434 Reacties

25 dagen geleden

Zijn er meerdere 1 jarigen die over zijn gegaan op 1 dutje per dag. 12 maanden regressie is nu aan het aflopen. Ze doet dutjes van 2 uur in de middag.

25 dagen geleden

Reactie op celinevhm

Wordt er bij jullie ook slecht gegeten?
Nee, ze wil juist de hele dag door eten. Maar ik las dat rond deze periode ze minder eetlust hebben omdat ze ook minder hard groeien. Zou niet te veel zorgen om maken. Zolang je kind genoeg drinkt en vrolijk is.

25 dagen geleden

Reactie op smuldersfo

Dit blijf ik zo’n puzzel vinden! Want stel 11 uur nodig, slaapt 20:00-6:00, ...
Ja ik denk dat de kindjes die maar 11 uur nodig hebben dus juist nog wel 2x slapen per dag.. bijv twee keer 1 uur en 9 uur in de nacht.. maar van 2 naar 1 dutje kan even paar weken lastig zijn ja omdat 2 net te veel is en 1 nog eigenlijk net te weinig 😅

25 dagen geleden

Reactie op Oktoberbaby1

Zijn er meerdere 1 jarigen die over zijn gegaan op 1 dutje per dag. 12 maan ...
Ja al een maand of 2 over naar 1 dutje. Hier niks gemerkt vd 12 maanden regressie, denk dat hij het eerder had 🫣 Zijn ene dutje is idd vaak 2 uur, soms iets langer soms iets korter. Snachts slaapt hij het klokje rond (van 7 tot 7)

25 dagen geleden

Reactie op lisajacobs

Ja ik denk dat de kindjes die maar 11 uur nodig hebben dus juist nog wel 2x ...
Aaaah kijk nou snap ik het eindelijk 😂 in mn hoofd was minder slaap nodig gelijk aan minder dutjes maar dit is logisch, thanks

24 dagen geleden

Reactie op metalharpey

Ja al een maand of 2 over naar 1 dutje. Hier niks gemerkt vd 12 maanden reg ...
Wow die van mij slaapt echt nog niet door snachts😴🫥

24 dagen geleden

Reactie op Oktoberbaby1

Wow die van mij slaapt echt nog niet door snachts😴🫥
Hier al met 8 weken (toen was het 5u aan een stuk) 🤣 wel uitzonderlijk denk ik. Wel bv kindje nl

24 dagen geleden

Reactie op celinevhm

Hahah hier ook. Nu lag ik, maar soms.. overigens wordt hier ook zeurend g ...
Ja hier ook, of dus echt boos worden. Slaan of iets weggooien

24 dagen geleden

Reactie op Aldnb

Zijn er meer kindjes die volledig overstuur raken zodra ze zien dat je met ...
Ja voornamelijk met avondeten voorbereiden en koken. Ik heb nog niet echt een oplossing. Ik hoop dat hij zo lang mogelijk speelt en als hij begint te huilen geef ik hem soms een soepstengel of een rijstewafel. Dat vult niet heel erg.

24 dagen geleden

Reactie op celinevhm

Wordt er bij jullie ook slecht gegeten?
Ja, begint kieskeurig te worden in het eten. Van de boterham wordt nu voornamelijk alleen het beleg gegeten en met avondeten laat hij sommige groentes ofzo liggen.

24 dagen geleden

Reactie op kimmetje03

Ja, begint kieskeurig te worden in het eten. Van de boterham wordt nu voorn ...
Hier ook het beleg van de boterham😂 moet er stiekem wel om lachen dat ze dan zo lekker die boterham zit af te lebberen.

23 dagen geleden

Meer kleintjes die nog niet kruipen? Mijn zoontje is nu net 1 jaar geworden. Hij tijgert super snel, kan zelfstandig tot zit komen en zit mooi stevig. Ook trekt hij zich soepel op en kan hij al zelfstandig vanuit zit gaan staan. Met hulp kan hij al voorzichtig wat stapjes maken. Hij zit veel op zijn knieën, snapt het principe van kruipen dus. Hij komt alleen niet vooruit haha.

23 dagen geleden

Reactie op kimmetje03

Ja voornamelijk met avondeten voorbereiden en koken. Ik heb nog niet echt e ...
Wat fijn om te horen! Hier ook niet echt een oplossing maar vind het wel pittig, zeker met het avondeten inderdaad🥵! Een soepstengel kan ik inderdaad proberen maar ben bang dat het niet voor lang is. Ik probeer hem soms wel een beetje mee te laten helpen maar dat is ook geen 100% succes helaas

23 dagen geleden

Reactie op xxjpk123

Meer kleintjes die nog niet kruipen? Mijn zoontje is nu net 1 jaar geworden ...
Ik zou me hier niet zo druk om maken wellicht dat je zoontje kruipen dus overslaat en straks begint met lopen. Als ik t zo lees dat hij stapjes zet zou ik hem denk ik daarmee helpen/aanmoedigen leuke loopkar erbij en kruipen vergeten/loslaten.

23 dagen geleden

Reactie op xxjpk123

Meer kleintjes die nog niet kruipen? Mijn zoontje is nu net 1 jaar geworden ...
Onze kleine kruipt ook niet en met tijgeren gebruikt hij ook maar één been en één arm. Hij trekt zich wel op aan alles en staat ook steeds steviger. Hij vindt het wel prima zo denk ik 😅 komt vanzelf wel en anders wacht ik geduldig totdat die kan lopen

23 dagen geleden

Reactie op Gebruiker10

Onze kleine kruipt ook niet en met tijgeren gebruikt hij ook maar één been ...
Dat was hier precies hetzelfde, wij dachten dan ook dat ie kruipen over zou slaan en toch kroop ie op een dag ineens 😂 Ik zou me er inderdaad niet te druk om maken! En wie weet gebeurt het toch.

23 dagen geleden

Ons zoontje loopt al een tijdje stevig achter een loopwagentje. Het valt mij op dat hij met zijn voetjes naar buiten loopt. Ik dacht altijd maar dat het wel zo hoorde bij baby's. Maar begin toch te twijfelen. Misschien een stomme vraag, maar dit hoort zo? Doen jullie kinderen dit ook? 🤭

23 dagen geleden

Reactie op WifeyDP_

Ons zoontje loopt al een tijdje stevig achter een loopwagentje. Het valt mi ...
Ik weet niet hoe lang je kindje al zo kan stappen achter een loopwagen, maar als het na enkele maanden nog het geval is dan zou je altijd informatie kunnen opvragen bij het cb of kinderfysiotherapeut. Maar als hij nog niet zo lang stapt, hoef je je geen zorgen te maken. Dit wordt ook wel "eendenvoetjes" genoemd en is meestal een deel van het normale leerproces bij het lopen. Veel kinderen hebben deze loopstijl omdat het helpt om hun balans te behouden en hen meer stabiliteit geeft terwijl ze leren lopen. 😊

23 dagen geleden

Reactie op Jool88

Ik weet niet hoe lang je kindje al zo kan stappen achter een loopwagen, maa ...
Bedankt voor je duidelijke antwoord! Klinkt logisch! We kijken het even aan 😊

23 dagen geleden

Reactie op WifeyDP_

Ons zoontje loopt al een tijdje stevig achter een loopwagentje. Het valt mi ...
De kinderfysio vertelde ons dat dit komt doordat hun enkels nog heel flexibel zijn. Als ze hun voeten dan recht houden, dan klappen ze eerder door hun enkel. Als ze hun voeten scheef houden, hebben ze meer stabiliteit, want daar zit sowieso minder beweging. Dit wordt in principe vanzelf minder als de flexibiliteit van de enkels afneemt doordat ze steeds meer lopen en staan.