14 Reacties
2 maanden geleden
Heb ook weleens de tip gelezen om ze dan schuddenbuikjes te geven.
Evt kan je ze door midden breken of iets anders aanbieden qua Sint snoepgoed. Van die Sint choco lollys doen het hier bijvoorbeeld goed.
2 maanden geleden
Er is tot 6 jaar verstikkings gevaar, tot die tijd is het slikreflex nog niet "af".
Hier krijgt hij ze gewoon, ik heb kinder ehbo gevolgd en mijn man doet elk jaar reanimatie cursus. Ik maak me dan ook niet zo druk. Hij krijgt ook hele noten (walnoten, cashews bijv) en hij kauwt daar goed op. Ik vind altijd maar hele kleine stukjes terug.
2 maanden geleden
Mijn zoontje eet gewoon kruidnootjes. Heb er toen even 1 geprobeerd thuis en hij kauwt ze goed. Daarna hem ook gewoon tussen door een paar gegeven maar gewoon goed naar je kind kijken. Blijf erbij als ze het eten en je kent je kind vast wel goed geboeg om te weten of ze goed kauwen of niet en eventueel even voorzichtig thuis alvast proberen🤷♀️
2 maanden geleden
Ik ga proberen ze in kleinere stukjes te snijden, kijken of het dan goed gaat. Zag toevallig bij de Hema ook doosjes mini kruidnootjes in een soortgelijk doosje als rozijntjes. Misschien is er dan minder verstikkingsgevaar door het formaat. Heeft iemand die toevallig al geprobeerd?
2 maanden geleden
Vorig jaar brak ik ze doormidden, nu eet hij ze gewoon heel. Ik snap wel dat ze ergens een richtlijn willen plaatsen met betrekking tot een leeftijdsgrens, maar verstikkingsgevaar blijft, hoe jong of oud je ook bent. Het gaat er in mijn ogen ook om hoe je er zelf mee omgaat. Geef je kindje 1 of 2 kruidnootjes en blijf erbij met eten. Laat ze rechtop staan/zitten, niet als ze wandelen en ook niet in de auto waar je zelf niet bij ze kan als het nodig is. Hetzelfde geldt met tomaatjes en druiven. En bij twijfel of een onveilig gevoel: in kleinere stukken.
vorige maand
Reactie op Ninja90
Ik ga proberen ze in kleinere stukjes te snijden, kijken of het dan goed ga ...
Ik heb de mini kruidnootjes van hema in huis, maar de grotere en chocolade kruidnoten hebben toch wel de voorkeur😅😂. Wij blijven erbij, meestal eet mn zoontje kleine hapjes eraf steeds.. gaat vooralsnog goed.