1096 Reacties

9 maanden geleden

Reactie op Christmaswish4

ik laat onze dochter vaak buiten staan (voor het raam in de achtertuin zoda ...
Dit werkt bij ons ook goed. Wij hebben een serre aan de achterkant van ons huis en dat voelt ook nog steeds als buiten met het geritsel van blaadjes, vogeltjes e.d. Want inderdaad ik hoef de kinderwagen maar het huis in te rollen en wakker is ze haha

9 maanden geleden

Mijn dochter is nu 4,5 maand en ik geef met liefde ‘s nachts een fles maar ben zoooo moe… Hebben jullie een idee hoe ik kan zorgen dat ze snachts eens langer slaapt dan 4 uur achter elkaar😭. Ze lijkt her wel echt nodig te hevben ze drinkt de fles vaak helemaal op.

9 maanden geleden

Reactie op Sunshine1995

Mijn dochter is nu 4,5 maand en ik geef met liefde ‘s nachts een fles maar ...
kan je partner of iemand anders niet helpen met voeden? dat je een nachtje kan slapen? om de 4u lijkt mij heel normaal nog hoor. mijn dochter komt afgelopen tijd zelfs om de 2u weer :(

9 maanden geleden

Reactie op Nes7

kan je partner of iemand anders niet helpen met voeden? dat je een nachtje ...
Hier met 4 maand ook om de 3 a 4 uur hoor, volgens mij heel normaal. Ik wissel af met mijn partner (ik geef recent flesvoeding, gestopt met borstvoeding). Nu we kunnen afwisselen geeft dat echt al zoveel rust dan dat ik het alleen 'moest' doen (aan de borst).

9 maanden geleden

Reactie op xxjpk123

Hier met 4 maand ook om de 3 a 4 uur hoor, volgens mij heel normaal. Ik wis ...
Kan mij voorstellen! merk je ook dat ze meer pauze ertussen laat sinds je gestopt bent?

9 maanden geleden

Reactie op Nes7

kan je partner of iemand anders niet helpen met voeden? dat je een nachtje ...
Ja mijn vriend die verschoont haar sowieso altijd en dan geef ik de fles. Soms geeft hij ook wel de fles maar word toch wakker… Maar wel fijn om te lezen dat jullie kindje ook gewoon om de paar uur komt. Je hoort zo vaak alleen de positieve doorslaap verhalen dat je bijna aan jezelf gaat twijfelen. Ik zal nog eens voorstellen aan me vriend dat we af en toe is gewoon de nacht afwisselen dat hij/ik dan alles doet zodat de ander kan slapen.

9 maanden geleden

Reactie op Nes7

Kan mij voorstellen! merk je ook dat ze meer pauze ertussen laat sinds je g ...
Ja, over het algemeen laat hij er meer uren tussen. Op een gegeven moment kwam hij vaak om de 1,5 a 2 uur in de nacht. Als je dat in je eentje moet doen is dat heel zwaar!

9 maanden geleden

Reactie op Sunshine1995

Ja mijn vriend die verschoont haar sowieso altijd en dan geef ik de fles. S ...
Dat doen wij ook inderdaad, de een de ene nacht en de ander de nacht erop. Soms slaapt een van ons dan ook een nachtje op de logeerkamer.. Soms heb je dat gewoon even nodig.

9 maanden geleden

Iemand een idee? Mijn dochter van 16 weken huilt einde van de middag en non stop en geen idee waarom. Ik wordt er een beetje onzeker van omdat ze dit nooit of eigenlijk niet echt heeft gedaan zo heftig.. ze wilt ook niet slapen maar is op een gegeven moment wel moe.. heel raar en geen idee waar het vandaan komt

9 maanden geleden

Reactie op Sunshine1995

Mijn dochter is nu 4,5 maand en ik geef met liefde ‘s nachts een fles maar ...
Hoeveel cc geef je en hoe vaak per dag? Misschien aantal cc verhogen en de frequentie iets omlaag? En werkt de speen als ze ‘s nachts wakker wordt?

9 maanden geleden

Reactie op Delina!

Hoeveel cc geef je en hoe vaak per dag? Misschien aantal cc verhogen en de ...
Ja ze drinkt dus best wel veel, meestal komt ze wel aan de 950 ml ongeveer op een dag! Ik doe ongeveer om de 4 uur, ik bied 180cc aan, dat drinkt ze niet altijd op. Soms 160 soms 110, maar soms wel ineens weer de hele fles er is ook geen touw aan vast te knopen..

9 maanden geleden

Reactie op Sunshine1995

Ja ze drinkt dus best wel veel, meestal komt ze wel aan de 950 ml ongeveer ...
hier ook heel verschillend ik ben de fles van 03.00 in de nacht aan het afbouwen. het lijkt een gewoonte te zijn. ongeveer om de 3 dagen verlaag ik het met 30ml. (kan ook elke nacht ipv om de 3 dagen, maar dat voelt voor mij niet goed.) eerste keer na verlagen altijd wel even wat jengelen, maar hijbvalt uiteindelijk altijd goed in slaap. CB zei dat wanneer je op 60ml zit, je gewoon kan stoppen. mijn gedachte erachter is dat je snachts niet of minder hoeft te eten en dan dus overdag meer eet. Deze manier is wel alleen aan te raden als je kind goed op gewicht is en overdag genoeg binnen krijgt.

9 maanden geleden

Reactie op Sunshine1995

Ja ze drinkt dus best wel veel, meestal komt ze wel aan de 950 ml ongeveer ...
Ik zou idd beginnen met de nachtfles afbouwen. En komt ze uit zichzelf? Zo niet, dan langer laten doorslapen in de nacht.

9 maanden geleden

Reactie op renske112

hier ook heel verschillend ik ben de fles van 03.00 in de nacht aan het af ...
Dat is ook wel een goeie inderdaad. Ik moet binnenkort weer naar het cb maar vorige afspraak liep ze qua gewicht best wat achter op de nederlandse lijn maar op de hindoestaanse lijn liep ze oké: (ze is half nederlands half hindoestaans). Dus ben best een tijdje een soort obsessief bezig geweest met oh ze moet meer drinken. Gelukkig kan ik dat nu wat meer loslaten ze is gewoon een klein meisje. Thuis gewogen komen we uit op 5.8 kg nu. Komt jouw kleine elke nacht om dezelfde tijd? Bij ons is het vaak rond 1:00 en dan weer 5 uur. Maar het lijkt me inderdaad een goed idee om ‘s nachts iets kleinere flesjes te gaan geven.

9 maanden geleden

Reactie op Delina!

Ik zou idd beginnen met de nachtfles afbouwen. En komt ze uit zichzelf? Zo ...
Ze komt wel zelf, en ze drinkt ook vaak goed! Maar dan is wel de vraag is het echt nodig of gewoonte. Ik weet het echt niet haha

9 maanden geleden

Reactie op Sunshine1995

Dat is ook wel een goeie inderdaad. Ik moet binnenkort weer naar het cb maa ...
Meestal tussen 02.30 en 03.30 dat is ook de enige fles waar ik de klok bijna op gelijk kan zetten. Nu met de slaap regressie ook wel eens eerder, maar het is meer dat ik dan denk: ik ben nu toch al wakker, laat Ik hem meteen de fles geven. Het valt me ook op dat hij na deze fles vaak scheetjes en krampjes heeft. Dus ook dat hoop ik te verminderen. En hij is eigenlijk standaard wel rond 5 a 6 uur aan het spoken, zelf niet meer in slaap komen. Dus meerdere malen beland hij op mij in bed om net dat uurtje door te trekken.

9 maanden geleden

Reactie op JK08

hoe oud is jouw zoontje?
Hij is 3,5 maand

9 maanden geleden

wat doen jullie als ze pas rond 5u/half 6 een laatste dutje doen? maar al wel erg lang wakker zijn...? normaal slaapt ze rond 7/8u in. met een halfuurtje wakker maken? of laten slapen tot kort voor de avond routine?

9 maanden geleden

Reactie op Nes7

wat doen jullie als ze pas rond 5u/half 6 een laatste dutje doen? maar al w ...
Sinds kort merk ik dat zo laat een laatste dutje niet handig is, later ophouden erna werkt averechts voor de nacht vreemd genoeg. Dus als ze om 3/4 wakker is van dutje hou ik r wakker tot half 7 en dat geeft hier een goed uitgangspunt voor de nacht!

9 maanden geleden

Ik maak me een beetje zorgen over de voeding van mijn zoontje. Hij is 4,5 maand en dronk normaal 5x 180cc. Nu sinds twee weken lijkt hij te ‘spelen’ met de fles. Drinkt hooguit 30cc en duwt de fles dan weg uit zijn mond, draait zijn hoofd weg, sabbelt op de speen etc. Vind hij de melk niet meer lekker? Heeft hij minder nodig? komt het nog door zijn oorontsteking? Ben zo bang dat hij gaat afvallen ofzo