434 Reacties

één maand geleden

Reactie op celinevhm

Vraagje: luisteren jullie kindjes al een beetje? Wij zijn nu met vrienden ...
Die van ons luistert wanneer het hem uit komt, maar hij weet heel goed wanneer hij fout zit. Soms schrikt hij als ik zijn naam noem 🤣 en dan stopt hij gelijk. Maar hij heeft ook momenten dat hij gewoon door gaat en dan gaat hij de box in 🙃

één maand geleden

Reactie op metalharpey

Die van ons luistert wanneer het hem uit komt, maar hij weet heel goed wann ...
Hahah precies dit muv de box want die heb ik al weggedaan. Daarnaast is ie ook zo brutaal dat ie me dan nazegt en zegt: nee nee nee nee op zo een zeurtoon 😂 maar goed ene keer luisterd ie wel en zelfs een afkeurend geluid van mij is genoeg en soms is ie oostindisch doof of bijdehand 🤷🏽‍♀️ net 1jr oud ik houd mn hart vast voor de komende 2 jr🫣

één maand geleden

Reactie op celinevhm

Hier luister die soms heel goed, 1x nee en klaar, en soms als die iets heel graag wil wat niet mag luistert die niet.

één maand geleden

Reactie op celinevhm

Hmmm weinig. Op momenten wel hoor maar op de meeste momenten kijkt hij uitdagend of vind hij het heeeel leuk als er uberhaupt wordt gereageerd, maakt niet uit hoe. Het helpt wel om hem af te leiden met iets anders wat hij leuk vindt

één maand geleden

Reactie op celinevhm

Onze dochter heeft 3 reacties op nee. Ze luistert, ze kijkt je aan en doet het toch of ze zet het op een brullen 🤣

één maand geleden

Reactie op celinevhm

Is heel verschillend, vaak luistert hij al best goed naar "nee, dat mag niet" etc. Maar hij heeft ook nog vaak dat ie het gewoon doet, moet lachen, of heel zielig gaat huilen🥲 ze zijn nog lekker aan het leren en ontdekken natuurlijk!🤗

één maand geleden

Reactie op celinevhm

Hier kijkt mijn zoontje mij wel aan als ik 'nee' zeg. Vaak stopt hij daarna ook even met wat hij doet, maar gaat er daarna vaak wel weer alsnog mee door. Afleiden met iets anders werkt voor ons het beste. Dan heeft hij geen interesse voor het stouts dat hij doet, maar gaat dan spelen met waar ik hem mee heb afgeleid

één maand geleden

Reactie op celinevhm

Hier luistert hij in bepaalde gevallen, maar ik zeg dan geen nee. Hij luistert goed als ik zeg, ‘geef maar aan mama’. Dan geeft hij het aan mij. Of als ik zeg, ‘kom maar hier’, dan werkt dat om hem uit een situatie te halen. Als ik nee zeg dan is het giechelen en vooral nog een keer doen😂 Ik probeer dus vaak op andere manieren hetzelfde resultaat te bereiken haha

één maand geleden

Als reactie op de vraag of je kind luistert, wil ik graag met jullie delen dat kindjes alleen "nee" nog niet echt kunnen snappen. Als je namelijk zegt dat iets niet mag, nee zegt of boos wordt, dan verwacht je dus eigenlijk dat ze al in staat zijn om: 1. Te snappen wat nee betekent 2. Vervolgens te snappen dat ze moeten stoppen met wat ze op dat moment doen 3. Daar ook echt mee te stoppen 4. Kunnen bedenken dat ze dus iets anders moeten doen 5. Weten wat wel mag 6. En dat dan gaan doen Oftewel: alternatief gedrag bedenken. Dat zijn echt teveel denkstappen voor kinderen van deze leeftijd (en ook voor nog veel grotere kinderen). Je kunt dus (zoals MSM89) bijvoorbeeld beter aanleren/zeggen wat ze dan WEL mogen doen of ze uit de situatie halen. Ik kom niet helemaal uit mijn woorden (slaapgebrek), maar ik ben kinderpsycholoog dus mijn reactie komt niet uit het niets :) Klein voorbeeldje: Kind trekt aan de haren van de hond 🐕 ❌ "niet aan de haren trekken" of nog onduidelijker: "niet doen!" (Want wát mag ik dan niet doen?) ✅ "je mag aaien met een platte hand" en dat vervolgens voordoen

één maand geleden

Vallen jullie kindjes ook zo vaak op hun hoofd? vind het zo naar

één maand geleden

Reactie op celinevhm

Nee die van ons loopt al 🤣 maare daarvoor wel soms ja, ze moeten nog leren hoe ze zich moeten opvangen. Ik heb hem gewoon zijn ding laten doen (dus niet opvangen om de haverklap maar wel troosten en uitleggen dat hij beter op zn billen kan vallen) en na een week ofzo was het wel duidelijk 🤔

één maand geleden

Reactie op celinevhm

Yep hier ook... ik hoor ook echt TOK elke keer (we hebben tegels in de woonkamer en keuken). Het klinkt naar, maar meestal hoeft hij er niet eens om te huilen en gaat weer verder. Hun hoofdjes kunnen wat meer hebben dan het onze gelukkig.

één maand geleden

Word er bij jullie ook zo intens gekrijst? Word echt gek hoor. Is telkens niks aan de hand maar toch krijsen de hele tijd. Ik word er echt moedeloos van en weet het niet meer

één maand geleden

Reactie op Sunshine1995

Word er bij jullie ook zo intens gekrijst? Word echt gek hoor. Is telkens n ...
Bedoel je schreeuwen puur om alleen hard geluid te produceren en ook zo hard mogelijk? Dan hier ook inderdaad. Dan is hij de laatste dagen ook nog eens om 5 uur wakker en begint het al.. en wonen we in een appartement.. arme buren 😅

één maand geleden

Reactie op Sunshine1995

Hier nog een moedeloze mama! 🙋🏻‍♀️ Overdag inderdaad heel erg luid met schreeuwen en gillen. Als hij iets niet wil (verschonen, omkleden, slapen) gaat het over in krijsen. Krijg echt het gevoel dat ik iets verkeerd doe 😢

één maand geleden

Reactie op NMI9

Hier nog een moedeloze mama! 🙋🏻‍♀️ Overdag inderdaad heel erg luid met s ...
Jaa dit! Met verschonen, als ze op de grond zit maar opgetild wil worden. Ze wordt ‘s avonds wakker en blijft krijsen wil dan geen fles, niet getroost worden niet alleen spelen helpt, dan zit ze ineens weer te lachen. En ik denk inderdaad de hele tijd dat ik iets niet goed doe omdat ik haar gewoon niet getroost krijg, hoop zo op een fase maar heb de angst dat dit straks zo blijft… Zo intens…. Jij ook veel sterkte

één maand geleden

Reactie op Jool88

Bedoel je schreeuwen puur om alleen hard geluid te produceren en ook zo har ...
Hier wel echt verdriet lijkt wel maar ook aandacht, echt vreselijk en ik voel me een slechte moeder omdat ik niet weet hoe ik haar dan rustig krijg. Ook een apartement hier, schaam me dood ‘s avonds hahaha🫣

één maand geleden

Reactie op Sunshine1995

Yes hier ook!!

één maand geleden

Reactie op Sunshine1995

Jaa dit! Met verschonen, als ze op de grond zit maar opgetild wil worden. Z ...
Ja precies hetzelfde hier. Niet te troosten soms. En ook een appartement 😅🙈 Misschien gewoon een fase in de ontwikkeling? Laten we hopen dat het snel voorbij gaat! En je doet het goed mama ❤️ we komen er wel doorheen! 💪

één maand geleden

Hier ook gillen als hij ergens geen zin in heeft.. vooral verschonen/omkleden, slapen, en continue opgetild worden 😬😬 denk sprongetje