19 Reacties

2 jaar geleden

Wij gebruiken nu de zinkzalf van Kruidvat merk en heb ook 2 tubes van Naif. Billendoekjes gebruiken we van de action die vind ik persoonlijk het fijnst, maar goed dat heeft nu geen waarde meer, omdat ik het beste wil doen voor ons meisje.

2 jaar geleden

Pampers Harmonie aqua. Zit 99% water in, 0% parfum, 0% plastic. Ze zijn lekker vochtig, schuurt niet tegen de billetjes. Ik gebruik daarnaast de billencreme van Weleda, calendula. Een prettige vette zalf die fijn uitsmeert en snel de huid hersteld. Uit een babybox van de Etos zat een tube zinkzalf van Naïf maar die vind ik niet prettig. Lijkt bij mijn dochtertje juist meer te irriteren. Is ook stroever en korreliger. Sudocreme vind ik ook niet fijn smeren maar werkt wel snel maar ik ervaar dat ook als heel stroef en ik krijg het niet lekker makkelijk van mijn eigen handen af 😅 Als mijn dochtertje een heftige luier heeft zet ik haar onder de douche indien het kan. Dan spoel ik het weg ipv van wegvegen met doekjes. En indien het kan lekker de billetjes drogen aan de lucht. Op een verkleedkussen leggen met handdoekje erop en lekker laten drogen.

2 jaar geleden

Ik vind persoonlijk de billenzalf van Weleda het prettigste en waterwipes!

2 jaar geleden

Bij ons werkt de billencreme van Mustela heel goed (paarse tube)

2 jaar geleden

Ik gebruikte ook altijd Pampers Harmonie Aqua, deze doekjes zijn heel fijn en zacht voor de billetjes. Ik heb ook gehoord dat de Naif doekjes eigenlijk het meest wordt aanbevolen, omdat hier amper schadelijke stoffen in zitten. Als je een goedkopere optie fijn vind omdat deze doekjes best een beetje aan de prijs kunnen zijn, zijn de meeste huismerk Sensitive doekjes ook zonder parfum. Voor het herstel van kapotte billetjes is natuurlijk die van je ha het beste. Maar zelf gebruik ik de Bepanthen zalf als ze een beetje rood/beschadigd zijn. Voorkomen kun je kapotte billen niet helemaal, zeker niet als ze zo vaak een poepbroek hebben (krijgen ze ook vaak wanneer de tanden doorkomen). Maar ik gebruik Sudocreme als ik merk dat het er aan zit te komen. Gewoon een dikke laag op smeren en laten zitten, als ze dan in hun luier poepen zit de laag crème er nog tussen en beschadigd het niet meteen de billetjes. Wel na elke schone luier herhalen, want dan hou je die barrière. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

2 jaar geleden

Ik heb het laatst ook gehad bij mijn dochter; buikgriep, kapotte billen en een schimmel erbij. Al met al echt heel erg zielig en deed haar erg zeer. 3 x per dag op advies van de HA miconazolcreme gesmeerd en daaroverheen zinkzalf. Ook op zoek geweest naar een goede. Zinkolie van Dr. Swaab hielp hier echt super goed. Heb gelijk ook de zinkzalf gehaald en ik gooi alle sudocreme potjes in de prullenbak (zit troep in).

2 jaar geleden

Zelf gebruik ik de weleda billenzalf en inderdaad de aqua harmonie doekjes van pampers bij het verschonen. Ik gebruik ook geen zwitsal meer, want dat was te agressief voor de huis van mijn zoontje. Ik gebruik nu zelfgemaakte bio zeep en body butter met shea, kokosolie, aloë vera en honing. Werkt perfect! 🙏🏽

2 jaar geleden

Hier waterwipes en als het nodig is sudocreme, maar meestal Weleda billencreme. Ik verschoon zsm

2 jaar geleden

Wij hebben wasbare billendoekjes en voor onderweg waterwipes.

2 jaar geleden

Hier gebruiken we de waterdoekjes van Kruidvat huismerk en Weleda billencreme bij irritatie. Wat ook fijn helpt zijn plukjes heilwolle tussen de billen, zodat het wat luchtiger blijft bij irritatie.

2 jaar geleden

Tepelcreme van kruidvat (lanolin is 100 procent natuurlijk.) was hier het middel bij heel veel poepen. En natuurlijk de al andere genoemde tip als luchten en water doekjes of wassen.

2 jaar geleden

Ik gebruik de waterdoekjes van de Kruidvat & Sudocreme.

2 jaar geleden

Weleda billencreme en heilwol

2 jaar geleden

Dr leenarts baby billen zalf, super tevreden over

2 jaar geleden

Geen sudocreme! In het ziekenhuis waar wij zaten heeft iemand onderzoek gedaan naar sudocreme en daar blijkt iets in te zitten wat de billetjes juist kan irriteren. Ons is Dr Leenarts geadviseerd vanwege het hoge zinkgehalte en dat beschermt goed.

2 jaar geleden

Reactie op Isoldhe

Geen sudocreme! In het ziekenhuis waar wij zaten heeft iemand onderzoek ged ...
Bij mij werkte juist drs leenarts niet en met een dag sudocreme smeren waren de billen een stuk minder rood. 🙈 bij ieder kindje ook weer anders denk ik.m

2 jaar geleden

Alleen bij roodheid zou ik voor een vettige cream gaan zoals lanoline, sheabutter, of iets van incia, bij echt kapotte natte billen zou ik voor zinkzalf gaan, wij gebruiken het merk attitude. Qua billendoekjes gebruiken we Jackson reece. We hadden eerst de harmonie lijn van pampers maar daar zit toch iets in wat niet lekker is voor de billetjes. Ik had een wondje op mijn gezicht em ik veegde diit af met van die doekjes en het prikte enorm, dus als je kind open billetjes heeft is dit extra pijnlijk.

2 jaar geleden

Geloof t of niet, maar geen billendoekjes gebruiken maar washandjes en geen crème maar maizena!! Ik zweer erbij heelt super mooi en binnen no time was t weg

2 jaar geleden

Bepanthen baby zalf en billendoekjes op waterbasis!