1096 Reacties
9 maanden geleden
Ons zoontje valt altijd heel moeilijk in slaap. Hij is altijd tegen de slaap aan het vechten. Huilen, brullen, overstrekken... Uiteindelijk valt hij in onze armen in slaap maar het is altijd een strijd. Ik vind het zo zielig... Zijn er mensen die dit herkennen?
9 maanden geleden
Reactie op Sunflower1989
Ons zoontje valt altijd heel moeilijk in slaap. Hij is altijd tegen de slaa ...
Ja heel herkenbaar! Het naar bed brengen was altijd een strijd, hij wou niet in slaap gewiegd worden! Wat bij ons hielp was om het zelf in slaap te laten vallen.. hij was er gewoon aan toe! Heel bewegelijke man hier, dus hij had het nodig om zichzelf lekker in slaapt e bewegen en doen. Als hij huilt dan troost ik hem natuurlijk, maar meestal “speelt” ie zo’n 6 tot 10 minuten in zijn bedje en valt daarna in slaap!
Maar weet niet of jullie zoontje daar natuurlijk ook aan toe is!
9 maanden geleden
Wij proberen sinds gisteren nutrilon in plaats van Kruidvat voeding omdat onze dochter veel spuugt en zuur uit haar mondje rook. Nu lijkt het spugen al meteen minder gelukkig. Maar ik merk dat ze minder drinkt. Waarbij ik ‘s ochtends vaak 200cc naar bjnnen kreeg haalt ze nu 165 cc nieteens. En van de 165 cc laat ze ook steeds wat staan. Terwijl dat normaal altijd wel opgaat tegenwoordig. Herkent iemand dat? Is dat een kwestie van wennen?
9 maanden geleden
Reactie op Sunshine1995
Wij proberen sinds gisteren nutrilon in plaats van Kruidvat voeding omdat o ...
ik heb enkel ervaring met nutrilon maar bewust hiervoor gekozen omdat wij een hongerig zoontje hebben en ik vaker van mensen hoorde dat kruidvat minder zou vullen dan nutrilon. misschien dat ze daarom aan minder genoeg heeft? (is uiteraard verder totaal niet gebaseerd op feiten oid, gewoon een gedachtegang)
9 maanden geleden
Reactie op JK08
ik heb enkel ervaring met nutrilon maar bewust hiervoor gekozen omdat wij e ...
Ja zoiets dacht ik misschien ook. Het is ook iets dikker dan kruidvat. Maar zou ze dan weer niet te weinig binnen krijgen?
9 maanden geleden
Hee, vraagje! Mijn 4 mnd baby ligt in een puckababy mini met een dekentje strak erover heen. Nu trapt ze de deken van zich af en gaat ze richting draaien, dus denk dat ze richting een slaapzak moet zonder extra deken. Hoe doen jullie dit? Gewoon culd turkey niet neer bakeren? Hoe bouw je dat af? Ik bent. Ff kwijt haha
9 maanden geleden
Reactie op Sunshine1995
Ja zoiets dacht ik misschien ook. Het is ook iets dikker dan kruidvat. Maar ...
hmm ja goeie vraag, je hebt er formules voor hoe je kunt berekenen wat een baby nodig heeft, ik gebruikte altijd die van la leche league maar ik las laatst weer ergens dat je bij kv 150 X lichaamsgewicht in kg moet doen (en dan gedeeld door het aantal voedingen per dag weet je hoeveel cc er in elke fles 'moet'). verder zou je uiteindelijk aan de groei/gewicht kunnen merken of t voldoende is? maar goed misschien gaat je dochter binnenkort toch wel weer meer drinken. ik voed therapeutisch en met de kleinste speen om te voorkomen dat ie niet te snel drinkt, maar als ik daarna merk dat ie toch niet genoeg heeft gehad maak ik gewoon een klein beetje bij. andere voedingen drinkt ie soms weer wat minder of geeft ie wat meer terug
9 maanden geleden
Reactie op JK08
hmm ja goeie vraag, je hebt er formules voor hoe je kunt berekenen wat een ...
Vind het superlastig! Ze is een kleine meid en ik denk ook wel van ja als ze genoeg heeft heeft ze genoeg. Maar het geeft me ook wel een beetje onzeker gevoel dat ze qua gewicht onder het gemiddelde zit. Maarja, ze is vrolijk en ontwikkelt verder goed. Zal wel goed zijn dan toch🤣. Volgende week weer cb ben benieuwd hoeveel ze nu is gegroeid.
9 maanden geleden
Reactie op Riso
Hee, vraagje! Mijn 4 mnd baby ligt in een puckababy mini met een dekentje s ...
onze dochter sliep ook in een puckababy mini tot ze ook de deken van zich af trapte en begon te draaien. Wij zijn eerst begonnen met de dutjes overdag, met een wat dikkere slaapzak. Knuffeltje erbij en moet zeggen dat we de overgang vrijwel niet hebben meegemaakt het ging heel snel en ze was er ook echt aan toe
9 maanden geleden
Reactie op Riso
Slim! Dus over naar een gewone slaapzak met mouwtjes? Zonder deken? Ik ga o ...
Ja, ik had eerst een puckababy piep toen de mini en vanuit daar de armpjes eruit gedaan toen nog wel met deken, omdat we 1.0 tog hadden. Toen gewoon slaapzakjes met mouwen gekocht bij de hema/vinted. nu slaapt ze zonder mouwen
9 maanden geleden
Reactie op JK08
wat voor slaapzak en knuffeltje gebruiken jullie?
Ze slaapt nu gewoon in slaapzakjes van de hema of bambino. Overdag in de puckababy mini nog maar met armen eruit en wel met dekentje. Moet er wel bij zeggen dat wij sinds kort een Moonie bear hebben , die vindt ze echt geweldig en daarbij gewoon een knuffeldoekje om haar speen 'vast te houden'. Zodra ze diep genoeg slaapt haal ik het knuffeldoekje weg, want ze is nogal bewegelijk haha
9 maanden geleden
Iemand tips voor een lieve baby die overdag elke keer 5 min na het (opnieuw) wegleggen wakker wordt? We zijn aan het oefenen maar nog weinig succes. Ze is gewend om alle slaapjes in de draagzak of aan de borst te doen, omdat ze reflux had (helemaal over nu). ‘S nachts slaapt ze wel goed in de co-sleeper.
9 maanden geleden
Ons meisje kan sinds een paar dagen omrollen van rug naar buik. Zodra je haar neer legt, doet ze dit achter elkaar door. Bijna obsessief 😅 maar ze is dus mega gefrustreerd wanneer ze op haar buik is beland. Ik snap alleen niet waarom ze zo boos is… het lukt haar om op haar buik haar speeltjes te pakken en in haar mondje te stoppen (haar enige doel op dit moment ☺️). Het lijkt bijna alsof ze boos is dat ze het niet nog een keer kan doen, of dat ze dan zou willen kruipen (heel druk met de beentjes). Herkent iemand dit? En misschien al erachter wat kan helpen om het minder frustrerend te maken voor ze?
9 maanden geleden
Reactie op J84
Ons meisje kan sinds een paar dagen omrollen van rug naar buik. Zodra je ha ...
Dat is hier ook. Hij kon met 3 maanden al van rug naar buik, maar kan nog steeds niet terug. En op zijn buik liggen vindt hij nog best lastig dus ik denk dat ie dan gefrustreerd raakt. Maar wanneer ik hem terug rol, rolt hij binnen 2 sec weer op zijn buik😅
9 maanden geleden
Reactie op J84
Ons meisje kan sinds een paar dagen omrollen van rug naar buik. Zodra je ha ...
onze dochter begon rond 4 maanden ook met rug naar buik rollen, nu kan ze met bijna 5 maanden ook van buik naar rug (lukt niet altijd, soms is ze moe en ligt haar arm in de weg = mega frustratie). Maar rolt ze dus soms verder van haar speeltje weg en is lijkt ze gefrustreerd dat ze niet kan tijgeren/kruipen, ze probeert het wel maar dan gaat ze achteruit 🫣. Vaak leg ik haar dan of goed of ik geef haar het speeltje. Een beetje frustratie werkt volgens mij wel motiverend maar ik laat het niet te lang duren.
9 maanden geleden
Enig idee of je de cosleeper op gelijke standen mag zetten? Hier staat hij al sinds het begin met hoofd gedeelte omhoog, omdat dat in de beschrijving staat. Echter schuift onze zoon het hele ding door en ligt dus geregeld met zn hoofd naar beneden 🙈
Ik denk dat het wel kan maar toch ff vragen 😵💫 wij hebben de Chicco Next2Me