434 Reacties
14 dagen geleden
Reactie op SLIBI
Yep!! Geen idee of dat tandjes is of gewoon ontdekking hij steekt nu ook ve ...
Oh hmm ja hier maakt hij er ook een geluidje bij ehhhh alsof het vies is ofzo 😂
13 dagen geleden
Wie van jullie zijn al eens een of twee nachten weg geweest van hun kindje? Ik heb het verzoek gekregen om voor werk ergens heen te gaan twee dagen… maar ik krijg er nu al buikpijn van haha. Terwijl mijn man het wel gezellig vindt alleen met onze dochter, en overdag is ze met haar nanny die ze helemaal de bom vindt. Ik geef nog borstvoeding maar heb wel genoeg voorraad voor die dagen. Ik denk eigenlijk dat het vooral mijn eigen probleem is 😅
12 dagen geleden
Reactie op Liese2023
June kent het woordje nee heel goed. Behalve bij papa en mama. Iemand tips? ...
Hier ook. Zonet raakte hij de televisie weer aan en voor de zoveelste keer ging ik weer naar hem toe. Ik pakte zijn armpjes even vast en zei duidelijk "nee! je maakt de televisie zo kapot." Ik probeer dan oogcontact te maken, maar hij kijkt me niet eens aan. Gaat dan glimlachen en zelfs klappen en vervolgens doet hij het weer 😒
12 dagen geleden
Reactie op Liese2023
June kent het woordje nee heel goed. Behalve bij papa en mama. Iemand tips? ...
Vooral oefenen met "wel" boodschappen of een "ja" aanbieden in plaats van wat niet mag. Voor uitleg hierover zag ik een toepasselijk filmpje op de Instagram van verbindend_opvoeden (welke is niet blauw?")
Kun je misschien eens bekijken!
11 dagen geleden
Nou wat is dit nu weer… onze dochter wil alleen maar broccoli en bloemkool eten. Wil niks nieuws proberen. Herkent iemand dat?
10 dagen geleden
Reactie op Sunshine1995
Nou wat is dit nu weer… onze dochter wil alleen maar broccoli en bloemkool ...
Ja hier ook echt picky eater geworden.. hier vist hij het vlees eruit als hij vlees krijgt en de avocado bijv.. groente wil hij ineens niet meer.
10 dagen geleden
Reactie op lisajacobs
Ja hier ook echt picky eater geworden.. hier vist hij het vlees eruit als h ...
Ohjaaa echt bizar, wat doe jij ermee? Ik twijfel zo of ik moet toegeven dat ze in ieder geval wel wat eet of dat ze dan maar niks eet😅.
10 dagen geleden
Reactie op Sunshine1995
Ohjaaa echt bizar, wat doe jij ermee? Ik twijfel zo of ik moet toegeven dat ...
Neee niet toegeven hoor 🫣 ik had contact opgenomen met cb omdat die van ons ineens slecht at (bleek tandjes te zijn). Zij zei om niet toe te geven want dan weten ze dat als ze niet eten, ze toch krijgen wat ze willen. Een kind verhongert zichzelf niet (tenzij er iets ernstigs aan de hand is). Komt vanzelf goed!
Hier eet hij groenten ook niet graag tenzij ze echt doorgekookt/mushy zijn. Vlees alleen als het zacht is en verder wel rijst en pasta.
4e boventandje komt eraan. Alles wat stevig of hard voelt laat hij liggen 🫣
10 dagen geleden
Reactie op metalharpey
Neee niet toegeven hoor 🫣 ik had contact opgenomen met cb omdat die van on ...
Ah zo lastig! Wat doe je dan als ze niks eten?? Gisteren had ik eens wat anders op tafel gezet en ze ging gewoon krijsen ik dacht echt, wat moet ik hiermee haha. Ik vermoed nu ook een tandje, ze eet nu ook geen brood meer op de opvang en dat at ze wel graag.
10 dagen geleden
Reactie op Sunshine1995
Ah zo lastig! Wat doe je dan als ze niks eten?? Gisteren had ik eens wat an ...
Ik haal hem uit zn stoel en probeer het later weer 30-60min later. Meestal heeft ie dan wel echt trek en gaan er alsnog wat hapjes in. Soms leg ik zn bordje op de salontafel en pakt ie zelf een hapje tussen het spelen door. Als ie echt niets eet dan net voor bedtijd (dus niet gelijk bij het avondeten proberen zodat hij de link niet legt) geef ik hem stukje banaan oid en anders idd niets maar hij krijgt nog bv dus maak me niet teveel druk erom nog. Als hij zn favo dingen bijv met ontbijt pannenkoekjes ook niet (op)eet weet ik dat het dus hoogstwaarschijnlijk tandjes zijn. Ik heb dan ook zelfgemaakte smoothies met groente en fruit in knijpzakjes voor overdag op dit soort dagen.
10 dagen geleden
Reactie op Sunshine1995
Ah zo lastig! Wat doe je dan als ze niks eten?? Gisteren had ik eens wat an ...
Nou ipv brood kan je havermout aanbieden bijv (dus niet allebei of daarna, echt ipv).
Zachte dingen geven ipv harde. Banaan fietst er hier altijd in, hij weet dat hij fruit krijgt na zijn lunch dus die gaat meestal wel op. Met avond eten stamppot of soepjes als ze last hebben van tandjes
10 dagen geleden
Reactie op Sunshine1995
Ohjaaa echt bizar, wat doe jij ermee? Ik twijfel zo of ik moet toegeven dat ...
Ik zorg meestal dat er iets bij zit wat hij lekker vind zodat hij iig iets binnen krijgt maar ga niks anders maken idd.. dus bijv avocado vind hij heel lekker dus dan krijgt hij dat samen met iets wat hij niet zo lekker vind dan kan ik dat wel proeven en hopelijk leert hij het wel eten.. of bijv 1 groente die hij lekker vind en 1 groente die hij niet lekker vind.. blijven aanbieden dan gaan ze het uiteindelijk proberen.. (hopelijk)
10 dagen geleden
Super bedankt voor jullie tips! Ik ga er mee aan de slag😄💖. Vanmorgen kiwi naast haar avocado aangeboden en daar heeft ze in ieder geval wat van geprobeerd. Yoghurt moet ze nu ineens ook niet dus ik vermoed dat er iets aan de hand is want normaal vind ze dat heerlijk.
9 dagen geleden
Ik zit hier met een mysterie. In de ochtend, als mijn zoontje melk met havermout krijgt, moet hij vaak direct na een hap huilen. Het (harde) huiltje is dan even heel kort en is dan weer klaar voor de volgende hap. Er komen ook echt tranen bij. Het is een goede eter, lust alles en vaak is hij te ongeduldig om te wachten op de volgende hap, maar hier heeft hij de mond nog helemaal vol. Papje was lauw., dus absoluut niet te heet.. als hij even afgeleid is door bijvoorbeeld de hond, is er ook niks aan de hand als hij dan een hap krijgt. Ik vind dit zoiets vreemds! Wat zou het kunnen
zijn dat er ook echt tranen bij te pas komt? Hij krijgt dit ook al een tijidje, dus het is niet opeens dat hij een nieuwe structuur in zijn
mondje gestopt krijgt. Hij heeft dit wel vaker, maar niet altijd.