9 Reacties

2 jaar geleden

Ik maakte na elk gebruik alles schoon door af te spoelen onder stromend water en aan de lucht laten drogen op een schone doek. Wel alles uit elkaar halen zodat het goed schoon gespoeld kan worden. En 1x per dag alles in de magnetron sterilisator.

2 jaar geleden

Ja, zo deed ik het ook (maar dan 1x per dag uitkoken in een pan ipv in de magnetron). Wellicht heb je hier wat aan:https://www.oudersvannu.nl/baby/borstkolf-of-handkolf-schoonmaken-hoe-doe-je-dat~7d12666
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Hoii! Hier hetzelfde! Wij spoelen het af met heet water na elke voeding, en koken het 1x per dag uit 10 minuten. Na het afspoelen leg ik alles tussen een hydrofiele doek. Geniet lekker van je kleintje!

2 jaar geleden

Idd haal je alles uit elkaar en eerst spoel je af met koud water en daarna in een sopje. Is je kindje dan te vroeg geboren? In dat geval moet je regelmatig uitkoken (denk dagelijks). Bij een voldragen zwangerschap hoeft dat niet heel vaak, wordt zelfs afgeraden ivm weerstand opbouwen. In dat geval is 1x per week uitkoken voldoende en als hij wat ouder is zelfs minder vaak is het prima.

2 jaar geleden

Reactie op Giove

Idd haal je alles uit elkaar en eerst spoel je af met koud water en daarna ...
En idd het beste is aan de lucht laten drogen

2 jaar geleden

Zoals hieronder al staat idd elke keer uitspoelen en wij koken ook elke dag uit in de magnetron met zo een speciale zak. Dit is k dat onze kleine een prematuur is zoals andere al zeggen dat hoeft niet elke keer. Wij gebruiken nu een flessen rekje om de kolf ook op te laten drogen vind ik erg handig. Ook de zakjes voor de melk zijn ideaal als je het in de vriezer wil bewaren. (Neemt minder ruimte in dan al die flesjes)

2 jaar geleden

Je kan de spulletjes heel goed laten opdrogen in een vergiet! Snel en makkelijk

2 jaar geleden

Ik kookte na elke kolfbeurt alles uit. Alles uit elkaar halen even spoelen met koud water en vervolgens deed ik alles in een kookpot en goot ik er gekookt water over en door dat alle eventuele bacterien dood zijn daarna op een propere ook met kookwas gewassen keukendoek laten drogen🙈 Geen prematuur baby gehad maar ik volgde gewoon de instructies van mijn vroedvrouw/ lactatiekundige

2 jaar geleden

Bedankt voor alle reacties! Mijn kindje is inderdaad prematuur geboren