13 Reacties
3 maanden geleden
Complete herkenning. Hier valt ze bij het naar bed brengen gelijk in slaap (19u) maar dan rond 20u weer wakker en huilen. Eerst denk ik nog, och je bent zoo moe. Maar hoe langer ze wakker blijft en ook van het huilen denk ik, hoe wakkerder ze wordt. Soms pas weer rond 22u slapen..
3 maanden geleden
Yep. Ik denk sprong eerlijk gezegd. Ik leg hem weg bij het eerste vermoeidheid signaal en hij krijst alles bij elkaar. Na 20 min bv ben ik er alleen wel klaar mee (heb heel erg last van flauwte) dus hij krijgt niet meer (maar dat gaat zo al langer) en dan zoekt hij het maar even uit. De ene x gaat hij zo 20 min door de andere keer een uur... Tja het is ff niet anders. Troosten of erbij zitten heeft bij hem echt nooit gewerkt (werkt juist averechts) dus kan hem alleen maar laten liggen en hem zelf uit laten zoeken 🤷♀️
3 maanden geleden
Hier precies hetzelfde💀 gisteren duurde alles bij elkaar tot half 2 ‘s nachts… hopen dat het vanavond beter gaat🍀 ik troost wel anders wordt ze alleen maar meer overstuur en gaat zo soort van hyperventileren
3 maanden geleden
Reactie op metalharpey
Yep. Ik denk sprong eerlijk gezegd. Ik leg hem weg bij het eerste vermoeidh ...
Jaa ik denk het ook (sprong). Hier ook inderdaad, ene keer 20 min, andere keer een uur.
Ik heb ook het gevoel dat ik hem helemaal niet help als ik bij hem ben, dan gaat hij juist nog harden krijsen. Ik ken dat juist niet. Normaal als hij verdrietig was en ik pakte hem even op om te troosten, dan hielp dat of viel hij direct weer in slaap op mijn schouder en kon ik hem terug leggen. Of even troosten in bed. Dit gedrag ken ik niet van hem. Het gaat wel weer over, dat weet ik. Toch sneu om hem zo te zien.
Ik dacht even polsen of er meer last van hebben rond de 10 maanden.. 🤭
3 maanden geleden
Reactie op bennibenni00
Jaa dat herken ik inderdaad wat je zegt, dat is het niet... Dat heb ik ook wel eens gedaan inderdaad (overdag dan), en dan ging hij daarna gewoon wel lekker slapen.
Hij gaat niet stipt 19.00, rond 19.00. Soms 18.00, soms 20.00, daar ergens tussenin. Nooit voor 18,00. Het is net hoelaat hij uit zijn middagdutje wakker wordt. Hij is dan minstens al 4 uur wakker, daarna doe ik hem pas naar bed voor de nacht. We doen 2,5-3-4 ritme qua wakker tijd. Hij is moe als hij in bed gaat: wrijft in zijn ogen, achter zijn oortjes, rode oogjes/wenkbrauwen, gapen, is wel echt moe...
Wel lief dat je meedenkt! ☺️
3 maanden geleden
Ooh ben blij te lezen dat we niet alleen zijn. Slapen ging zo goed en ik was daar zo blij mee na enkele heel moeilijke en vermoeiende maanden. Maar deze week is het een drama. Krijsen en pure frustratie. Ze wil kruipen, rollen, zitten, staan, alles behalve slapen. Gisteren heb ik van 22 tot 2u afgezien, ze sliep gewoon niet in. En haar papa sliep er gewoon doorheen natuurlijk 😂.
Hier lijkt het ook samen te lopen met een nieuwe vaardigheid. Van lig naar zit en kruipen lukt ook net sinds deze week.
3 maanden geleden
Kan het zijn dat de behoefte aan slaapjes verandert overdag ? Of proberen een uurtje later naar boven te brengen ?
3 maanden geleden
Veel herkenning, hier ook overdag zet hij het ineens op een krijsen als we alleen maar zijn slaapkamer in lopen.. bij alle slaapjes dus. We waren net juist zo ver dat hij in slaap kon worden gewiegd ipv alleen bij mama in de draagzak😅
Dit is sinds een paar dagen, soms lukt in slaap voeden maar zoals vandaag als dat niet lukt dan gaan we maar gewoon weer naar beneden en proberen we het na zoveel tijd weer opnieuw.