23 Reacties

4 maanden geleden

Lauw badje? In elk geval heel veel beterschap voor de kleine man

4 maanden geleden

Misschien verlicht een ijsje wel 😋

4 maanden geleden

Hi! Ik voel met je mee ik had het een paar weken terug mn mannetje was 3 dagen 39,9 en alleen overdag soms lager maar alsnog over de 39. Maar hij at en plaste normaal en had verder geen andere symptomen online zie je de punten waar je op moet letten maar als hij verzwakt lijkt zou ik denk wel pushen bij HA hoor als het goed is hebben ze je allemaal dingen gevraagd toen je belde? Daaruit concluderen ze of het dan nodig is langs te komen…

4 maanden geleden

Reactie op Priscilla V

Misschien verlicht een ijsje wel 😋
Dit had ik idd ook gedaan ijsjes van borstvoeding

4 maanden geleden

Geruststellende woorden: het is vrijwel altijd een kwestie van uitzieken. Hoge koorts of minder hoge koorts maakt geen verschil. Mocht jouw moedergevoel zeggen dat er toch iets anders speelt dit dan duidelijk maken aan de huisarts straks. Sterkte en beterschap! Van

4 maanden geleden

Als je zoontje zichtbaar last heeft van het ziek zijn (dus niet alleen de koorts als graadmeter) is het fijn om een goede spiegel paracetamol op te bouwen. Dus elke 6 uur een nieuwe zetpil. Zo kan deze het beste zijn werk doen. Inderdaad lekker in luier / romper laten liggen om zijn warmte goed kwijt te kunnen. Eventueel wat extra aanleggen als je bv geeft of wat water aanbieden. Heb je het idee dat hij het warm heeft kun je misschien een (eigengemaakt) ijsje geven om hem wat te helpen afkoelen. Is hij ook verkouden ? Heb je het idee waardoor de koorts komt (bv oorpijn)? Bij verkouden / oorpijn ook altijd neusspray gebruiken. Veel beterschap voor je zoontje. En hopelijk knapt hij snel op ❤️

4 maanden geleden

Dank voor jullie reacties. De huisarts zei dat we hem extra paracetamol moesten geven en morgen voor 12 uur moesten bellen als het aanhoudt. Ik heb hem extra paracetamol gegeven en 2 uur later is hij nog steeds ontroostbaar en wil hij niet drinken. Ik vind het best wel lastig of dit mijn machteloosheid is omdat ik hem graag wil helpen, of mijn moedergevoel dat er meer aan de hand is?

4 maanden geleden

Reactie op Suus_momof4

Als je zoontje zichtbaar last heeft van het ziek zijn (dus niet alleen de k ...
Dankjewel! Ik heb neusdruppels gegeven maar hij is niet verkouden. Mogelijk wel last van zijn oortjes want hij trekt er af en toe wel aan. Hij heeft ook twee nieuwe tanden gekregen dus daar heeft hij ongetwijfeld ook last van, maar daar worden ze doorgaans niet zó ziek van geloof ik.

4 maanden geleden

Reactie op Toooh

Dank voor jullie reacties. De huisarts zei dat we hem extra paracetamol moe ...
Als hij echt ontroostbaar is en niet wilt drinken kun je vanavond altijd nog vanavond de HAP bellen (met het oog op een mogelijke oorontsteking). Houdt goed zijn plasluiers in de gaten houden of hij voldoende plast. Van tandjes kunnen ze echt last hebben. Bijvoorbeeld ook aan oren trekken of verhoging krijgen, geen hoge koorts

4 maanden geleden

Reactie op Suus_momof4

Als hij echt ontroostbaar is en niet wilt drinken kun je vanavond altijd no ...
Dankjewel! Als hij zo huilerig blijft ga ik zo wel even bellen ja. Het trekken aan zijn oortjes had ik gelinkt aan zijn nieuwe tandjes. Maar zijn temperatuur tikt net de 40 niet aan dus er is wel ook nog wat anders aan de hand.

4 maanden geleden

Reactie op Toooh

Dankjewel! Als hij zo huilerig blijft ga ik zo wel even bellen ja. Het trek ...
Ontroostbaar is wel een symptoom waarvan ze zeggen; bellen. Huilt hij non stop? Joh bel gwn ik belde ook de HAP (mijne huilde niet) en die stellen je allemaal vragen en dan overleggen ze dan heb je iig nog een 2e mening ipv die van je dokter als het je niet lekker zit. Want je klinkt bezorgd dus luister daar naar ..al is het belletje alleen al goed voor je eigen gemoedsrust, succes mama!

4 maanden geleden

Hier laatst ook flink ziek en ontroostbaar huilen en niet kunnen slapen 3 dagen lang.. zelfs niet in onze armen. Ook met zetpil merkte ik geen verbetering. 2x HA geweest en uiteindelijk kinderarts in ziekenhuis. Was (waarschijnlijk) oor en keelontsteking. Antibioticakuur gekregen en daarna knapte hij eindelijk op.

4 maanden geleden

Ik zou ook echt de HAP bellen, een oorontsteking waarvan ze zo ziek zijn moet behandeld worden.

4 maanden geleden

Ik heb inderdaad de HAP gebeld en we mochten langskomen. Hij is nagekeken en zijn oortjes zien er goed uit, hij heeft waarschijnlijk keelontsteking waardoor hij niks wil drinken. Hij was ook wat kortademig. Voor nu geen acute signalen om opgenomen te worden maar omdat hij niks drinkt moeten we goed in de gaten houden of hij niet uitdroogt. Als het niet beter gaat morgen, dan moeten we opnieuw naar de huisarts geloof ik.

4 maanden geleden

Reactie op Toooh

Ik heb inderdaad de HAP gebeld en we mochten langskomen. Hij is nagekeken e ...
Krijg je er wel af en toe een slokje water of melk in?

4 maanden geleden

Reactie op Rano Milu

Krijg je er wel af en toe een slokje water of melk in?
Hij had 8 uur helemaal niks aan vocht binnen gekregen. De huisarts zei dat het ook nog niet zo heel erg was als hij vannacht niks zou drinken. Gelukkig kreeg ik er net wel een paar slokjes koude afgekolfde melk in want ik vond het echt geen fijn idee 😬

4 maanden geleden

Ons zoontje van 7,5 maand had 4 dagen 40 graden koorts en was heel verdrietig. Dag 5 en 6 rode vlekjes over z’n hele lijf! Kenmerkend voor de zesde ziekte (volgens Google, niet naar huisarts gegaan).

4 maanden geleden

Reactie op Toooh

Hij had 8 uur helemaal niks aan vocht binnen gekregen. De huisarts zei dat ...
Ik herinner me nog dat de huisarts zei(maar nu hebben we het over 8 jaar geleden hoor) dat zn huidje terug moest veren als je er met duim en wijsvinger ingreep. Anders was hij aan het uitdrogen. Weet niet of je hier iets aan hebt hoor, maar wellicht een stukje controle voor jezelf. Succes met de nacht!

4 maanden geleden

TS hoe is het nu met je zoontje ? Hopelijk voelt hij zich inmiddels weer ietsje beter en drinkt hij ook weer beter

4 maanden geleden

Geen ervaring mee, maar weet wel dat het lichaam het beste ‘opruimt’ tussen de 39 en 40 graden koorts! Zonder pcm. Misschien als je het zo kunt bekijken is het minder zorgelijk 🩵 los van dat hij natuurlijk wel voldoende vocht moet binnenkrijgen