Zijn er al mama’s wezen kamperen met de kleine en zo ja, hebben jullie tips hoe ik mijn meisje ‘s nachts het best kan kleden?
Wij zijn gister middag op de camping in noord Frankrijk aangekomen. Overdag is het hier ca 27 graden, ‘s nachts koelt het af tot 16. Toen het haar bedtijd was, was het in de slaapcabine van de tent nog 27 graden. Ik heb haar toen in romper met korte mouwen slaapzak op bed gelegd, daar slaapt ze thuis met deze temperaturen ook in. Mijn idee was om dan voordat wij naar bed gingen, haar toe te dekken met een dun dekentje en/of wat badlakens tegen de kou (dat vind ik heel spannend aangezien ze thuis altijd haar hele bed doordraait in haar slaap). Ze wilde helaas niet slapen, en na een uur was de temperatuur al aardig gezakt dus heb ik haar korte mouwen slaapzak ingeruild voor lange mouwen teddy. Hierin viel ze uiteindelijk in slaap, maar na een uur werd ze helemaal plakkend en nat van het zweet wakker. Toen toch maar weer een dunne slaapzak met mouwen aan gedaan en onder een lakentje. Voordat wij naar bed gingen nog een dun dekentje erbij gelegd. Om 2 uur werd ze weer wakker, toen hebben we haar in slaap geholpen met een fles (thuis slaapt ze door). En om 05:30 weer wakker en voelde ze ijskoud aan. Ze ligt nu in haar slaapzak op papa nog even bij ons te slapen om door te warmen. Hoe kan ik dat de komende nachten beter aanpakken om het voor haar zo aangenaam mogelijk te maken?
Ik heb mee:
- puckababy vier seizoenen slaapzak
- Fedde en Kees lakentje
- dun dekentje
- normaal camping bed
- deryan slaap tentje
- pyjama lange mouwen
- pyjama korte mouwen
Thanks voor het lezen van dit lange verhaal en hopelijk heeft er iemand tips!