434 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Miranda95

Zijn er meer mensen die nu nog een dure melkvoeding (zoals Nutrilon) geven ...
Je mag vanaf 1 jaar ook gewoon koemelk gaan geven als je wil en je kleine al goed vast voedsel eet. Anders zou ik het nog niet doen denk ik.. omdat in koemelk wel veel minder voedingsstoffen zitten ivm flesvoeding specifiek voor baby’s.

2 maanden geleden

Reactie op Miranda95

Zijn er meer mensen die nu nog een dure melkvoeding (zoals Nutrilon) geven ...
Tot 1 jaar geven we Nutrilon, daarna stappen we over op halfvolle of magere koeienmelk. Tegen die tijd is het toch nog maar 1 fles/beker. In de ochtend maak ik nu pap met Nutrilon, maar dat wordt straks havermout met soja of havermelk.

2 maanden geleden

Reactie op Lynnnnnn

Zijn er meer kindjes die nog steeds errrggg weinig eten? Alleen met avondet ...
Hier gaat het de laatste dagen ineens wat beter, wordt 24 sept 1 jaar. Maar volgens consultatiebureau moet ik maar minder fles geven zodat ze meer gaat eten (dit hadden we al geprobeerd en dan kwam ze ‘s nachts om de 2 uur) dus ik laat het maar even zo. Ik denk dat ze vanzelf minder zal drinken als ze meer gaat eten. (Hoop ik dan maar😂) Zitten nu op 4/5 flessen ol een dag.

2 maanden geleden

Reactie op Lynnnnnn

Yep hier ook. Toevallig deze week een keer zoete aardappel / broccoli puree gemaakt en dat ging er wel in. Maar verder wil hij maar weinig. En met zijn water is hij ook vooral aan het spelen ipv drinken. Komt vanzelf ga ik vanuit.

2 maanden geleden

Reactie op Lynnnnnn

Ja hier nog één! Ze eet meestal fruit goed en soms een paar happen brood. De rest is bonus ;) forceren heeft niet zo heel veel zin. Ik zou ook niet weten hoe, moeten we er een trechter in stoppen? Verder drinkt ze bv op verzoek en is ze zeer vrolijk. Ik blijf gevarieerd aanbieden. Vorige week hadden we pannenkoeken (gewoon grote mensen pannenkoeken, geen we aangepast recept voor baby's) en toen at ze ineens heel veel... Ze kan het wel! Ik maak me soms ook wat zorgen maar ik denk dat het wel goed komt met onze kindjes!

2 maanden geleden

Reactie op Sunshine1995

Hier gaat het de laatste dagen ineens wat beter, wordt 24 sept 1 jaar. Maar ...
Mijn oudste dochter at al best goed met 11 maanden maar dronk ook zeker nog 4/5 flessen toen. Ik snap die fixatie op het afbouwen van flessen niet! Ze hebben misschien niet zoveel melk meer nodig, maar misschien vinden ze het nog wel heel lekker? Wat een haast bij het CB...

2 maanden geleden

Reactie op Lynnnnnn

Kennis bij het consultatiebureau is vaak echt beperkt. Mensen afgestudeerd als basis arts mogen daar als arts aan de slag. Die hebben dus nul ervaring met baby’s en jonge kinderen.. ik heb een dame bij het CB die ik vertrouw en de rest gaat echt ene oor in andere uit. Kindjes gaan vanzelf meer vast voedsel eten zolang je maar gevarieerd blijft aanbieden. Bij sommige kindjes gebeurd dit pas bij 1,5 jaar.. zolang ze goed blijven groeien (met name gewicht is belangrijk want dat is eerste indicatie) en vrolijk en tevreden zijn geen zorgen om maken.

2 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties! Het enige is ook dat we duidelijk merken dat de nachten vaak beter zijn als ze meer heeft gegeten. En onze nachten zijn sleeeecht (3x wakker is een goede nacht). Maar goed om te lezen dat het wel normaal is. Dan blijf ik nog geduldig wachten en aanbieden

2 maanden geleden

Reactie op geertjewi

Mijn oudste dochter at al best goed met 11 maanden maar dronk ook zeker nog ...
Jaaa ik vind dat ook hoor, dat gepush de hele tijd van het cb is echt intens. Kreeg ook echt zo’n foldertje mee dat ze vanaf 12 maanden geen flesvoeding meer nodig heeft etc. Heb het maar verscheurd haha

2 maanden geleden

Reactie op lisajacobs

Je mag vanaf 1 jaar ook gewoon koemelk gaan geven als je wil en je kleine a ...
Ja dat weet ik inderdaad, maar ze eet nog niet zoveel om helemaal met flesvoeding te stoppen. Het gaat wel steeds beter, vast voedsel eten. Hoe meer ze mag (en niet meer gepureerd) hoe lekkerder ze het lijkt te vinden. Dus wie weet binnenkort wel!

2 maanden geleden

Reactie op MSM89

Ollaa ladies. Ik heb een vraag. Knarsen jullie kleintjes ook op hun tanden? ...
Jaa.. wat een irritant geluid. Ik zeg maar elke keer dat ze dat niet moet doen, maar blijkbaar voelt het fijn of is het leuk oid. Zal vast vanzelf stoppen haha.

2 maanden geleden

Reactie op Kimmm_1

Jaa.. wat een irritant geluid. Ik zeg maar elke keer dat ze dat niet moet ...
Ja, ik kan zeggen wat ik wil, maar hij knarst. Het lijkt al een stuk minder, maar inderdaad wat een naar geluid 🙈

2 maanden geleden

Reactie op MSM89

Ja, ik kan zeggen wat ik wil, maar hij knarst. Het lijkt al een stuk minder ...
Ik kreeg de tip om dan een bijtring te geven. Nog niet geprobeerd, maar misschien helpt het

2 maanden geleden

Weet iemand hoe je kots uit matras krijgt?Zoontje heeft buikgriep. Dus als iemand daar ook nog tips voor heeft zijn Welkom ☺️

2 maanden geleden

Reactie op MSM89

Ollaa ladies. Ik heb een vraag. Knarsen jullie kleintjes ook op hun tanden? ...
Hier is dat als de tandjes door gaan komen! 😊 daarna stopt hij er ook weer mee tot de volgende tandjes. Maar idd zo'n akelig geluid😅

2 maanden geleden

Reactie op loesvoragen

Weet iemand hoe je kots uit matras krijgt?Zoontje heeft buikgriep. Dus als ...
Kots weet ik niet... even Googlen. Maar toen mijn zoontje buikgriep had , heb ik het heel lang aangekeken. En pas toen ik ORS ging gebruiken zag ik vrijwel meteen verbetering. Zelf heb ik ooit ORS gebruikt en vond dit zo vies, dat ik er echt een aversie tegen heb. Maar blijkbaar heb je ook met lekkere smaakjes en mijn zoontje vond het echt heel lekker. Daardat hij weer vocht vast hield, knapte hij snel op. (Hij was toen 7 maanden en de eerste warme dag van het jaar, dus niets gewend)

2 maanden geleden

Reactie op renske112

Kots weet ik niet... even Googlen. Maar toen mijn zoontje buikgriep had , h ...
Dank je wel voor de tip. Hier kan ik wat mee.

2 maanden geleden

Reactie op loesvoragen

Dank je wel voor de tip. Hier kan ik wat mee.
Graag gedaan en beterschap!

2 maanden geleden

Reactie op renske112

Graag gedaan en beterschap!
Dank je wel

2 maanden geleden

Random vraag, ik heb zo’n leuke outfit voor mijn dochters eerste verjaardag maar dit is met een maillot en dan kan ze dus niet echt lekker kruipen/staan want dan glijdt ze uit. Hebben jullie misschien een handige tip? Qua slofjes of sokken erover?