1096 Reacties
9 maanden geleden
Reactie op Koffiemetmelk
Ook de vraag maar even hier stellen, ben benieuwd hoe jullie hiermee omgaan ...
Is hij dan ook echt ontroostbaar of is hij dan nog wel terug in slaap te sussen met bijv een speen? Dan zou ik eerst dat proberen. Als hij echt wil drinken zou je ook kunnen proberen hem maar een klein beetje te geven (bijv 30+1 of 60+2) mits je flesvoeding geeft. En dan kijken of hij daar dan even genoeg aan heeft op dat moment. Hier heeft hij 1x 30+1 gehad en dat was maar een enkele keer nodig. Daarna was hij wel redelijk makkelijk in slaap te sussen, ondanks dat hij meerdere keren in de nacht wakker werd.
9 maanden geleden
Reactie op Jool88
Is hij dan ook echt ontroostbaar of is hij dan nog wel terug in slaap te su ...
In eerste instantie nog wel even te sussen met een speen, maar uiteindelijk niet meer. Ik geef borstvoeding en probeer dan ook om maar een beetje te geven. De ene keer is dat voldoende en de andere keer gaat hij huilen dat hij nog meer wil. Ik heb nog niet geprobeerd om 'm in slaap te sussen als hij maar een beetje heeft gedronken, dat kan ik nog eens proberen!
9 maanden geleden
Reactie op Koffiemetmelk
Ook de vraag maar even hier stellen, ben benieuwd hoe jullie hiermee omgaan ...
Het kan heel goed zijn dat je kindje je nu wat vaker nodig heeft door de ontwikkelkosten die hij doormaakt. Ik geef ook bv en als mijn zoontje ‘s nachts wakker wordt, en ik kan hem zo snel rustig en in slaap krijgen doe ik dat gewoon. Mijn ervaring (bij m’n dochter) is dat als ze het straks niet meer nodig hebben ze vanzelf weer meer tijd ertussen laten. Ik zou me zeker geen zorgen maken om ‘slechte’ slaapassociaties. Succes!
9 maanden geleden
Reactie op Sara2011
Het kan heel goed zijn dat je kindje je nu wat vaker nodig heeft door de on ...
Kan me ook helemaal indenken dat al die ontwikkelingen veel energie kosten en hij daardoor meer wil drinken. Alleen een beetje jammer voor mij dat dat vooral in de nacht is, overdag komt hij namelijk niet vaker om te drinken... Vroeg me dus af hoe anderen hiermee omgaan, toch overdag meer aanbieden of het zo laten
9 maanden geleden
Reactie op Koffiemetmelk
Kan me ook helemaal indenken dat al die ontwikkelingen veel energie kosten ...
Ja begrijp het hoor, overdag is fijner haha. Maar wel herkenbaar hoor. Ik geef ook borstvoeding. Soms slaapt m’n zoontje tussen 19.00 en 05.00 en soms komt hij 3 of 4x per nacht.
9 maanden geleden
Reactie op Koffiemetmelk
Kan me ook helemaal indenken dat al die ontwikkelingen veel energie kosten ...
Ik probeer inderdaad overdag wat vaker aan te bieden zodat ze er ‘s nachts iets meer tijd tussen kan laten. Dat houdt voor ons in dat ik overdag iedere 2 a 2,5 uur voedt, ‘s avonds mag ze aan de borst slapen waardoor ze steeds wat extra drinkt tijdens haar slaap. En dan slaapt ze het eerst deel van de nacht 3,5 tot 4,5 achter elkaar en het tweede deel 2,4 tot 3,5. Ik kom van iedere nacht iedere 1,5 a 2 uur ;) dus voor ons werkt dit. Wie weet heb je er iets aan!
9 maanden geleden
Reactie op Roosmx
Ben je al begonnen met hapjes? Geef je borst/flesvoeding? Is je kindje verk ...
Niet verkouden, geef sinds week 4 geen borstvoeding meer
Gister voor t eerst begonnen aan oefenhapjes, maar maandag en woensdag ook gepoept en precies zn kleur maar lichter vandaag is t echt donker
Zaten aan de Pepti - nu Omneo
Heeft ( verborgen ) reflux
Verder heeft hij niks en is hij gewoon blij.. maar die kleur word er niet goed van hoor
9 maanden geleden
Reactie op Nikkir12
Iemand tips? Mijn dochter van 14,5 week wilt overdag echt niet in der eigen ...
Blijven proberen. 1 keer dat lukt in de 2 dagen bijvoorbeeld is al mooi meegenomen.
Verder haar niet te moe in bed leggen, maar bij de eerste moeheidssignalen. Zelfde ritueeltje van te voren. Soms moet een baby even huilen voor ze in slaap vallen, dus ik laat hem even kort huilen/jammeren, behalve als hij steeds harder gaat huilen of meteen al hard huilt.
Probeer haar in bed te troosten, pas als ze echt hard huilt oppakken, even wiegen en weer wakker wegleggen als ze rustig is. Waarschijnlijk gaat ze weer halen maar dan probeer je haar weer te troosten in bed. Mijn zoon vind het fijn als ik 1 hand op zijn buik heb en 1 op zijn hoofd en hem met mijn duim zachtjes over zijn slaap aai, of tussen zijn ogen.
Het is echt pittig en even doorbijten. Zal niet gelijk goed gaan. Ik doe dit nu 2 weken en de helft van de slaapjes overdag gaan goed nu. De laatste slaapjes zijn het moeilijkst.
Succes. 💗
9 maanden geleden
Reactie op Nikkir12
Misschien dat zij snachts wel goed slaapt omdat het donker en stil is, mijn zoontje heeft dat ook. Weet niet of je de kamer donker maakt?
9 maanden geleden
Reactie op Delina!
Houd je hetzelfde ritueel aan als de nacht? En wil ze echt niet in haar bed ...
Jaa eigenlijk wel. Nee ze is wel heel moe dan en soms valt ze wel in slaap en wordt ze na 15 a max 30 min wakker maar soms lukt het ook helemaal niet en is het meteen krijsen
9 maanden geleden
Reactie op kimmetje03
Misschien dat zij snachts wel goed slaapt omdat het donker en stil is, mijn ...
Jaa klopt! Ze slaap van 19;30 a 20;00 tot ongeveer 06;00 a 07:00 is eigenlijk nog moe als ze wakker wordt maar krijg haar daarna niet meer echt in bed heb alles al geprobeerd rolluik dicht rolluik open op een kiertje maarja hopelijk komt het vanzelf.. 🤞🏽🍀
9 maanden geleden
Reactie op Delina!
Oeh krijsen is lastig idd! Heb je al eens white noise geprobeerd? En wat hi ...
Jaa heb ook zo’n apparaat die aan haar bedje hangt maar op een of andere manier gaat ze niet slapen ja soms voor Max 30 min terwijl ze nog super moe is. Of ze gaat spelen in bed en als ze er klaar mee is huilen en dat wordt dan steeds erger als ik haar er niet uit haal 😅😅
9 maanden geleden
Reactie op Nikkir12
Heb je al geprobeerd haar in slaap te voeden? Ik weet niet of je bv of kv geeft maar bv geeft een hormoon af waarvan baby’s slaperig worden. Dan 20 min op je laten liggen. Daarna pas wegleggen heeeel voorzichtig