Herkennen meerdere mensen dit?
Vanaf de geboorte van mijn zoontje (15-9)gaan alle dutjes slecht. De nachten gaan gelukkig altijd prima. Maar overdag zijn de dutjes vreselijk. Hij slaapt max 20-40 minuten. En maar 2 dutjes. Elk dutje gaat gepaard met minimaal een half uur tot uur jammeren tot zelfs huilen. En na 20 tot max 40 minuten dus weer wakker. Ik heb echt alles geprobeerd. We hebben een standaard ritueel. Hij krijgt wat te eten en te drinken en gaat na een kwartier op bed. Of in een donkere kamer zijn middagfles en met white noise op bed. Ik leg hem zo in bed, huilen. Ik wieg hem een tijdje en leg hem dan in bed, huilen. Ik let op de vermoeidheidssignalen (in oogjes wrijven, aan zijn oortjes trekken, gapen), maar omdat hij de hele dag door vermoeid is, werkt dat ook niet. Ook voldoende tijd tussen de dutjes hebben we op gelet en maakt geen verschil. We hebben alle methodes al geprobeerd. Maar na een jaar gaat het nog steeds vreselijk. Bij mijn dochter had ik dit nooit. Vanwege dat zijn dutjes steeds zo kort zijn, is hij ook over de gehele dag oververmoeid, hangerig en humeurig. Los van sprongetjes en tandjes, dit heeft hij dus ook wanneer hij van beiden geen last heeft. Er bij blijven zitten helpt niet, hem in slaap wiegen ook niet. Hij valt niet in slaap maar gaat lopen spelen met mijn ketting, haar enz enz. Het is soms zo vreselijk slopend, ik tel soms echt de uren af dat de dag weer voorbij is.... Naar 1 dutje gaan hebben we ook al geprobeerd, maar ook dan slaapt hij maar max 20 tot 40 minuten en blijft moe en humeurig de rest van de dag.
Iemand tips of meer mensen herkenning? Hij is verder zo'n schatje en leuk kind, maar die continue strijd van dutjes en vermoeidheid is echt killing...