11 Reacties

vorige week

Zelf geen ervaring mee (mijn broertje is 10 jaar jonger), maar mijn man wel. Zijn oudste zus is 3,5 jaar ouder als hem, de middelste is 1,5 jaar ouder als hem. Als de jongste èn een jongen had hij eigenlijk nooit iemand om mee te spelen. De zussen gingen altijd samen met elkaar om. Toch heeft hij een veel betere band met de middelste, dan met de oudste. Hij zei me dat hij eigenlijk nooit met haar kon spelen vanwege de verschillende interesses, maar zij had wel genoeg vrienden op school om wat mee te doen als de middelste wel interesse had in hem. De oudste was ook vroeg uit huis, dus toen is de band met de middelste sterker geworden. Zij zijn eigenlijk bijna tegelijkertijd het huis uit gegaan. Maar goed alle kinderen zijn anders natuurlijk. Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat de oudste niet met de jongste wil spelen 🤷‍♀️

vorige week

Tussen mijn nichtje en neefje zit precies 4 jaar en ze hebben niets met elkaar maken vooral veel ruzie. Ik denk ook dat dit deels komt doordat ze niet hetzelfde geslacht zijn maar ook dat heb je niet voor het uitzoeken natuurlijk 😜. Ik denk dat het per kind enorm verschillend is. Ik ken namelijk ook iemand die scheelt 4,5 jaar met haar zusje en de oudere zus is super lief voor haar zusje en speelt graag met haar is echt een moedertje.

vorige week

Tussen mij en mijn zus zit bijna 3,5 jaar verschil en we hebben vroeger heel erg veel lol gehad samen 😊

vorige week

Ik denk trouwens dat leeftijdsverschil niet direct van invloed is of broertjes/zusjes leuk met elkaar overweg kunnen. Er kan zelfs veel ruzie zijn wanneer er maar bijv 1 jaar verschil in zit. Ligt denk ik heel erg aan de persoonlijkheden en de band die ze hebben.

vorige week

Niet mijn kinderen, maar mijn dochter is 2 en haar nicht is nu 8 en zij spelen ook veel samen. Zij heeft nu ook een broertje van 6 maanden en ze vertroetelen allebei de baby🥰 ik scheel zelf ook 6,5 jaar met mn broertje en dat was ook echt mijn baby. Tuurlijk was het in mijn tienerjaren en zijn begin puberjaren wat minder, maar nu zijn we allebei volwassen en hebben gewoon een goede band.

vorige week

Reactie op Jool88

Tussen mij en mijn zus zit bijna 3,5 jaar verschil en we hebben vroeger hee ...
Fijn om te horen! Nu nog steeds veel plezier samen? 🙂

vorige week

Reactie op Laurie96

Fijn om te horen! Nu nog steeds veel plezier samen? 🙂
Onze band is niks mis mee. We zien elkaar alleen helaas niet zo vaak meer omdat we best een eindje van elkaar wonen

vorige week

Reactie op Jool88

Onze band is niks mis mee. We zien elkaar alleen helaas niet zo vaak meer o ...
Dat heb ik ook, mijn broer is helaas in Zweden gaan wonen. Gelukkig facetimen we zeker eens in de twee weken.

6 dagen geleden

Jaa ik ben ook fan van iets langer ertussen! Volgens mij ook wel eens onderzoek gedaan dat 4/5 jaar voor iedereen het fijnst is, ook voor je eigen lichaam en herstel etc. En weer volle aandacht voor baby kunnen hebben

5 dagen geleden

Reactie op metalharpey

Zelf geen ervaring mee (mijn broertje is 10 jaar jonger), maar mijn man wel ...
Grappig, ik heb nu een veel betere band met mijn zus van 6 jaar ouder dan die van 3,5 jaar ouder. Omdat we in persoon veel meer op elkaar lijken. Onze jeugd en ons leeftijdsverschil heeft daar weinig mee van doen, t ligt vooral aan onze persoonlijkheden. Mijn kinderen schelen 3 jaar en 9 maanden, ik vind dat mega fijn. De oudste begrijpt/begreep al zoveel en vond het leuk om te helpen. En nu spelen ze ondanks t verschil heel veel samen.

5 dagen geleden

Ik heb 2 meiden waar 3.5 jaar tussen zit. De jongste van 2 en de oudste van 5. Ze kunnen super goed samen! De oudste is erg lief en behulpzaam en de jongste kopieert alles en is heel snel qua ontwikkeling. Ze spelen heel leuk samen. Tuurlijk loopt de oudste wel voor maar het staat niet in de weg. Het enige “nadeel” vind ik de slaapjes met school gaande kinderen.. maar eenmaal op 1 slaapje is het ritme nu juist heel fijn :-) verder vind ik dit leeftijdsverschil wel heel chill!