6 Reacties
3 jaar geleden
Als je leest dat het eventueel schade kan brengen zou ik geen risico lopen..juist het eerste trimester is zo spannend, doe lekker rustig aan en ga over 9 maanden klimmen 馃構
3 jaar geleden
Ik zou het risico zelf niet nemen. Sporten waar risico鈥檚 aan verbonden zitten worden sowieso niet aangeraden en het klimbos is er zeker 1 van. Ik heb mijn zwager volop een boom zien knallen tijdens het tokkelen 馃馃槄 die kwam er niet heelhuids vanaf. Zou er lekker even mee wachten 馃槉
3 jaar geleden
Ik klim twee keer per week (toprope), nu 13 weken zwanger. Op dit moment nog met een gewone gordel. In principe kan het geen kwaad, ook niet als je valt. Je valt niet ver, er zit veel rek in het touw en de impact word daardoor goed opgevangen. Je kindje zit veilig!
Of het handig is om in een klimbos te gaan klimmen hangt volledig van jou af. Zelf zou ik het gewoon doen. Blijf bij de dingen waar jij je prettig bij voelt en daag jezelf niet onnodig uit. Je kunt alle routes vanaf de grond bekijken en je kunt altijd terug als je eenmaal boven toch bedenkt.
3 jaar geleden
Dit kun je het beste met jouw verloskundige bespreken. Het viel mij op dat je qua sport nog meer mag dan je denkt, zo lang je geen buikje hebt. Ik heb tijdens het eerste trimester bijvoorbeeld nog geskied en tot de negende-tiende week van mijn zwangerschap nog gevoetbald, in overleg met mijn verloskundige.