8 Reacties
7 dagen geleden
Die stukjes herken ik wel. Dat komt doordat de darmen de voeding nog niet goed kunnen verteren.
Mijn zoontje slikt ook hele stukken door. Lijkt mij dus wel normaal...
Is je zoontje recent begonnen met vaste voeding? Dat zou dan wel tot krampjes kunnen leiden.
Als hij al langer vaste voeding krijgt kan ik je helaas niet adviseren
7 dagen geleden
Reactie op Frummel1991
Die stukjes herken ik wel. Dat komt doordat de darmen de voeding nog niet g ...
Hij eet al vast voedsel sinds 4 maanden, de oefenhapjes en sinds 6 maanden maaltijden, dus hij eet al een tijdje. Hij heeft gisteren wel echt veel en snel zitten eten. Aardappels met broccoli vindt hij super lekker dus dat propt ie echt naar binnen in een nood tempo. Dus we gaan daar wat gedoseerd zijn hapjes geven volgende keer.
7 dagen geleden
Hier ook stukjes in de ontlasting. Ze kunnen natuurlijk ook nog niet zo goed kauwen, zoals volwassenen met een volledig gebit.
Krampjes herken ik niet. Mats had wel last van krampjes in de nacht toen we hem de eerste keren yoghurt gaven als toetje. Weet niet of jullie zoontje iets van yoghurt krijgt als toetje? Hier moesten zijn darmen daar in ieder geval heel erg aan wennen.
7 dagen geleden
Reactie op Juf1993
Hier ook stukjes in de ontlasting. Ze kunnen natuurlijk ook nog niet zo goe ...
We zijn voor nu van zuivel afgestapt omdat zijn huid reageert op koemelk, rode vlekjes en bultjes. Die verdwijnen wel weer binnen een half uur, maar als we blijven geven elke dag komt er eczeem rond zijn mond. Dus we weten nu ook niet of de krampjes door zuivel komen als we dat elke dag geven of door iets anders... Als we de krampjes door andere factoren onder controle hebben willen we weer zuivel gaan proberen.
7 dagen geleden
Ik herken beide dingen die je noemt. Mijn oudste (nu 3,5) heeft ook nog steeds af en toe last van krampen. Soms periodes wel, dan weer niet. Toen ze twee was hebben we zelfs bloed laten prikken of ze niet toch een allergie zou hebben, maar daar kwam niks uit. Ook zuivel weglaten uit het dieet hielp niet. We weten het niet, we weten alleen dat ze gevoelige darmen heeft.
Als baby had ze ook last van obstipatie, daar gaven we soms lactulose voor. De obstipatie is nu weg. Behalve als ze banaan eet, dan zit ze zo weer verstopt.
Ik geloof dat buikpijn de meest voorkomende klacht is bij kinderen en dat er heel vaak geen oorzaak gevonden wordt. Het wordt meestal beter met de jaren, maar volg vooral je gevoel als je denkt dat er écht iets aan de hand is.
7 dagen geleden
Stukjes wel, krampen niet. Maar heeft ook een vrij regelmatige stoelgang (1-3x per dag, enkele uitzondering een dag niet).
Is het niet een bekend iets dat bij de aandoening hoort? 🤔
6 dagen geleden
Reactie op metalharpey
Stukjes wel, krampen niet. Maar heeft ook een vrij regelmatige stoelgang (1 ...
In het ziekenhuis hebben ze het nooit specifiek over krampen, alleen obstipatie. Maar ik kan me voorstellen dat obstipatie ook krampen kan veroorzaken. Hij heeft het gelukkig vaker niet dan wel. Hij poept met die zakjes nu ook 3-4 x per dag, dus dat is een hele verbetering met de 1 x in de 3 dagen.