10 Reacties

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde! Rond 24 weken bloedverlies en tijdens t plassen was me urine zo rood dat ze dachten aan een blaasontsteking. ( Dit was het niet) Ook een antibioticakuur gekregen leek over tot op vakantie weer bloed stukjes en pijn bij 26 weken toen gebeld ze konden niks alleen veel drinken. Na de vakantie een nier echo hier bleek dat die enorm verdikt was en er kleine niersteentjes zitten die er langzaam uit zullen komen tot me bevalling zal dit enorm pijnlijk zijn als de pijn te heftig gaat worden moet ik in het ziekenhuis opgenomen worden dan krijg ik daar medicijnen of een operatie. Ik heb gezegd ik zing het wel gewoon uit tot na me bevalling nu bijna 32 weken 🤞 En als t echt een rot dag is pak ik paracetamol want meer mag je niet.

2 jaar geleden

Reactie op X_deb

Hier precies hetzelfde! Rond 24 weken bloedverlies en tijdens t plassen was ...
Jeetje! Ook zo heftig.. ik heb nog geen bloedverlies gehad bij mijn urine. Ook helpt paracetamol niet bij mij.. heb nu enorme pijn tussen mijn schouderbladen ik hoop dat de arts snel belt

VRIEND

2 jaar geleden

Hey! Hier geen koliekpijnen gehad maar wel een galsteen in mn lever tijdens mn vorige zwangerschap. Dit veroorzaakte waarschijnlijk flink verstoorde leverwaarden. Maar ik had ernaast ook zwangerschaps cholestase dus tja wat is wat. Wel ingeleid moeten worden vw die leverwaarden maar dat was pas met 39 weken. Maar goed. Deze galsteen zat in mn lever. En bij jou wellicht weer ergens anders dus weer totaal andere situatie. Succes en heel veel sterkte met die pijnen want die zijn verschrikkelijk.

2 jaar geleden

Reactie op Chefke

Hey! Hier geen koliekpijnen gehad maar wel een galsteen in mn lever tijdens ...
Ook heftig zeg! En kreeg je geen pijnstillers of andere medicatie voor je galsteen?

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Linen

Ook heftig zeg! En kreeg je geen pijnstillers of andere medicatie voor je g ...
Ik had er geen pijn van. Ik had hevige jeuk vw cholestase. En toen kwamen ze achter galsteen in mn lever door een lever echo vw afwijkende leverwaarden. Was pas laat. Dus 2 dagen later werd ik ingeleid.

2 jaar geleden

Ohh wat een ellende zo hoogzwanger. Ik heb ervaring mer galstenen en de bijhorende koliekpijn. Bij mij begon het een paar maanden na de zwangerschap. Omdat ik ook vaak aanvallen had ben ik relatief snel geopereerd , maar weet niet hoe het bij een zwangerschap gaat.. hopelijk vinden ze een oorzaak en krijg je goede pijnstilling. Sterkte!

2 jaar geleden

Reactie op Joanna1988

Ohh wat een ellende zo hoogzwanger. Ik heb ervaring mer galstenen en de bij ...
Ja echt vervelend! Ik zit nu bij de huisarts te wachten.. ben benieuwd wat ze gaan doen

2 jaar geleden

Ik heb wekelijks koliekpijn... het is verschrikkelijk... dit duurt dan ook een paar uur en is mega heftig. Word er zelfs een beetje stoned van de pijn en ben achteraf vaak wat stukjes kwijt en ben erg wazig. De pijn komt bij mij acuut en dan in vlagen. Vk weet niet wat het is. En ik ben ook bij de huisarts geweest die doet ook nu niets. Hij zegt ag nog paar weekjes. En dan na de zwangerschap even kijken of je het nog heb. Zo ja gaan we dan verder onderzoeken. Ik ben nu 37 weken zaterdag 38. Ik heb al zon 6 aanvallen gehad... maar ik hou vol nog eventjes. 😬

2 jaar geleden

Deze zwangerschap niet, maar bij mijn vorige zwangerschap ook hele erge koliekpijnen gehad. Na onderzoek bleek bij mij m'n baarmoeder op de urine leider van m'n nier naar de blaas te drukken, waardoor ik gigantische nierstuwing had. Dit houdt in dat het vocht uit mijn, toen, rechternier niet wegliep en helemaal verdikt was. Dit was op een echo heel duidelijk te zien. Hopelijk vinden ze bij jou ook een oorzaak van de pijnen!

2 jaar geleden

Update: ik heb galstenen, oxycodone voorgeschreven gekregen in geval van nood (lage dosering). Dit in overleg met huisarts en verloskundige. Ik vind dit medicijn dood eng dus ik weet ook niet of ik dit ga innemen tijdens een aanval. Morgen bloedprikken om te kijken hoe mijn waardes zijn. Omdat ik 34 weken zwanger ben kunnen ze op dit moment gewoon niks doen..
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.