1096 Reacties
9 maanden geleden
Heel herkenbaar hoor, @J84! Hier ook wel naar de buik kunnen rollen maar niet terug en ook constant proberen te zitten. Voor iedereen die dat herkent is deze tip die ik van de fysio kreeg misschien handig: probeer nog niet teveel te laten zitten, want anders slaan ze mogelijk het stapje van terugrollen over! Omdat zitten veel interessanter is. Zij gaf bij ons aan om zoveel mogelijk de volgorde stapjes van de ontwikkeling te volgen (liggen, rollen, zitten, tijgeren, kruipen, etc.)
9 maanden geleden
Reactie op J84
Ons meisje kan sinds een paar dagen omrollen van rug naar buik. Zodra je ha ...
Hier was dat gedrag vooral omdat hij het niet voor elkaar kreeg om vooruit te komen. En o wee als ik hem dan probeerde te helpen dan brak helemaal de pleuris uit 🤣
Ik ben op ooghoogte gaan zitten en elke keer als hij zich vooruit probeerde te duwen zei ik gewoon heel hard "goedzo jongen je kan het" (boven het gejengel uit komend). En dan bleef hij proberen totdat hij moe werd (hoofd neerleggen en jengelen) en dan pakte ik hem op om te troosten en vertelde ik hem dat hij goed zn best had gedaan en mama trots is.
Hij heeft deze moods nog steeds wel af en toe maar al een heel stuk minder. Hij kon eerst van buik naar rug rollen en sinds een paar weken ook terug (alleen niet vlot). Hij schuifelt ook heel de box en de foam matten door dus ik denk dat dat een groot deel van de frustratie weg gehaald heeft. Hij komt er wel 👀💙
9 maanden geleden
Wat doen jullie je kindje aan tijdens een wandeling met de kinderwagen? (Vandaag bijvoorbeeld maximaa 9 gradrn) Ik heb een berenpakje maar dat lijkt snel te warm.. Maar dun jasje met dekentje lijkt me te koud. Mijn dochtertje is nu 5 maanden.
9 maanden geleden
Reactie op Sunshine1995
Wat doen jullie je kindje aan tijdens een wandeling met de kinderwagen? (Va ...
Wij hebben sowieso zo'n zak in de kinderwagen. Weet ff niet hoe dat heet. Een voetenzak? Dan heeft ze verder alleen een jasje aan. Dan heeft ze het heerlijk warm. Maar ja die voetenzak is ook een soort slaapzak haha.
9 maanden geleden
Reactie op Floma
Wij hebben sowieso zo'n zak in de kinderwagen. Weet ff niet hoe dat heet. E ...
Ik heb alleen zo’n voetenzak voor in de maxi cosi. Maar zo een kan dan ook in de wagenbak?🤔
9 maanden geleden
Reactie op Sunshine1995
Ik doe een berenpak aan, muts op en slofjes aan. En dan een dekentje over hem heen. Maar hij ligt bij mij in de maxicosi dus misschien iets meer in de wind dan in een bak.
9 maanden geleden
Reactie op Sunshine1995
Ons zoontje heeft het snel warm maar buiten onder de 10 gr geef ik hem gewzn snorlax pakje aan en daaronder dunne kleertjes van overdag. Hij heeft ook nog een lakentje en dekentje over zich heen want ja hij ligt wel stil 👀
Na het lopen is hij wel erg warm dus ik denk dat we binnenkort de laken en deken weglaten 🤔
9 maanden geleden
Reactie op metalharpey
Ons zoontje heeft het snel warm maar buiten onder de 10 gr geef ik hem gewz ...
Buiten in de draagzak met papa heeft hij overigens hetzelfde aan maar dan nog slofjes extra en dat gaat ook heel goed. Daarom denk ik dat laken en deken niet zo nodig is 🤔
9 maanden geleden
Reactie op metalharpey
Ons zoontje heeft het snel warm maar buiten onder de 10 gr geef ik hem gewz ...
Haha ach wat schattig! Ja lastig he, ik denk ook ze ligt stil dus dan doe ik een berenpakje aan zonder dekentje verder en al snel heeft ze echt rode wangetjes (van de warmte) en voelt ze ook heel warm.
En de rest ook bedankt voor jullie antwoord!!😁
9 maanden geleden
Wij leggen de voetenzak die we in de maxi cosi gebruiken (van Jollein) ook meestal in de wagenbak! En als het boven de 10 graden is dan doe ik hem daar gewoon in zijn gewone kleren in. Anders ook nog een jasje aan (engel natur), want hij ligt vaak met zijn armen (en dus borst) uit de zak.
In de wagen is het volgens mij best wel warm en is er geen wind!
9 maanden geleden
Reactie op ananas25
Hoe ontdooien jullie oefenhapjes die in een ijsklontjeshouder zijn ingevror ...
Als ze bevroren zijn dan druk ik ze allemaal uit en bewaar ik ze verder in een diepvrieszakje. Daar haal ik dan een blokje uit en stop ik in een deel van poedertoren. Wij hebben er een Kruidvat en daar zitten ook een soort van dekseltjes bij. Zet het daarna in de koelkast om te ontdooien
9 maanden geleden
Reactie op Sunshine1995
vandaag was het erg zonnig hier. Dan ligt hij in zijn gewone kleding in een wollen wikkeldeken. Hij ligt dan ook op een wollen onderlegger. Deze jongen heeft het wel vlot warm. Als het wat kouder is, dan nog een dun jasje aan.