139 Reacties

3 jaar geleden

Hoi! Ik schrijf graag met je mee. Ik ben nu 6+5 zwanger via ICSI, 8e terugplaatsing. Zonet een goede echo gehad. Omdat ik de vorige x een miskraam gehad hebben mogen we 27 feb nog een keertje kijken op de poli. Daarna 16 maart verloskundige. We hebben ook al een zoontje van ruim 2,5, hij is ook ontstaan via ICSI en was toen ook de 3e terugplaatsing. Word dit jullie eerste kindje? Gefeliciteerd!

3 jaar geleden

Gefeliciteerd beide! Ik ben voor het eerst zwanger via icsi, 4+5 dus nog heel pril. Als alles goed blijft gaan heb ik 13 maart de eerste echo in de kliniek en de 14e de intake bij de verloskundige. Heel erg spannend vind ik het.

Reactie op Irma137

Hoi! Ik schrijf graag met je mee. Ik ben nu 6+5 zwanger via ICSI, 8e terugp ...
Hi! Wat leuk dat de 2e bij jullie op komst is en wat ontzettend fijn dat de eerste echo goed was . Dat is dan een hele geruststelling 😃 Je hebt dus ook zo te lezen heel wat terugplaatsingen gehad .. Wij hebben hiervoor 4 iui behandelingen gehad zonder resultaat. Ik heb ik juni 2020 een miskraam gehad met 7w3 dagen en sinds dien is zwanger worden niet meer gelukt ,tot nu 🤭 Ik vind het wachten erg lang duren tot aan de eerste echo , probeer mijn dagen wel een beetje leuk om te delen en we zien het dan wel . Heb jij al last van kwaaltjes ? Ik heb bijna nergens (nog) last van.

Reactie op Wendy-bam

Gefeliciteerd beide! Ik ben voor het eerst zwanger via icsi, 4+5 dus nog h ...
Jij ook gefeliciteerd 🥳 Wat super! Spannend 🥰 Was dit jullie eerste terugplaatsing?

3 jaar geleden

Dit was van mijn 1ste terugplaatsing ja. Hiervoor 8 iui behandelingen gehad. Erg dankbaar dat het mocht lukken van de verse terugplaatsing. Nu duimen dat het goed blijft gaan ook voor jullie. Hoe ver ben jij?

3 jaar geleden

Hee, Ik lees/schrijf graag mee in deze! Wij zijn uiteindelijk door middel van eiceldonatie zwanger geworden. Wel alle behandelingen gehad maar zonder resultaat destijds. 1e poging met eiceldonor was gelijk raak, dat is nu ons zoontje van 1.5 jaar. We hadden nog 4 cryo's over, vorig jaar 2x terugplaatsing gehad zonder succes en januari de laatste 2 terug laten plaatsen in natuurlijk cyclus en die zijn allebij lekker blijven zitten. Zo spannend! Maar zo gezegend! 😊

Reactie op Wendy-bam

Dit was van mijn 1ste terugplaatsing ja. Hiervoor 8 iui behandelingen gehad ...
Oh super dat het dan gelijk bij de eerste poging raak is ! En wat balen van de 8 iui behandeling die dan niet gelukt zijn. Ik merkte vooral keer op keer die enorme teleurstelling, kon daar maar moeilijk mee omgaan in het begin. Eerlijk gezegd ging ik er ook niet meer vanuit dat het dit maal raak zou zijn, op 3 februari hadden ze een embryo uit de vriezer gehaald alleen was deze niet goed ontdooit toen bood de embryoloog aan om er nog een uit te halen die dag en die was wel goed ontdooit en teruggeplaatst . Ik ben nu volgens de kliniek 4+4 , dus scheel een dagje met jou 😅 Ik geloofde de positieve testen niet en ben bloed gaan prikken afgelopen maandag en de waarde was op dat moment 170 hcg. Heb jij symptomen ?

Reactie op Nvdude

Hee, Ik lees/schrijf graag mee in deze! Wij zijn uiteindelijk door middel ...
Aah wat goed gefeliciteerd wat fijn 🤗 wanneer is jou eerste echo ?

3 jaar geleden

Heb een positieve test maar vind hem nog vrij licht voor het termijn, hij loopt wel op gelukkig. Aankomende maandag eerste echo om mijn zorgen voor een bbz (door het traject en 2 miskramen ben ik erg bezorgd en denk het ergste) weg te nemen. Ik ben dan 5+3. Vandaag ben ik 4+6. Dit is de zesde terugplaatsing alweer. Exact vandaag een jaar geleden begonnen voor een broertje of zusje voor mijn zoontje, dus deze mag wel blijven plakken❤️ Mijn zoontje was terugplaatsing 3. Mijn allereerste terugplaatsing was een miskraam met 5 weken en afgelopen november een miskraam gehad met 7+4. 1 dag na een goede echo met kloppend hartje ivm bloedingen.

3 jaar geleden

Reactie op 𝙰𝚖𝚋𝚎𝚛𝚁𝚘𝚣𝚎𝚖𝚊𝚛𝚒𝚓𝚗𝟷𝟿𝟿𝟻

Oh super dat het dan gelijk bij de eerste poging raak is ! En wat balen va ...
Ja die teleurstelling iedere maand is heel zwaar. Ik had ook zeker niet verwacht dat het de 1ste poging raak zou zijn. Wat een vervelende boodschap lijkt dat me ook dat het embryo de ontdooiing niet heeft overleefd. Maar fijn dat deze dan wel is blijven plakken. Ik heb op 2 februari mijn terugplaatsing gehad van een 5 daagse. Ik kan het ook nog steeds niet echt geloven en ben soms ook wel een beetje bang dat het mis zal gaan. Misschien moet ik dat ook maar vragen aan de huisarts. Ik ben enorm opgeblazen, gevoelige borsten met vlagen en wat krampen in de buik. Wat zijn jouw kwaaltjes?

3 jaar geleden

Reactie op Nvdude

Hee, Ik lees/schrijf graag mee in deze! Wij zijn uiteindelijk door middel ...
Zo leuk om te lezen. Hier wat hetzelfde verhaal! 6xIUI en 3xICSI zonder resultaat. ICSI leidde nooit tot embryo's. Nu met donatie 6 mooie embryo's en vandaag 7w4 zwanger van de eerste terugplaatsing ❤ deze ochtend een goeie echo gehad. Zooo onwijs dankbaar ❤

3 jaar geleden

Hier ook de 3de icsi poging raak en nu 4 + 3 dagen zwanger! De eerste poging is uitgelopen op een miskraam dus super spannend…

3 jaar geleden

Gefeliciteerd allemaal! Ik ben zelf zwanger door icsi en nu 6 + 5. Vind het echt enorm spannend (eerste keer zwanger)

3 jaar geleden

Heel fijn om hier wat lotgenoten te hebben:) herkenbare verhalen. Ook ik ben zwanger via icsi. Al twee keer eerder een positieve test gehad, maar helaas steeds misgegaan. Nu gelukkig met 7 weken een goede echo gehad! Dag na de echo dacht ik alleen echt dat het mis was toen alle kwaaltjes weg waren. Gelukkig nu weer een beetje misselijk;) Die onzekerheid maakt het zo ontzettend zwaar!

3 jaar geleden

Reactie op 𝙰𝚖𝚋𝚎𝚛𝚁𝚘𝚣𝚎𝚖𝚊𝚛𝚒𝚓𝚗𝟷𝟿𝟿𝟻

Aah wat goed gefeliciteerd wat fijn 🤗 wanneer is jou eerste echo ?
Ik had mijn echo gisteren, daarom weet ik dat het er 2 zijn. Maandag nog een keer controle en intake.

3 jaar geleden

Reactie op Nnel

Zo leuk om te lezen. Hier wat hetzelfde verhaal! 6xIUI en 3xICSI zonder res ...
Zo bijzonder dat het ook op deze manier kan he. 🥰

3 jaar geleden

Hier ook zwanger van een icsi baby (7+2, tweede terugplaatsing van ronde 1 ivf/icsi) Onze dochter is 8 maanden. Ook een icsi baby, eerste terugplaatsing in dezelfde ronde

3 jaar geleden

Hier ook zwanger door IVF/PGD. Was onze 4e terugplaatsing. 22e onze eerste echo in Maastricht UMC. Eerste zoontje via IUI, maar helaas ziek door een erfelijke afwijking en zwangerschap afgebroken 😔. Vandaar de PGD.

3 jaar geleden

De 5e ICSI poging was bij ons gelukt. De verse terugplaatsing is nu mijn dochtertje van 14 maanden. Nu zwanger van een cryo van dezelfde poging. Ik ben nu 5+3. Zo spannend. Over een week de eerste echo. Ik voel echt heel weinig. Maakt me ook weer onzeker. Wat duurt dat wachten toch lang hé?

3 jaar geleden

Hi allemaal en gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! Fijn om dit topic te vinden :) Zelf nu 6+1 van de vierde ICSI terugplaatsing. Daarvoor ook zwanger geweest maar helaas nooit voldragen. Vind het super spannend maar heb er ook vertrouwen in dit keer, mede door alle kwaaltjes, haha. De 29ste eerste echo in het UMC.