11 Reacties
2 maanden geleden
Hi,
Wij hebben volgende week een afspraak bij onze diëtiste om met de melkladder te beginnen. Wij hebben de provocatie testen een maandje terug gehad.
Maar wat de flessen betreft gaat dat bij ons wel vanzelf. Zijn begonnen met de fles geven en daarna een boterham, na een tijd dronk hij nog nauwelijks van die fles dus hebben we hem weggelaten en eet nu 2 boterhammen en vaak nog wel meer. Ook wij geven gewone sojamelk.
Hier nu alleen nog een fles in de avond en die gaat ook niet meer echt op.
2 maanden geleden
Mijn zoontje had kma en kreeg vergoeding voor neocate en later pepti. Rond de 10 maanden adviseerde de kinderarts om te starten met de melkladder. Met haar goedkeuring volgde ik mijn eigen ladder omdat ik geen troep wilde geven. Ik begon met 1 broodje te smeren met roomboter. De week erop 2 broodjes met roomboter. Toen dat goed ging begon ik met 1 lepeltje yoghurt wat ik iedere week ophoogde met een lepel extra. Omdat dit ook zo goed ging ben ik zijn havermoutpannenkoekjes gaan bereiden met gewone melk. Daarna ben ik gewone melk gaan introduceren. Begonnen met 20 ml gewone melk op 13 augustus. Precies een maand later ben ik volledig over op gewone melk!
2 maanden geleden
Reactie op Jool88
Mijn zoontje had kma en kreeg vergoeding voor neocate en later pepti. Rond ...
Oooh wat goed dit. Ik wil liever ook geen troep geven. Heb je zelf een inschatting gemaakt qua producten wat overeen komt met de melkladder? Of heb je een voorbeeld :)
2 maanden geleden
Reactie op Zonnetje1989
Oooh wat goed dit. Ik wil liever ook geen troep geven. Heb je zelf een insc ...
Zelf een inschatting gemaakt. Ik keek gewoon hoe hij reageerde op roomboter op brood. Reageerde hij een week lang goed deed ik er een broodje bij. Reageerde hij daar goed op ging ik elke week zo een stapje verder. Mocht het minder goed gaan doe je gewoon een stapje terug maar dat was hier gelukkig niet nodig.😚
2 maanden geleden
Wij gaan voorlopig de pepti nog wel kopen ook. Al eet ze sinds een week eindelijk een beetje ok 😅 maar zowel koemelk als soja gaan bij ons niet goed. Ik meng wel dagelijks een half schepje koe-flesvoeding door 1 flesje, zodat we haar darmpjes blijven prikkelen. Maar meer lukt nog niet helaas. Onze allergoloog zei dat we alle plantaardige melk kunnen geven die er is en dat het geen opvolgmelk hoeft te zijn. Dus wij gaan wel nu langzaamaan havermelk en amandelmelk toevoegen. Maar ik wil ook nog wel even de pepti achter de hand houden voor wanneer ze toch slecht eet.
2 maanden geleden
Reactie op J84
Onze allergoloog gaf aan dat 90% van de kma kindjes ook niet goed tegen gei ...
Oh, echt? Ik begreep dat het percentage lager lag, jeetje. Ik eet zelf geitenkaas en daar kan mijn dochter via de bv (gelukkig) wel tegen, maar dan worden de eiwitten wel ‘voorgeknipt’ door mijn lichaam. Bij geitenmelk fv is dat natuurlijk niet zo, dan komen de hele eiwitten direct in het lichaam van het kindje