9 Reacties
één maand geleden
Wij hebben ‘niet bewezen’kma. Wat wij eigenlijk onterecht vinden, maar goed.. Sinds 3 maanden gebruiken we Neocate LCP op eigen kosten.
Met moeite hebben we 4 potten Pepti gekregen om het af te bouwen. Ik geef nu 5 scheppen neocate, kinderarts heeft gezegd dat ik t moet gaan afbouwen bijv 4schepjes neo + 1 schepje pepti.. ik kijk er echt tegen op.
Ik geef af en toe ook cottage cheese ligt. Dat gaat steeds beter.
Laatst had in zelf yoghurt gemaakt, toen ging t weer mis. Kreeg overal uitslag. Ik weet ook niet meer wat goed en fout is
één maand geleden
Mijn zoon heeft ook bewezen kma. Krijgt ook Pepti voorgeschreven van de kinderarts. Doet het verder goed op de Pepti.
Wanneer hij last heeft van kma geeft hij binnen 1 minuut alle voeding over, hevige krampen, zweten, overstuur, dikke ogen, dikke wangen en rood gezicht. Soms ook eczeem. Maar hij heeft echt nooit koorts gehad.
Jij kent je kind het beste. Alles wat ik tot nu heb aangevoeld bij mijn zoontje, kwam (helaas) ook uit.. Als jij toch je twijfels hebt, zou ik dit toch nogmaals bespreken met de arts. Lang kan je niet doorgaan met Neocate, want de machtiging daar voor krijg je dus niet meer. Misschien kan je vragen om verder onderzoek? Zeggen dat je echt denkt dat het daardoor komt? Wellicht kunnen ze Pepti zelf aanbieden in het zkh en zelf volgen hoe ze reageert? (Dat wordt vgm vaker gedaan)
één maand geleden
Reactie op ace38
Wij hebben ‘niet bewezen’kma. Wat wij eigenlijk onterecht vinden, maar goed ...
Lastig hè! Ik vind het ook heel lastig. Mijn dochter krijgt zo af en toe wel iets, waar sporen van melk in zitten. Maar is dan niet direct ziek. Wellicht omdat het enkel ff een hapje is? De flessen zijn natuurlijk dagelijks. En zo blijft er elke 24 uur melk in het lijfje zitten. Ik ga de discussie met de kinderarts niet eens meer aan. En laat de machtiging voor wat het is. En ga de Neocate wel zelf aanschaffen in de verkoop groep op Facebook. Met de Neocate is ze namelijk echt nooit ziek, en altijd enorm vrolijk en actief. Ik vind de kennis van artsen zo wisselend en tegenstrijdig. Terwijl ieder artikel op Google (wetenschappelijk en niet wetenschappelijk) aangeeft dat maag en darmklachten samen gaan met koorts en rillen, en dit ook bij KMA voorkomt…
één maand geleden
Reactie op LJMOO
Lastig hè! Ik vind het ook heel lastig. Mijn dochter krijgt zo af en toe we ...
Ja heel erg lastig lieve mama! Je doet het goed! Onze moeder instinct klopt altijd! Ik had ook via fb verkoop groep aangeschaft. Volgens mij zijn er nu veel neocate junior geplaatst. Ons kindje is 1 jaar. Ik heb nog 10-15 potjes. Ik ga het eerst opmaken. Ga dan verder kijken.
één maand geleden
Reactie op ace38
Wij hebben ‘niet bewezen’kma. Wat wij eigenlijk onterecht vinden, maar goed ...
Ik heb mezelf zo hard moeten maken om überhaupt een verwijzing naar de kinderarts te krijgen, een test voor kma te krijgen en überhaupt om de machtigingen voor de voedingen te krijgen. Na heel veel moeite heeft mijn zoontje de test + machtiging ing gekregen (moet wel elke 3 maanden testen, zodat de machtiging wordt verlengd). Ik vind het echt jammer dat jullie het niet hebben gekregen. Je ziet als ouders echt wel of je kindje kma heeft, jammer dat ze zo moeilijk hierover doen..
één maand geleden
Bij ons was koorts ook altijd door de allergie hoor. Volgens het ziekenhuis kan het niet, maar met meerdere foutjes toch steeds hetzelfde resultaat. Wat bij ons helpt is om het ziekenhuis het alleen te hebben over de klachten die zij erkennen. Dus verandering van de poep, krampen en veel pijn. De rest vertel ik niet meer.
Wij hebben geen verlenging van de machtiging gekregen. Dus we hebben zelf twee blikken pepti (bij ons werkt pepti juist goed) gekocht en ik ben de flesvoeding aan het afbouwen. ‘s ochtends een deel flesvoeding en een deel havermelk om langzaam te wennen aan de smaak. Overdag geen fles, en ‘s avonds wel nog een flesje. Dan verbruik je een stuk minder poeder al ☺️
En we maken nu gebruik van de 3 consulten in de basis zorgverzekering (voor iedereen vergoed) met een kinder-diëtist. Ik wilde toch even zeker weten wat we haar voor vervangers kunnen geven en zij helpt ook wat beter met de melkladder (een hele langzame introductie van melk ipv zoveel tegelijk). Als ze met 2 jaar nog niet een bekertje koemelk kan drinken, mogen we opnieuw terug naar de allergoloog in het ziekenhuis.
25 dagen geleden
Nouuu ik moet zeggen dat ik het 'fijn' vind dit te lezen. Elke keer als wij ook koemelk toedienen is ze ineens ziek en zielig. Terwijl ik het een paar keer geprobeerd heb terwijl ze op en top in dr hum was. Maar idd werd er gezegd van nee dit heeft geen invloed op dr weerstand of iets..
Ik heb gelukkig nog een paar potten staan. Maar ben wel nu snel van 2 naar 1 fles over gegaan. Miss in het kader van bezuinigingen ook een idee? Ik geef nu sochtends soja (daar kan ze wel tegen) 90 ml groei variant en 90 ml Ongezoet (die groei variant op zichzelf is asociaal zoet) samen met wat olvarit 8 granen vanille smaak.
Bij de diëtiste in het ziekenhuis heb ik verder aangegeven dat wij zelf echt even rust nodig hebben van het blijven proberen en alle drama eromheen. Die was het daar gelukkig helemaal mee eens en nu hebben we ook afgesproken over 3 maanden weer eens te kijken of we weer iets willen proberen.
24 dagen geleden
Ik was zelf altijd ziek vroeger. Na verwijderen van m’n neus en keel amandelen die steeds ontstoken waren (misschien wel door die constante allergie prikkel…?) bleef ik nog vaak ziek en bleek na testen dus kma
Dus ja ik ben ook van mening dat je/ze er echt ziek van kunnen zijn.
Alpro groeimelk misschien proberen?
Tip hij is lang houdbaar en af en toe in de aanbieding maar 1,40 (normaal 2,50) ik heb de schuur vol nu 😅👍
Mijn eigen favoriet is de alpro barista haver maar die groei melk heeft alle extra vitamine op orde voor de kleintjes