Hi dames,
Even een vraagje, want we weten niet zeker wat het is.
Onze dochter had gisteravond opeens 40 graden koorts. Op tijd op bed gelegd. Ze heeft al een tijdje wat droge plekjes naast haar mond, smeren we in met vettige creme. Vanochtend werd ze wakker met blaasjes om haar mond heen. Op allebei haar handen heeft ze één zo'n zelfde blaasje. Hele dag hangen, huilerig etc.
Sinds donderdag vindt ze het al vreselijk om verschoond te worden. We kwamen er gisterochtend achter dat er wat bultjes bij haar billen zaten en het flink rood was. Vanochtend zagen we dat ze meerdere van die eerder genoemde blaasjes op haar billen heeft. Rond haar mond/op haar kin komen er steeds wat kleine blaasjes bij....
Jullie een idee toevallig? Als het krentenbaard is, kan ze evt antibiotica krijgen geloof ik, bij handvoetmond niet, toch?
Zie foto voor de plekjes rond haar mond. Niet heel scherp, weet niet of dat nodig is.
Dank voor het meedenken!
Haai, ik lees graag mee. Mijn dichter heeft ook van die plekjes ineens. Maar niet zoals als bij jou op de foto.. ik kwam zelf uit bij herpes maar weet et niet zeker. Morgen ha bellen
Nee zo erg is het gelukkig niet geweest, ziet er heel pijnlijk uit zeg.. ze had wel heel veel pijn in haar mond want ze zaten op haar gehemelte en tong. Was dit ook hand voet mond ? Dit lijkt meer op krentenbaard
Hoi Dames. Wat is jullie ervaring met de hand mond en voet ziekte. Hoe lang duurt het? Ons zoontje heeft het nu 10dagen en blaren in mond. En wil qua vocht grotendeels melk. Ben bang dat ik straks een melk verslaafde heb. Ook al bieden vanalles anders aan.(Yoghurt en boterham en knijpfruit gaat er wel in. tips zijn welkom. Alvast bedankt 🥰
Hoi Dames. Wat is jullie ervaring met de hand mond en voet ziekte. Hoe lang ...
Denk dat als hij het al 10 dagen heeft de blaasjes nu wel moeten gaan indrogen! Onze dochter at veel ijsjes, knijpfruit, en savonds bijv pasta zonder saus (want dat prikte).