5 Reacties
vor 3 Monaten
Ja ik ga nog elke 6-8 weken naar de osteopaat. Blijkt hier steeds spieren vast te zitten, die zich steeds aanspannen. Die hebben door de bevalling een klap gehad waardoor dat dus steeds gebeurt en daarom heb ik last van mn bekken. Vooral met zitten en op mn rug liggen doet erg zeer.
Ik moet wel zeggen dat het de goede kant op lijkt te gaan. We doen er nou steeds een week extra tussen om te zien hoe het gaat. Ik denk dat ik na 1 of 2 behandelingen ik voorlopig wel weer even vooruit kan 馃
vor 3 Monaten
Ik herken mijzelf heel erg in je verhaal. Ook heel veel pijn gehad na de bevalling en nog steeds 9,5 maand later.. ik ben onder behandeling geweest bij de bekkenfysio. Ik span mijn bekkenbodem waarschijnlijk altijd aan ook in rust dus ik moest oefeningen doen en rust nemen, maar nu dus nog steeds last. Ik wordt er ook moedeloos van en weet ook niet goed wat ik moet doen. Ik heb weer een afspraak gemaakt bij de bekkenfysio waar ik binnenkort naartoe kan dus ik ben benieuwd.
vor 3 Monaten
Hier hetzelfde, ik had scheefstand in mijn bekken zitten. Deze is verholpen maar de rugpijn blijft terugkomen als ik het dagelijks leven weer oppak. Ben ook bij de bekkenfysio geweest, maar de klachten zijn weer terug.
Het maakt me vooral heel onzeker waar ik goed aan doe, wel sporten/niet sporten, wel wandelen/niet wandelen etc.
Helaas nog geen tips...
vor 3 Monaten
Hier ook nog steeds herstellende.
Samen met de bekkenfysio vanuit intern begonnen met alles weer te trainen. Dus eerst echt alleen bekkenbodemspieren aanspannen en ontspannen. Zo steeds iets verder naar buiten aan het werken en steeds meer voor core-stabiliteit.
Merk dat het langzaamaan steeds beter gaat. Maar ben echt met kleine stapjes aan het opbouwen.
Wanneer mijn core beter is, gaat ze me overdragen naar een gewone fysio om daar verder te werken. (Ivm lange wachttijden bij haar)
vor 3 Monaten
Geen tips, wel na 10,5mnd nog steeds last.
Ik heb ook fysio gehad, gynaecoloog geweest voor verzakkingsklachten en een keer osteopaat.
Veel rust, weinig staan, amper werken en proberen na te denken/plannen hoe vaak je die trap op gaat etc heeft wel geholpen bij mij.
Begin 鈥榯 jaar dacht ik nooit meer te kunnen struinen in de stad, maar dit gaat echt al bijna weer.
Een festival ofzo lukt nog niet.
Mijn klachten werden eigenlijk minder toen ik stopte met fysio en niet met aanspande, maar wel vaak op een dag ontspande mbv ademhalingsoefeningen
Hopelijk lukt het met tijd ook bij jou