1096 Reacties
8 maanden geleden
Reactie op Liese2023
Zijn die lodger slofjes de moeite waard?
Wij hebben ze de eerste maand ofzo veel gebruikt, passen nu niet meer. Blijven goed zitten. Ik overweeg ze aan te schaffen als ik ze niet 2ehands(te ruil) kan vinden. Bewaren ze ook zeker voor de volgende 🤭
8 maanden geleden
Reactie op Ninja90
Hier ook! Gaat soms in ene van blij ontdekken over naar frustratie/ moe maa ...
Voor mij klinkt het allemaal hetzelfde (hoor beschadiging) 🙄😮💨
Lastig... vannacht slecht geslapen en dan vandaag overdag weer alleen maar gillen... ook als ik hem vast heb. Ja wat wil je nou 🤷♀️
8 maanden geleden
Hoe doen jullie het met de fles? Qua tijden ertussen. Ik merk dat ze met 4 uur ertussen soms nog geen trek heeft en dsn maar weinig drinkt maar mij is niet duidelijk of het normaal is om er dan langer tussen te laten? Mijn dochter is nu 5,5 maand oud. Ze krijgt oefenhapjes maar daar moet ze niet veel van hebben. Bij het cb zeiden ze dat de meeste kindjes van haar leeftijd vaak 4 flessen van 180+6 drinken. Nou wij komen sowieso vaak aan 6 flessen. Ze komt ook ‘s nachts en ik denk dat die nachtfles haar trek overdag ook beïnvloedt maar hoe laat ik die in hemelsnaam weg want ze drinkt vaak maar 100 tot 140 ml…. First time mama onzekerheden hahaha
8 maanden geleden
Reactie op Sunshine1995
Hoe doen jullie het met de fles? Qua tijden ertussen. Ik merk dat ze met 4 ...
Hier een reactie van een bv gevende mama, maar ik denk niet dat het cb gelijk heeft. 6 keer drinken is heel normaal en vaker ook. Baby's hoeven niet enorme hoeveelheden per keer te drinken. Iets kleinere porties mag ook. Als ik jou was zou ik lekker je kind volgen!
8 maanden geleden
Reactie op geertjewi
Hier een reactie van een bv gevende mama, maar ik denk niet dat het cb geli ...
Ik sluit me hierbij aan, lekker je kindje volgen. Als ze goed groeit en tevreden is, is het goed toch?
Als je denkt dat ze in de nacht teveel drinkt waardoor de eetlust overdag minder is, zou je misschien de nachtfles steeds iets kleiner kunnen maken.
8 maanden geleden
Thanks dames💐! Geeft me een fijner gevoel. Ik dacht echt dat ik iets fout deed ofzo…
8 maanden geleden
Reactie op Sunshine1995
Inmiddels heel wat jaren en een paar kinderen verder….
Ik zou willen dat ik bij mijn eerste kinderen (tweeling) de ervaring en kennis had die ik nu heb.
Je kunt voor die kleine maagjes beter vaker een kleine fles geven dan 3 a 4 flessen per dag met 210 ml + 7 scheppen (!) wat een grote plens voor zo’n klein maagje.
Totdat je kleintje 6 maanden is zijn oefenhapjes echt oefenhapjes. Proeven is leuk maar meer hoeft niet. Bij onze jongste begin ik overigens pas met of net na 6 maanden met aanbieden van hapjes. Tot die tijd is bv/kv de belangrijkste (en enige noodzakelijke) bron van voedingsstoffen.
Ook heb ik door de jaren heen vaak genoeg gemerkt dat het advies van het cb achterhaald is. Goedbedoeld, maar het sluit gewoon niet aan bij de meest recente beschikbare informatie gebaseerd op onderzoeken.
Ook mag er veel meer vertrouwd worden op het moederinstinct. Daar zou veel meer de nadruk op moeten liggen (ook vanuit het cb). Elk kindje is anders. En heeft andere behoeftes. Wie kent de behoeftes van een kindje nou beter dan de eigen moeder / ouder 😘
8 maanden geleden
Reactie op Sunshine1995
Hier hetzelfde ook hoor! Wat ik online lees is het juist prima als babies vaker een kleinere voeding krijgen (inclusief nachtvoeding). Wij drinken in principe ook de hele dag door, snap dan niet waarom van babies verwacht wordt dat ze maar 4 x eten.