25 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb 4 jaar een koperspiraal gehad (ballerine). Nooit heb ik erg last gehad van ongesteld zijn maar met de spiraal was het wel echt heftig bloeden 8 dagen lang. Na 3,5 jaar begon ik de spiraal ook enigszins te voelen en werd het ongemakkelijk. De gyn dacht aan een kopervergiftiging. Toch was het fijn om geen hormonen te hebben en 4 jaar lang nergens aan te hoeven denken. Na verwijdering direct zwanger geworden. Ik ga nu wel voor de merena spiraal ivm het heftige bloeden.
2 jaar geleden
Ik ga ook voor de koperspiraal, is besteld en wordt 18 december geplaatst. Ik volg ook even mee. 🙈
Misschien ook ervaringen over de plaatsing van?
2 jaar geleden
Ik heb de koperspriraal gehad, maar kreeg hier hele heftige menstruatiepijn van. Daarna de ballerine (ook koper) spiraal gehad. Deze ging goed, maar die is - voor zover ik begreep van mijn gynaecoloog - van de markt gehaald en wordt dus niet meer geplaatst.
Ik kan helaas niet goed tegen anticonceptie met hormonen, heb hier al 2x een allergische reactie op gehad.
Gezien wij geen wens hebben voor nog een baby, is het plan dat mijn vriend voor een knippie gaat 😁
2 jaar geleden
Ik heb 2 keer een koper spiraal gehad Menstruatie was wel wat heftiger maar ik vond het goed te doen.
Na het verwijderen van de eerste spiraal duurde het erg lang voordat ik zwanger raakte en in mijn hoofd kwam dit o.a. door de koper spiraal. Gynaecoloog heeft aangegeven dat dit niet kon, na de eerste bevalling dus toch weer voor een koper spiraal gegaan omdat er nog een wens was voor een 2de kindje en ik absoluut geen hormonen in m’n lijf wilde
Na plaatsen van 2de spiraaltje kreeg ik allemaal vage klachten. Na wat beter uitzoeken paste deze klachten bij een koper vergiftiging.
Inmiddels is onze 2de dochter geboren en is er geen actieve wens voor nog een kindje. Om die reden ga ik nu toch voor de hormoon spiraal in de hoop dat ik daar minder klachten van heb.
Qua plaatsen van de spiraal; de eerste was pijnlijk maar daar hadden ze me voor gewaarschuwd. Plaatsen van een spiraal na een zwangerschap voelt wat ongemakkelijk maar was voor mij niet pijnlijk. De dag zelf wel wat rustiger aan gedaan.
Tip; laat hem wel plaatsen door een verloskundige. Ik denk dat dit bij mij ook het verschil maakte in de ervaring.
2 jaar geleden
Reactie op Suzie-88
Ik heb 2 keer een koper spiraal gehad Menstruatie was wel wat heftiger maar ...
Bedankt voor je verhaal! Welke heb je gehad?
2 jaar geleden
Reactie op Krisje111
Ik heb hem gehad en over 4 weken wordt er weer een geplaatst. Nooit last va ...
Welke heb je gehad?
2 jaar geleden
Reactie op Djaloe
Vreselijke ervaring mee. Elke maand extreem ongesteld. Had daar eerder nooi ...
Welke heb je gehad? Had je van jezelf al een heftige menstruatie?
2 jaar geleden
Ik ga ook voor de koperspiraal, is besteld en wordt 18 december geplaatst. ...
Welke heb je besteld en hoe heb je de keus gemaakt?
2 jaar geleden
Reactie op elizzzz
Ik heb een koper spiraal gehad en zelf erg tevreden over.
Welke heb je gehad?
2 jaar geleden
Reactie op Spiegeltje20
Welke heb je gehad?
Ik had destijds de ballerine, weet nou niet meer zeker of die uit het assortiment gehaald was doordat veel mensen zwanger waren geraakt door de spiraal heen. Maar die was ook voor jonge vrouwen die geen baby gehad hebben. Ik zou koperspiraal in ieder geval proberen omdat je menstruatie hoeft er niet erger van te worden. Die van mij was al erg en totaal niet erger (wat ik wel verwachtte).
2 jaar geleden
Ik ben zwanger geworden met een koperspiraal. 3,5 week geleden is mijn zoontje geboren 😂🥰
Ik had erge last van krampen en bloedingen na het plaatsen. Ook werd mijn menstruatie erger.
Mijn man voelde de spiraal ook zitten tijdens de seks.
Voor mij nooit meer. Slecht ervaren en naar mijn idee ook niet betrouwbaar aangezien ik binnen 3 maand zwanger was.