11 Reacties
2 jaar geleden
Handkolf werkt goed. Je kan zelf het tempo bepalen waardoor je soms wat sneller kan kolven (of dat goed is voor de borst is dan weer de vraag). Ikzelf kreeg na een tijdje wel echt een slappe hand van de hele tijd dat ding inknijpen. Heb nu wel een elektrische gekocht en dat werkt voor mij wel beter. Maar vond de handkolf ook wel prima.
2 jaar geleden
Mocht je willen kolven, ik verkoop mijn bijna niet gebruikte kolf. Mooi ding die goed werkt! https://link.marktplaats.nl/m2050561397
2 jaar geleden
Ik vind een handkolf echt prima, en minder afwaswerk dan veel elektrische kolven. Tip: ze staan vaak voor heel lage prijzen vrijwel ongebruikt op marktplaats. Je kunt ‘m helemaal steriliseren dus geen probleem om tweedehands te kopen.
2 jaar geleden
Ik vond het ook ideaal. Had beide en op een gegeven moment gebruikte ik m’n handkolf vaker. Ging sneller en ik kom tussendoor ff wat dingen doen als het nodig was. En ook gewoon handig mee te nemen als je ergens heen wilt. Ik heb de handkolf van medela.
2 jaar geleden
Ik heb de handsfree elektrische van Medela die je in je beha kunt stoppen en ik heb sinds kort ook een handkolf. Voor even snel de druk eraf kolven, een oefenflesje of als ik wegga en even wat wil kolven van tevoren of onderweg, vind ik de handkolf prettiger. Mij lijkt de elektrische kolf wel veel fijner als ik op mijn werk hele voedingen ga kolven (sowieso omdat het dan sneller is als ik twee borsten wil kolven en dan kan ik ondertussen ook nog wat anders doen.
Het heeft dus denk ik allebei voor en nadelen, maar ik vind mijn elektrische kolf zelf makkelijker te reinigen dan de handkolf (Philips Avent).
2 jaar geleden
Ik heb zowel een handkolf (medela harmony) als een elektrische (medela freestyle flex). Bij dit kindje heb ik alleen nog maar de handkolf gebruikt. Ik kolf er sneller mee en ik vind het fijn dat je dan ook maar één borst kan kolven ipv steeds twee. Hij bestaat maar uit weinig onderdelen dus dat is ook makkelijk.
Als ik weer ga werken ga ik wel weer elektrisch kolven zodat ik ondertussen iets anders kan doen. Maar voor nu niet nodig.
Dus ja, ik vind handkolven "the shit"!