20 Reacties

2 maanden geleden

Vind CB dit niet eens reden om jullie voor de zekerheid door te sturen naar de kinderarts? Gillen klinkt wel extreem. Slaaptrainen is niet de oplossing voor alles🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️ Ik zou toch een keer tegen CB zeggen dat jij je echt zorgen maakt en dat zij hierin hun zorgplicht best mogen nemen en de kleine doorverwijzen. Dit kunnen ze namelijk prima doen. Als jij het idee hebt dat iets niet klopt, dan vooral niet opgeven en doordrukken. Gebeurt dit alleen met slapen in de nacht of ook tijdens dutjes overdag?

2 maanden geleden

Eerst het medische gedeelte uitsluiten. Als dat is gebeurd zou ik zelf denken dat hij enorm behoefte heeft aan papa en mama snachts, dus is er een mogelijkheid dat hij bij jullie slaapt?

2 maanden geleden

Reactie op MSM89

Vind CB dit niet eens reden om jullie voor de zekerheid door te sturen naar ...
Dutjes gaan prima! We houden even zijn hand vast en dan valt hij redelijk snel in slaap. S ochtend 45min- 60 min en s middags 1,5-2 uur. Dan ga ik toch morgen maar de huisarts bellen..

2 maanden geleden

Hai, het is echt een misvatting dat baby’s al door horen te slapen op deze leeftijd. Ook is voeding niet de enige reden waarom ze verdrietig wakker worden, kan ook door een nachtmerrie of angst om alleen te zijn. Ik weet wat je doormaakt, heb ook een hele slechte slaper maar er zijn genoeg topics hier waardoor ik weet dat we zeker niet de enige zijn. Slaaptrainen kan het nog erger maken. Als een kind ontroostbaar huilt moet je er naar mijn mening aan toegeven, hoe meer ze er op vertrouwen dat je bij ze bent hoe beter het wordt. Ik begrijp wat je doormaakt ik zit er ook vaak doorheen maar als ik het zo hoor heeft je zoontje soms ergens last van en heeft je nodig. Het boekje “zachte nachten” is echt een aanrader. En geef het aan op je werk, werken en slaaptekort is nauwelijks samen goed te doen. Succes!

2 maanden geleden

Reactie op Rano Milu

Eerst het medische gedeelte uitsluiten. Als dat is gebeurd zou ik zelf denk ...
Vasthouden of erbij zijn maakt niks uit... Daarvan breekt mijn hart dus oprecht. Wil hem zo graag helpen maar niks helpt

2 maanden geleden

Reactie op MariaJane

Hai, het is echt een misvatting dat baby’s al door horen te slapen op deze ...
Doorslapen hoeft van mij ook echt nog niet. En troosten vind ik ook geen probleem. Maar dat ontroostbare gillen maakt dat ik me zorgen maak..

2 maanden geleden

Reactie op Lindaaaaaaa123

Vasthouden of erbij zijn maakt niks uit... Daarvan breekt mijn hart dus opr ...
Ik zou dan toch even bezoekje huisarts inplannen (toch oorontsteking of iets anders?)...ontroostbaar gillen is wel heel sneu ja! En slopend voor papa en mama, dus hopelijk kunnen jullie ook je moment van rust pakken af en toe...

2 maanden geleden

Ik herken dit van een paar maanden terug. Mijn zoontje bleek al heel lang een oorontsteking te hebben. Zeker gezien het loopoor en de werking pcm zou ik je zeker aanraden om de oortjes even te laten checken. Sterkte mama, je doet het goed! Dit gaat voorbij

2 maanden geleden

Een loopoor betekend waarschijnlijk dat je kindje een oorontsteking heeft/ heeft gehad. Ik zou zeker even een afspraak maken bij de huisarts! Oorontsteking doet ontzettend veel pijn, en met liggen word die pijn alleen maar erger. Hele grote kans dat het daar aan ligt.

2 maanden geleden

Reactie op cheyennevdl

Een loopoor betekend waarschijnlijk dat je kindje een oorontsteking heeft/ ...
Ja dit denk ik ook! Onze dochter was een tijd terug ook hysterisch aan het huilen. Ze viel alleen maar staand wiegend in slaap. Bleek dat ze een dubbele oorontsteking had. Daarna werd het beter. Ik zou eerst dit even checken bij de huisarts...

2 maanden geleden

Ik zou langs de huisarts gaan en even laten kijken. Misschien is hij wel ziek? Wij hebben het gehad hysterisch gillen (ons zoontje slaapt al vanaf 4 a 5 maanden door.) Maar was ineens met 10 maanden weer snachts vaak wakker en dan echt krijsen. Bleek hij een ooronsteking te hebben en ontstoken keelamandelen. Ze kunnen ons nog niet vertellen wat er is. Maar een huisarts kan wel even alles nakijken.

2 maanden geleden

Wat hier allemaal al geroepen is: Eerst even een check bij de huisarts om medische oorzaak uit te sluiten (keelontsteking / oorontsteking/ etc) Verder heb ik geen advies. Ik wil je alleen laten weten dat je niet de enige bent! Mijn op-een-na-jongste heeft dit ook gedaan. Het heeft me echt tot waanzin gedreven. Bij ons leek er niets medisch aan de hand. Ook ik ben gestopt met de borstvoeding omdat ik aan de ‘kwaliteit’ ging twijfelen. Hij sliep namelijk door totdat hij een half jaar was. Vanaf die periode ging het bergafwaarts met in de nacht vaak wakker worden tot uren gillen en niet meer verder slapen. En overdag ? Leek er geen vuiltje aan de lucht. Sliep hij perfect en niets aan de hand. Goed doorslapen doet hij pas sinds hij bijna 4 was. Dus het is echt een ding geweest. Ik weet nog precies hoe radeloos ik me al die lange nachten heb gevoeld. En dat is niet te vergelijken met gewoon een baby die nog komt voor een voeding of stukje troost. Dat ervaar ik nu ook met de jongste. Hij slaapt ook niet door met 11 maanden. Maar die leg ik aan de borst. Geef hem wat voeding/troost en slaap samen verder. Dit is echt heel anders dan met de vorige baby. Het enige wat ik je zou kunnen meegeven: als je een netwerk hebt waar je op terug kunt vallen, vraag hulp ! Er is niet voor niets een gezegde ‘it takes a village to raise a child’ ! Heb je dat niet ? Probeer dan met je partner afspraken te maken om de nachten op die manier te verdelen zodat je in ieder geval niet alle 7 nachten van de week alleen hoeft te doen. Ik ben er helaas echt te lang in blijven hangen doordat ik niet een goed netwerk had om hulp te vragen, hulp vragen sowieso al niet graag doe en een man die niet tegen slaapgebrek kan. Ik heb echt op het puntje van doordraaien gestaan en zou het denk ik met de kennis van nu een volgende keer niet meer zo ver laten komen.

2 maanden geleden

Bedankt voor al jullie reacties! Heeft bij mij echt het laatste zetje gegeven om deze ochtend de huisarts te bellen. Daar hebben we een doorverwijzing gekregen naar de kno arts. Hopelijk gaat dit antwoorden bieden. Heel erg bedankt dat jullie de tijd hebben genomen om te reageren ❤️

2 maanden geleden

Hopelijk komen jullie er snel achter of er iets medisch speelt. Sterkte en hoop op snel beterschap voor jullie alle drie ❤️❤️

2 maanden geleden

Hoe gaat het nu ?

2 maanden geleden

Reactie op Suus_momof4

Hoe gaat het nu ?
Ben ook benieuwd!

2 maanden geleden

Aah lief! Kleine update. Het gillen lijkt voorbij te zijn 🤞 geven hem nu een tijdje een paracetamol voor het slapengaan, advies van de huisarts. We hebben afgelopen week een slaapcoach gesproken en eind van de maand naar de kno arts. Dus hopelijk gaat een van de twee zorgen voor meer rust 's nachts. Helaas nog steeds to be continued!

2 maanden geleden

Mijn zoontje slaapt nu al sinds vrijdag goed 🥰 komt nog voor 1 voeding in de nacht en is rond half zes/zes wakker. Maar wat een verademing. We hebben een slaapcoach maar hij doet dit nu al voor dat we haar advies hebben gehad, zul je altijd zien 😂😂

2 maanden geleden

Reactie op Lindaaaaaaa123

Mijn zoontje slaapt nu al sinds vrijdag goed 🥰 komt nog voor 1 voeding in ...
Wat heeft denk je geholpen?

2 maanden geleden

Reactie op robincc

Wat heeft denk je geholpen?
Ik denk dat hij afgelopen weken echt nog oorpijn heeft gehad... Arm ding.