11 Reacties

4 dagen geleden

Ik volg! Precies hetzelfde met mijn dochter. Soms staat ze ook los, maar alleen als ze zelf niet doorheeft dat ze los staat. Dan heeft ze bijvoorbeeld iets vast in haar handen. Heb het idee dat ze ergens nog een beetje onzeker is, terwijl ze langs de bank/achter haar kar etc als een malle voorbij gaat

4 dagen geleden

Wij doen niets speciaals, behalve heel enthousiast aanmoedigen als hij wat nieuws doet. Mijn ervaring is dat kinderen ineens dingen kunnen: ineens rollen, ineens tijgeren, ineens kruipen, ineens aan de meubels optrekken en lopen. Dus ik ga er vanuit dat dit met lopen ook wel zal zijn.

4 dagen geleden

Wij hadden ook allang het idee dat hij t wel kon, met karretje en aan de hand liep hij goed maar los "durfde" hij gewoon nog niet. Maar eenmaal door dat hij het kon loopt hij nog alleen maar. Komt echt goed gewoon lekker laten gaan.

4 dagen geleden

Hier ook een dochter die onbewust al meer kan dan dat ze zelf door heeft, we reageren enthousiast als ze bijvoorbeeld iets langer zelfstandig blijft staan zonder ondersteuning. Wij forceren niets en het komt zoals het komt op onze dochter haar tempo

4 dagen geleden

Reactie op Oktomom

Wij doen niets speciaals, behalve heel enthousiast aanmoedigen als hij wat ...
Dat is zeker zo! Eigenlijk alles wat hij kan, heeft hij geleerd. Maar als ik soms dingen zie op instagram enzo van die fanatieke moeders die van alles doen om bepaalde dingen te stimuleren enzo, dan ga ik twijfelen aan onze eigen ‘aanpak’ omdat ik meer van het ‘vrij spelen’ ben (gewoon zelf met speelgoed spelen, dingen laten ontdekken in huis enzo) en niet constant op bepaalde ontwikkelingen zit te oefenen die ze bijvoorbeeld ook in de oei ik groei-app aangeven 🥲 Hij doet t verder helemaal prima en is met alles gewoon gemiddeld optijd, loopt nergens mee achter ofzo, maar meer eigen onzekerheid denk ik

4 dagen geleden

Hier helemaal niks gedaan op haar eigen tempo liet ik der! Ze heb geen loopkar gehad. Maar maakt nu alleen maar meters thuis🤣. Geef hem de ruimte het komt goed!

4 dagen geleden

Reactie op TessaD1997

Dat is zeker zo! Eigenlijk alles wat hij kan, heeft hij geleerd. Maar als ...
Ah vandaar. Ik heb geen instagram en ik doe niet aan oei ik groei onzin. Daardoor heb ik niet het idee dat m'n zoon achterloopt, meer had moeten kunnen of wat dan ook. Echt naar dat die apps ouders alleen maar onzeker maken. Mijn tip: verwijder alle kanalen die jou onzeker maken en kijk naar je kind en heb vertrouwen. Ze worden namelijk ook wel groot zonder oei ik groei aangepraatte sprongetjes!

4 dagen geleden

Reactie op Oktomom

Wij doen niets speciaals, behalve heel enthousiast aanmoedigen als hij wat ...
Hier precies zo inderdaad 😊

3 dagen geleden

Onze oudste dochter ging ‘pas’ met 17 maanden los lopen. Ze stond al wel heel lang vanaf 12 maanden zeker al wel aan de meubels ed. Toen ze richting 1,5 jaar ging zijn we haar toch wel iets meer gaan stimuleren te lopen/oefenen met haar. Het hielp om tussen ons in over te steken en door haar twee balletjes/mandarijntjes in haar handen te geven lukte het haar uiteindelijk om echt los te gaan lopen. Daardoor had ze niet meer de behoefte om steun te gaan zoeken denk ik, het leidt het brein wat af. Onze jongste loopt sinds 11 maanden en 1 week 🫣 die had geen stimulans nodig meer rem haha

2 dagen geleden

Mijn zoontje begon met 10 maanden met het lopen. Ik heb het niet bewust gestimuleerd, maar wij hadden toevallig haken aan de grondbox hangen, waaraan hij zich kon optrekken (kreeg je erbij). Hij oefende daar volop mee. Na een paar keer vallen en stoten was hij heel voorzichtig, toen hebben we zo een hoofd & rugkussentje voor hem besteld op bol.com. Toen durfde hij zich meer op te trekken en te proberen, want vallen deed geen pijn meer. Na een paar weken was het kussentje ook niet meer nodig. Hij had een helium gevulde ballon gekregen en wilde het lintje daarvan beetpakken en opeens zagen we hem lopen met het lintje in zijn handen. Mocht je kindje bang zijn om te vallen, dan raad ik het rugkussentje aan. Elk kindje op eigen tempo ❤️

2 dagen geleden

Reactie op TessaD1997

Dat is zeker zo! Eigenlijk alles wat hij kan, heeft hij geleerd. Maar als ...
Moet je je even inbeelden dat je zelf zo'n moeder zou hebben. Dan word je GEK. Heerlijk dat jij hem wat meer rust geeft 😅