13 Reacties
2 jaar geleden
Zoon geboren 14-09, eerste betaling is in januari van het 4e kwartaal 2023
Heb hiervan ook een brief van de svb gekregen
2 jaar geleden
Omdat je pas de brief later krijgt is de eerste betaling pas in januari. Hebben wij ook zoontje geboren 24/9
2 jaar geleden
Hi, volgens mij wordt kinderbijslag pas aan het einde van het kwartaal betaald. Dus het kwartaal van oktober- december, krijg je pas in januari. Zo staat het ook in je foto.
Mijn dochter is in oktober geboren en ik krijg pas in april..
2 jaar geleden
Dochter dec 2013 - kbs april 2014
Twin sept 2015 - kbs jan 2016
Zoon sept 2023 - kbs jan 2024
2 jaar geleden
In sept geboren krijg je jan de kinderbijslag..
Hier in okt geboren dus krijg de kinderbijslag in april
2 jaar geleden
In sept geboren krijg je jan de kinderbijslag..
Hier in okt geboren dus kr ...
Is toch eigenlijk lullig dat je tot dan niets ontvangt...
Ik ben stiekem voorstander van kinderbijslag per maand uitbetalen in plaats van ieder kwartaal.
2 jaar geleden
Reactie op MamaMilou
Mijne is 18-07 geboren en dat was ook vlak na een uitbetaal datum en wij kr ...
Als ik even terug denk heb ik het voor mijn dochter die van januari is ook pas juli voor het eerst gehad..het is wat het is 😅
Mijn ervaring is dat de toeslag voor de opvang er op tijd op staat mits je het ook op tijd door geeft.
Ik zit nu nog op 't contract te wachten voor de opvang omdat 1 dag nog niet is goedgekeurd. Wil toch echt voor december de opvang doorgeven aan de belasting aangezien het in januari start.
2 jaar geleden
Je krijgt vanaf het volgende kwartaal de kinderbijslag overgemaakt. Overigens ligt de grens op 1 oktober, niet vóór 1 oktober. Ze gaan uit van de situatie op de eerste maand van een kwartaal. Wij krijgen met onze zoon van 1 oktober dus nét de kinderbijslag vanaf januari. En met onze dochter van 15 oktober kregen we pas met april kinderbijslag.