13 Reacties

2 maanden geleden

Wij gaan over 2 weken reizen met de camper. Mijn eerste gedachten bij jouw berichtje is dat ik zou proberen niet al te "strak" vast te houden om dit binnen 1 dag/nacht te doen, maar tijdens de reis te bekijken hoe het gaat. Het zijn flink wat uurtjes in de auto en zou vervelend zijn als je nog honderden kilometers door moet rijden terwijl je kleintje er klaar mee is. Ik zou voldoende speeltjes meenemen en af en toe ook achterin erbij zitten om een boekje te lezen oid.

2 maanden geleden

Heb je een maxi-cosir of al een kinderzitje? Zelf geen ervaring maar laatst ging een vriendin van me weg en zij hebben een kinderzitje aangeschaft omdat kinderen daar lang in mogen zitten. In een maxicosie mag officieel maar zo'n 2 uur. Natuurlijk kun je daar bij zon lange rit wel een uitzondering voor maken.

2 maanden geleden

Reactie op Annmans251

Heb je een maxi-cosir of al een kinderzitje? Zelf geen ervaring maar laatst ...
Wij hebben al een kinderzitje inderdaad! Die kan zowel wat meer liggen als helemaal rechtop 😊

2 maanden geleden

Reactie op Nouuk98

Wij hebben al een kinderzitje inderdaad! Die kan zowel wat meer liggen als ...
Welk kinderzitje heb je?

2 maanden geleden

Wij gaan ook volgende week 1400 km rijden. We hebben dit stuk een keer met zn tweeën gedaan en vonden het eigenlijk toen al net te ver. Wij hebben er nu voor gekozen om 2 a 3 uur in de nacht te gaan rijden en hebben een overnachting na 1000 km zo'n beetje. Zo kunnen we ook eerst zelf een paar uur slapen voor we zo'n eind gaan rijden. Hopelijk slapen de kindjes dan het eerste deel nog aardig door, maar we gaan het zien. We moeten hoe dna ook toch wel vaak stoppen om de auto te laden dus dan even de benen strekken en weer door. Voldoende eten, drinken en speelgoedjes mee dan komt het vast goed. Ik twijfel wel over de autostoel of maxi cosi. Ik dacht in de maxi cosi ligt hij wel meer dus leek me lekkerder slapen dan een autostoel. Iemand tips?

2 maanden geleden

Wij zijn in mei/juni (6/7 maanden) met de auto weggeweest, zo’n 1200 km gereden. Wij zijn toen om 22:00 weggegaan (dus de kleine gewoon met bedtijd in bed gelegd en om 21:55 eruit gehaald, in de auto en gelijk gaan rijden). Hij was een halfuurtje wakker en viel daarna in slaap. Af en toe even zijn ogen open en sliep hij weer. We zijn zo min mogelijk gestopt. Om 7:00 werd hij wakker en hebben we zo’n 2 uur gepauzeerd. Daarna tijdens zijn slaapjes vooral gereden. Omdat we al zo’n stuk hadden gereden, konden we overdag de tijd nemen en ook ff lekker lang pauzeren. We kwamen rond 13:00 op plaats van bestemming aan! Wii waren wel helemaal kapot😅 en aan hem merkte je het ook wel. Terug zijn we 19:00 vertrokken, viel hij in slaap en na 1,5 uur wakker want het was ook nog licht. Terug ging slapen rommeliger, vaker wakker en dan huilen, maar hij zat ook in een sprong en kreeg 3 tandjes. Met tank en plaspauzes werd hij ook wakker. We waren terug rond 7:00 weer thuis. Wij gaan over twee weken ook weer en doen het weer op dezelfde manier. Vind het toch weer spannend hoe het gaat! Sowieso nog op zoek naar handig speelgoed (wat we ergens vast aan kunnen maken) voor in de auto mocht het nodig zijn.

2 maanden geleden

Reactie op Gemma1991

Welk kinderzitje heb je?
Maxi-Cosi Pearl 360 i-size. Die past op onze 360 base

2 maanden geleden

Wij zijn 2 weken terug gekomen van vakantie (1100km) heenreis met een tussenstop/overnachting gedaan en terugreis in 1x toen hebben we ook ‘s nachts gereden. Wat wij gedaan hebben is zoveel mogelijk het normale ritme van thuis gebruiken qua slaapjes en met wakkertijden even stoppen om iets te eten of even te spelen. Wat bij ons heeft geholpen is muziek aan (ze is dol op kindermuziek) en dat werkte al heel goed! Verder 3 nieuwe speeltjes gekocht en op de heenreis dag 1 een speeltje aanbieden en zodra we na onze overnachting weer wegreden weer een nieuwe aangeboden. Voor de terugreis was het 3e speeltje onze joker, maar toen heeft ze de hele nacht geslapen dus was het 3e speeltje een beloning toen we thuis kwamen! Vooral je eigen gevoel volgen is belangrijk! Fijne vakantie alvast!

2 maanden geleden

Wij zijn sinds vorige week in Italië, 1500 km gereden. We zijn s nachts om 2 uur vertrokken. Onze dochter werd wel even wakker maar sliep heel snel weer in de auto, tot 6.15 uur. Toen heeft ze zitten spelen en om 7.15 uur zijn we ergens gestopt voor een flesje. 2 uur later voor fruit en weer ongeveer 2 uur later voor lunch en spelen. We hebben de eerste dag tot Noord Italië gereden, zo'n 9 uur in totaal. Na een overnachting daar hebben we de volgende dag nog zo'n 6 uur gereden, met 2 stops. Ging echt heel erg goed. Onze dochter sliep wanneer ze wilde slapen en anders was ze lekker aan het spelen of naar buiten aan het kijken.

2 maanden geleden

Wij zijn ook rond bedtijd vertrokken. Hij heeft de hele nacht geslapen tot het licht werd. Af en toe deed hij zijn ogen open en sliep hij weer verder. Bij tanken of tolpoortjes werd hij soms even wakker voor 30 min ongeveer. Een extra flesjes gegeven een keer. In de ochtend even een uurtje gestopt zodat hij even lekker zijn energie kwijt kon. Prima reis!

2 maanden geleden

Voor de mensen die zich afvroegen hoe het gegaan is; echt fantastisch! Hij viel na een klein uurtje in slaap & werd soms wakker als we stopten, maar viel dan ook heel snel weer in slaap. Om half 7 was hij klaar met slapen en zijn we even gestopt om te spelen en een flesje etc. Toen ben ik achterin bij hem gaan zitten & heb met hem gespeeld. We waren rond 9:00 al op de camping! Zoo soepel hadden we de 1400 km niet verwacht 🥳🙈

2 maanden geleden

Wij hadden van te voren veel nieuw speelgoed gekocht (geen duur spul, gewoon simpel) en boekjes. Daar kon ze lang mee vooruit. Als ze écht ongeduldig of klaar was deden we het laatste half uurtje nog een kinderfilmpje wat we van te voren hadden gedownload op de iPad. Beetje tegen onze principes in maar het ging wel goed. Fijne vakantie alvast!

2 maanden geleden

Reactie op Nouuk98

Voor de mensen die zich afvroegen hoe het gegaan is; echt fantastisch! Hij ...
Wat fijn dat het zo goed is gegaan! Nu lekker genieten!