17 Reacties

3 jaar geleden

Rosa maar dat is meer persoonlijk.

3 jaar geleden

je zou er ook een combi van kunnen maken Rosa jolien ...... (achternaam) ligt eraan of dat past natuurlijk.

3 jaar geleden

Mijn persoonlijke voorkeur gaat dan naar Rosa 😊

3 jaar geleden

Jolien vindt ik leuker !

3 jaar geleden

Team Rosa , maar vind Rose ook zelf erg mooi

3 jaar geleden

Jolien🥰

3 jaar geleden

Jolien!

3 jaar geleden

Rosa

3 jaar geleden

Allebei de namen zijn heel mooi maar zoooo anders. Succes met kiezen!

3 jaar geleden

Rosa… maar smaakdingetje! Wat chiquer, ik vind Jolien wat ‘Boers’, niet negatief bedoeld!! Maar probeer te voelen waar bij jezelf je voorkeur naar uitgaat. Bij dit soort normale namen heb je vrij weinig aan wat anderen vinden want iedereen vindt wat anders

3 jaar geleden

Je kan kijken naar de betekenis van de naam en of een van de twee je meer aanspreekt. Rosa Rosa is een meisjesnaam die meestal wordt verklaard vanuit het Latijnse ‘rosa’ dat ‘roos’ betekent. Oorspronkelijk stamt de naam echter waarschijnlijk af van een Germaanse naam waarvan het eerste deel ‘rod’ was. Dit betekent ‘roem’. In het Slavisch komt het woord ‘rosa’ ook voor. Daar heeft het als betekenis ‘dauw’. Jolien Jolien is afgeleid van Johannes. Johannes is een Hebreeuwse naam die ‘God is genadig’ betekent. Johannes is bekend uit de Bijbel en was al vroeg een populaire naam, allereerst vanwege Johannes de Doper, maar ook door Johannes, de discipel van Jezus. Johannes was eerst vooral in de oosterse kerk populair, maar met de kruistochten kwam deze naam mee naar het westen, waar hij in veel landen al snel de meest voorkomende naam werd.

3 jaar geleden

Rosa

3 jaar geleden

Ik vind ook Rosa mooier dan Jolien. Maar Rosa komt wel veel voor. Rosalie wellicht?

3 jaar geleden

Jolien vind ik leuker omdat het minder standaard is idd. Rosalin of Rosalie zou dan ook mijn voorkeur hebben.

3 jaar geleden

Rosalien dan heb je ze allebei 😜

3 jaar geleden

Reactie op XxRCxx

Rosalien dan heb je ze allebei 😜
Hahah