24 Reacties
2 jaar geleden
Ik vind die laatste zin een beetje gek.. 'wilde altijd nog een dochter' wat nou als dat een jongetje is?
Maar voor de rest,hoe zat je voorheen in je energie? Qua sporten en bewegen en voeding? Probeer dat ondanks de vermoeidheid ook weer op te pakken.. dan voel je je snel weer veel beter
2 jaar geleden
Reactie op Lotje6
Ik vind die laatste zin een beetje gek.. 'wilde altijd nog een dochter' wat ...
Niet zo dramatisch. Een jongetje zou ook prima zijn. Het gaat erom dat ik mijn zoon een broertje/zusje gun.
2 jaar geleden
31 jaar en het opstaan vanaf de grond van het speelkleed gaat ook met een hoop gekraak. Heb nog niet geen stok nodig🤪
2 jaar geleden
Reactie op Linetje
Moest het je troosten, ik voel me net hetzelfde en word binnenkort 27...
Ik ga stuk ahahaha. Het werkt wel 😂
2 jaar geleden
Reactie op eva123456789
31 jaar en het opstaan vanaf de grond van het speelkleed gaat ook met een h ...
Ja omg. Is toch niet normaal 😂
2 jaar geleden
Haha, ik ging naar de huisarts met mijn 29 jaar omdat ik me zoooo lamlendig en slap voel. 'Je bent net moeder geworden zie ik? Het eerste jaar is heel zwaar dus als je je na een jaar nog zo slecht voelt kom je maar terug' 🤣 dus overleven maar denk ik ongeacht onze leeftijd. Wel blij te lezen dat er meer van zijn, want ik voelde me al een slappe zeurpiet 😅
2 jaar geleden
Reactie op desmaxpom
Haha, ik ging naar de huisarts met mijn 29 jaar omdat ik me zoooo lamlendig ...
Eerste jaar 🥲😂😂 We komen er wel doorheen. Alleen hoe is de vraag 😂
2 jaar geleden
35 en twee kinderen. Ja ik ben moe maar dat na al 3 jaar een kind in huis ook ernstig gewend. Ligt niet perse aan je leeftijd maar als je er echt last van hebt kan t ook echt geen kwaad te kijken wat je kan doen. Avondje weg zodat je kan slapen? Even bloed prikken om te kijken of er iets onderliggends is? En verder weet vooral dat er een betere tijd komt.
2 jaar geleden
Reactie op desmaxpom
Precies wat de dokkie zei 🤣 maar hoeeeee als je zoooo moeeeee benttttttt
Ligt ook aan deze maand.. Januari vind ik altijd klote.. zodra het lente wordt is het allemaal beter.. Gewoon doorgaan en zorg voor je rust momenten.. Vraag hulp/oppas als het echt niet meer gaat..
2 jaar geleden
Reactie op Gisje _10_23
Niet zo dramatisch. Een jongetje zou ook prima zijn. Het gaat erom dat ik m ...
Maar dat zeg je niet?
2 jaar geleden
Anyway, ik ben 24 en voel me redelijk fit. Natuurlijk wel moe na een hele dag met de kleine + een actieve hond. Maar niet gesloopt.
Deze week buikgriep, dus nu wel 😂 Ik moet wel zeggen dat wij een hele makkelijke baby hebben die niet veel huilt en snachts doorslaapt, dus wellicht ligt het ook daaraan
2 jaar geleden
Hii ik ben 25 en ik ben ook moe mijn dochter is bijna 4 maand en in die tijd zitten ze in een sprong en dat is enorm vermoeiend maar daar komen we wel doorheen en jij ook! Voor je het weet ben je het allang weer vergeten en denk je zat ik daar nou 'moeilijk' om te doen het komt wel goed
2 jaar geleden
Hier een mama van bijna 27. Ben nu wel iets moeier dan normaal. Momenteel zit de kleine meid in sprong 4 en slaapregressie dus nu is het wel wat pittiger aangezien de nachten echt klote zijn. Eerder sliep ze 8 a 9 soms 10 uur achter elkaar, maar dat is nu wel verdwenen haha. Probeer gewoon overdag mn rust te pakken, slaapt ze dan ga ik ook even slapen. Vanaf volgende week vrijdag moet ik weer werken, dan werk ik avonddiensten dus overdag kan ik desnoods een dutje doen. Is ook weer een periode waar we ff doorheen moeten. Zaterdag zondag en maandag is mn vriend ook weer lekker thuis dus dan kunnen we de zorg weer samen doen, daar kijk ik altijd wel naar uit 🤭
2 jaar geleden
Hier 35 en een zoon. Ik haat inmiddels naar bed gaan omdat het zo veel energie kost dat hij eindelijk slaapt. Lig altijd met hem omdat hij niet alleen wil slapen, af en toe slaap ik mee
Maar ik ben ook moe. Mental.
Bij mijn man wil hij nog minder slapen.
En als hij bij Papa is weet ik niet eens wat ik voor mij kan doen. 🥺
Ik zeg hele tijd tegen mij het is maar een fase, het wordt straks beter.
En ik ben aan het genieten van zijn ontwikkeling maar ook aan het aftellen.
2 jaar geleden
Ik was bij de eerste 2,5 jaar geleden 24j
En was toen ook echt helemaal uitgeput en gesloopt. Nu heb ik er een babytje bij ben net 27 geworden en voel me best prima
Elk kindje is echt gewoon anders. De eerste had reflux, de borstvoeding liep niet goed is altijd een slechte slaper geweest. Nog steeds niet geweldig. Wel echt een schatje! Maar het is gewoon echt vermoeiend. Nu is onze jongste 3maanden maar is veel gemakkelijker heeft geen reflux en slaapt echt prima. Enkel de avonden tussen 19u 22u heeft hij wel vaak moeilijke uurtjes. Veel mee rondwandelen en lang voeden🤭
Maar verder gaat het prima geen idee natuurlijk of leeftijd een rol speelt als ouder maar een eerste is gewoon al een grotere verandering vind ik en slechte slapers zijn extra vermoeiend.
Veel of weinig hulp van partner of familie of vrienden kan ook veel verschil maken denk ik.
Hier is de zorg grotendeels voor mij alleen. Heb wel een partner maar die maakt het zich op dat vlak graag gemakkelijk. Is wel een harde werker maar babytjes is niet zo zijn ding. Pampers verversen enzo🫣
2 jaar geleden
Ik ben bijna 27 en dit is mijn eerste kindje. Ik heb dagen dat ik er echt als een zombie bij loop en dagen dat ik me wat fitter voel. Heeft niks met mijn vitamine of ijzerwaarde etc te maken maar wel met slaap. Ik kan overdag niet slapen en dat is altijd zo geweest dus vanaf de bevalling tot nu heb ik moeten leven van de gebroken nachten. Als de baby goed slaapt ben ik nog steeds elk moment aan het kijken of alles wel goed gaat. Hij is inmiddels 4 maanden en probeer dat stukje echt los te laten want daardoor slaap ik echt niet gerust. Hier is de zorg ook voornamelijk voor mij alleen, wat het iets zwaarder maakt. Al met al ik denk niet dat het aan de leeftijd ligt.