13 Reacties
2 jaar geleden
Hoi! Onze kleine slaapt ook erg onrustig dus we hebben ervoor gekozen om hem in te bakeren. De eerste dagen deden we dit met een hydrofiel doek maar toen de puckababy piep gekocht. De puckababy bevalt ons erg goed, de kleine man heeft genoeg ruimte om toch een beetje te wiebelen maar houd zichzelf niet wakker. Ik haal hem snachts bij het voeden eruit, maar meer omdat ik anders knoei (en hij moet toch een schone luier). Of het moeilijk is om af te leren heb ik geen idee van maar zonder puckababy of inbakeren kan hij nu nog niet slapen. Na de puckababy piep komt de mini en hier zitten volgens mij ritsjes in om het inbakeren "af te leren".
2 jaar geleden
Bij onze eerste hebben we er een van ergo pouche gebruikt. Afbouwen was bij ons geen probleem. Wel zijn we op enig moment over gegaan op een laken en slaapzak van Fedde en Kees. Sliep ze veel beter mee dan een gewone slaapzak en laken. Bij onze baby beginnen we direct met het laken van Fedde en Kees in de hoop dat inbakeren niet nodig is.
2 jaar geleden
Ik had voor mijn zoontje het ‘love to dream’ slaapzakje. Hier sliep hij heerlijk in. Zo liggen ze nog steeds in de natuurlijke houding met de handjes omhoog, maar kunnen ze zichzelf er niet mee wakker houden. Voelde voor mij beter als helemaal inbakeren. Wij haalde hem wel uit zijn slaapzakje met voeden, zodat die ze armpjes even vrij had. Ook is er een fase 2 van het slaapzakje, waarbij de armpjes er afgerist kunnen worden en ze dus nog steeds in het vertrouwde slaapzakje kunnen liggen. Hier geen problemen gehad met afbouwen.
2 jaar geleden
Wij gebruiken de Puckababy Piep sinds dag 4, onze baby sliep ook wat onrustig (met handjes hoog). Met de Piep slaapt ze echt een stuk rustiger en dieper/langer door, we moeten haar echt wakker maken ‘s nachts en ‘s ochtends. Wanneer de Piep uit gaat zie je haar ook echt een soort van ontwaken, alsof ze het heel fijn vind 😄. Wij halen haar ‘s nachts uit de slaapzak, inderdaad om haar luier te verschonen en leggen dan vaak even de kruik in de zak, zodat die lekker warm is als we haar er weer in doen, dan valt ze ook echt zo weer in slaap.
Ze kan trouwens nog steeds haar armpjes en beentjes bewegen in de piep, ze krijgen alleen het geborgen gevoel zoals ze dat in de buik hadden. Daarnaast werkt de band die in de piep zit, die om de buik heen gaat, fijn voor krampjes.
2 jaar geleden
Ons ventje is nu 2 weken en slaapt al een week in de puckababy piep teddy. Hij slaapt dieper en beter, sloeg zoch daarvoor steeds wakker.
Fijn is dat hij zijn armpjes en beetje wel gewoon kan bewegen. Eerder bakerde ik jn met een hydrofiele doek, vond ie ook prima en sliep er goed op maar ik vind het een fijner idee dat ie nog wat lan bewegen. Bovendien is de teddy lekker warm nu de nachten kouder worden.
2 jaar geleden
Ik heb een puckababy slaapzakje maar ben bang hem te gebruiken, ik weet niet wat ik gaat aan moet doen... Romper,boxpakje en sokjes en dan lakentje en dekentje of zonder dekentje.... ben bang dat ze te warm is wat weer gevaarlijk kan zijn... ze is nu 11 dagen oud
2 jaar geleden
Reactie op Momoff3x96
Ik heb een puckababy slaapzakje maar ben bang hem te gebruiken, ik weet nie ...
Ah snap ik helemaal hoor..die temperatuur is toch altijd een beetje spannend.
Puck a baby heeft een handig schema met advies over wat te dragen in de slaapzak. Het is afhankelijk van de slaapzak en de temperatuur van de slaapkamer (en ook van jouw baby). Ik ga er van uit dat baby nog nachtvoedingen krijgt, als je twijfelt kun je dan altijd even temperaturen voor de zekerheid. 😚
2 jaar geleden
Reactie op Momoff3x96
Ik heb een puckababy slaapzakje maar ben bang hem te gebruiken, ik weet nie ...
Wij hebben de eerste dagen elke keer zijn temperatuur gemeten. Wij gebruiken nu een romper met lange mouw, pyjama pakje van katoen en dan de puckababy winter. Daarboven nog een dun laken, maar ook om hem hiermee "vast te leggen" in de cosleeper.
2 jaar geleden
Reactie op Zonnetje1989
Ah snap ik helemaal hoor..die temperatuur is toch altijd een beetje spannen ...
Ja slaapkamer temperatuur is meestal rond de 20.5 graden, nu slaapt ze in een romper zonder mouwen en een boxpakje, koeka teddy deken en lakentje en temperatuur is altijd tussen 36.8 en 37
2 jaar geleden
Wij hebben het 2 weken goed gebruikt, daarna liet ons mannetje merken dat hij het niks vond. Hij begin te kreunen en huilen, zodra zn armpjes weer vrij waren, sliep hij ineens wel. Dus hier helaas geen goede ervaring mee. Dochtertje daarentegen vond het wel altijd fijn om ingebakerd te slapen.
Voor de voedingen in de nacht hield ik hem wel uit de slaapzak omdat hij anders niet goed ging drinken door de warmte.
2 jaar geleden
Hier fan van de piep! We hebben ook nog een ander super fijn inbaker slaapzakje waarvan ik het merk even kwijt ben. Een goedkopere iig.
Ik vind deze dingen top omdat het geborgenheid geeft en ze zichzelf wat minder makkelijk wakker ‘slaan’.
Bovendien zijn ze zo aan!
Echt strak inbakeren (inclusief armpjes) vind ik zelf teveel gedoe. En hier ook niet nodig eigenlijk.
Bij m’n dochter ben ik op n gegeven moment over gegaan op de mini en daar kun je makkelijk mee afbouwen omdat je dan de armpjes er een voor een uit kunt halen.
Mijn tweede kindje vond inbakeren / inbakerslaapzakje overigens niet fijn dus het zal ook per kind verschillend zijn!