10 Reacties

2 maanden geleden

Wat ontzettend vermoeiend voor je zeg. Mega pittig! Respect voor jou mama. Ik heb zelf veel gehad aan een consult bij Bureau van Slaap. Zij ijn echt deskundig op het gebied van slaap en kunnen concrete tips geven toegepast op jouw situatie.

2 maanden geleden

Reactie op Oktobermommy

Wat ontzettend vermoeiend voor je zeg. Mega pittig! Respect voor jou mama. ...
Dankje! Ik zal eens gaan kijken. Al heb ik alle tips al gebruikt van diverse slaapcoaches. Wellicht hebben ze nog iets nieuws. 😅

2 maanden geleden

Wjij hadden dit ook tot 8 maanden, kon net een boterham eten en dan was ze alweer wakker.Ik vond het ook heel erg vermoeiend, dus sowieso respect. Hier hielp het om er net zo lang naast te blijven zitten tot ze eindelijk in slaap viel zelf in haar bedje. Dat was in het begin anderhalf uur en werd gelijdelijk aan korter. Tijdens het wachten ging ze huilen, dan aaiden we haar tot het weer ging en dan weer wachten. En dan steeds verder weg gaan zitten. Toen ze het eenmaal een beetje onder de knie had om zelf in bed in slaap te vallen werden ook haar dutjes ineens langer. Maar misschien is het niet erg vergelijkbaar. Ik hoop dat het snel beter gaat!!

2 maanden geleden

Oh wat vervelend!! :( Ik denk eerlijk gezegd dat wij nu ook een beetje op dat punt zouden zitten als we niet 2 maanden geleden een slaapcoach hadden ingeschakeld. Een wereld van verschil! Belangrijkste tips: vast slaapschema (en dus ook wakker maken als je kindje langer doorslaapt) en gebruik van een slaaptechniek om de biologische klok van je kindje aan dat schema te laten wennen. (Bij ons was dat 'gecontroleerd laten huilen'.) Veel andere tips en dingen die je allang weet, maar coaching met juist veel kleine tips helpt enorm. Ik zou je echt zo'n consultatiebureau aanraden! ❤️

2 maanden geleden

Reactie op Oh boy - or girl

Oh wat vervelend!! :( Ik denk eerlijk gezegd dat wij nu ook een beetje op d ...
*consultatiebureau = slaapconsult (dat was de autocorrectie :))

2 maanden geleden

Slaapt ie makkelijk in de auto of kinderwagen? Misschien bij dutjestijd proberen hem dan te laten slapen, zodat ie het ritme oppakt en minder oververmoeid is. Als je niet rond wil blijven rijden, kun je als ie diep slaapt de autostoel in een donkere kamer zetten en op de ligstand zetten tot ie wakker wordt.

2 maanden geleden

Pfff hier ook.. vanaf de geboorte al moeite met normale slaaptijden. Momenteel is het ritme max 2 keer een half uur. Vandaag zelfs 50 minuten in totaal. Dus op tijd naar bed 18:30 naar bed en is die alleen maar aan het keten. Hij is nu nog bezig. Ik snap niet waarom het ene kind zoveel slapen kan en mijn kind nauwelijks slaapt. Nachten gaan ook bizar bagger. Ben er helemaal klaar mee.

2 maanden geleden

Wat bij ons heeft geholpen om (als je zoontje dat wil dan) onze dochter dan maar gewoon op mij de dutjes laten doen. Ze was blijkbaar oververmoeid en door die dutjes (die duurden soms 2,5/3 uur) kon ik dat doorbreken en ineens kon ze zelf slapen. Het was even rot, ik zorgde dat ik drinken klaar had staan, had geplast en een boek ofzo om te lezen. Dat heeft bij ons dus wel echt geholpen!

2 maanden geleden

Reactie op Sunshine1995

Wat bij ons heeft geholpen om (als je zoontje dat wil dan) onze dochter dan ...
Kon dat maar helaas. Maar op mij slapen heeft hij sinds dat hij 4 weken oud was al niet meer willen doen. De enige plek waar hij écht slaapt is in zijn bedje of in de auto. Maar, hoe diep hij ook slaapt, zodra je de auto uitzet is hij klaarwakker. Dus overleggen werkt ook niet jammer genoeg.

2 maanden geleden

Reactie op Sunshine1995

Wat bij ons heeft geholpen om (als je zoontje dat wil dan) onze dochter dan ...
Voorheen liet ik hem ook op me slapen of naast me waar het kon. Want ik heb ook een peuter rondlopen. Dus draagzak of als mijn partner er was kon ik dat doen. We proberen dus langere tijd eigen bed en als hij dan wakker werd liet ik hem doorslapen bij mij. Maar dat lukt ook niet meer. Maar we zitten nu waarschijnlijk in een sprong. Heb oei ik groei erbij gepakt en dat maakt het waarschijnlijk gewoon net even wat erger dan normaal. Ik hoopte een paar weken terug op 2x een uur per dag. Dat zou voor hem en ons wel fijn zijn.