35 Reacties

één maand geleden

Hier bijna hetzelfde. Op de opvang lukt het wel, maar thuis wilt ze echt bij een van ons liggen. Ik laat het voor wat het is eigenlijk en hoop dat ze rond de 18 maanden mij begrijpt als ik het haar uit probeer te leggen😂 geen tips helaas, maar wel een lotgenoot!

één maand geleden

Hier hetzelfde. Gaat alleen met wiegen dat hij in slaap valt en nu een maand dat ik hem in de ledikant kan leggen ☺️ helaas ook geen tip. Ik denk dat heeft ook te maken met het temperament van het kindje. Hier donkere kamer, white noise en af en toe raam open voor frisse lucht. Slaapzakje en speen. Maar helaas geen in slaap vallen op zich zelf. Ik hoop ook dat het op een moment de komende maanden gebeurt 🤣 sterkte 🫂

één maand geleden

Geen tip, maar wel herkenning, hier ook hetzelfde. Ik las laatst een post dat het hoe dan ook goed komt en elk kindje uiteindelijk zelfstandig in slaap valt. Maar voor nu moeten wij hun helpen en leren dat slapen veilig is ook al zijn wij er op een gegeven moment niet bij. Ik vind het soms zwaar, maar terwijl ik dit typ besef ik me ook dat ze nog zo lang zelfstandig kunnen slapen en deze periode relatief kort is. Dus probeer er ook van te genieten. Overdag laat ik haar ook spelen in het bedje zodat ze leert dat de omgeving fijn en veilig is. Eerst kon dat ook al niet dus we gaan vooruit 🤣. Ergens vind ik het fijn te lezen dat ik niet de enigste ben. Het komt uiteindelijk goed mama’s! ❤️

één maand geleden

Ik zoek ook naar de gouden tip. Precies hetzelfde verhaal wat je typt. Overdag en ‘s nachts niet zelfstandig willen slapen. Als we het oefenen zijn we zo een uur bezig overdag en in de avond twee tot drie uur. Heel vermoeiend. Dan heb ik de neiging om het weer op te geven. Maar ik hoorde dat je ruim twee weken nodig hebt om het aan te leren. Maar ik vraag me af of het met zoveel weerstand moet gaan

één maand geleden

Hier hetzelfde!

één maand geleden

Hier ook herkenning alleen voed ik niet in slaap. Ik heb zojuist 3 kwartier moeten wiegen💀 ik had gehoopt dat tegen de tijd ze 1 zal worden het wel zou lukken maar nee helaas. Voel me al wel iets beter om te zien/ lezen dat ik niet de enige ben…

één maand geleden

Reactie op eva123456789

Hier ook herkenning alleen voed ik niet in slaap. Ik heb zojuist 3 kwartier ...
3 kwartier? Wow 😳 sterke rug. Ik merk al na 10-15 min of hij wel of niet gaat slapen dan probeer ik het nog een beetje of ga weer uit de slaapkamer en laat hem nog spelen. En als hij sanhankelijk en chagrijnig wordt, dan is het tijd om weer naar slaapkamer te gaan

één maand geleden

Reactie op krs13

3 kwartier? Wow 😳 sterke rug. Ik merk al na 10-15 min of hij wel of niet g ...
Jaa echt heftig. Weet ook niet hoe ik het volhoudt. Wel met zitten tussendoor. Maar ze is echt moe ze is gewoon aan het vechten tegen haar slaap. Ze valt weg en wordt dan wakker en wilt gelijk rechtop zitten/staan

één maand geleden

Hier ook echt precies hetzelfde. Heb eerder pick up put down geprobeerd maar het was elke keer uren lang strijd en dat lijkt me ook niet gezond. Dus ik laat hem maar tussen ons in slapen en hoop dat er een dag komt dat hij dat niet meer nodig heeft🤷🏼‍♀️

één maand geleden

Misschien helpt het om eens een speelgoedje mee te geven naar bed zodat ze is afgeleid? Eerst neerleggen en zodra ze begint te huilen het speelgoedje geven en de kamer uitlopen. Mijn zoon speelt dan soms wel 10 minuten en valt daarna vanzelf in slaap.

één maand geleden

Hier ook hetzelfde! Heeft hele lang tijd bij ons in bed geslapen om deze reden totdat mijn partner er klaar mee was. Dat betekent dat ik nu elke nacht om de twee uur hem opnieuw in slaap moet voeden, terwijl ik bij hem in de ledikant erbij lig… zie zelf in dat het niet te doen is. Consultatiebureau is vandaag langs geweest en die adviseert laten huilen… dat wil ik niet maar zie ook niet hoe het wel moet

één maand geleden

Hier dus ook. Ik en mijn vriend vinden het zelf niet zo'n probleem om haar in slaap te wiegen voor slapen of dutjes. Ze valt meestal vrij snel (weer) in slaap, dus als dat s nachts niet te vaak is is dat prima. Na onze vakantie wil ze alleen op het kdv ook niet meer zelf in slaap vallen. Terwijl ze dat eerst wel deed. En daar vinden ze het wél een probleem. Begrijpelijk, want het kost hun veel te veel tijd en mensen. Dus die zijn nu over naar 1x slapen ipv 2x, en dat vinden wij weer niet zo'n goed idee😅. Dus die vinden erg stelligdat we moeten gaan slaaptrainen en laten huilen, waar we onszelf helemaal niet goed bij voelen..

één maand geleden

Reactie op hester1989

Hier dus ook. Ik en mijn vriend vinden het zelf niet zo'n probleem om haar ...
😅😅 heel bijzonder. Hier op de opvang begrijpen ze dat, zijn ze er 10 minuten bij, en als slapen niet lukt, proberen ze nog een keer 5 minuten en anders proberen ze wat later. In het begin zeiden ze hier ook dat het een ‘probleem’ was. Ik heb daar een stevig gesprek meegevoerd hoor (vanuit mijn kant), en ze zijn volledig bijgedraaid. Ik laat normaal babygedrag niet problematisch betitelen omdat de maatschappij er geen ruimte voor biedt. Ze helpen gewoon mee met slapen, en dat gaat prima. Ik merk dat als je op je strepen staat, ze waarschijnlijk realiseren dat ze ongelijk hebben. Ik zou ze ook erop wijzen dat ze vanuit pedagogisch perspectief opgeleid moeten zijn om vanuit meerdere invalshoeken te kunnen werken, en je daarin nogal wat professionaliteit van ze mag verwachten.

één maand geleden

Reactie op robincc

Hier ook hetzelfde! Heeft hele lang tijd bij ons in bed geslapen om deze re ...
Ik zou niet in de ledikant mee kunnen 😱 als je gevoel zegt van niet laten huilen, dan niet doen. Ik had ook partner die klaar mee was dat de kleine nog steeds niet in zijn bed slaapt en probeerde dus de CB huil methode. Ons mannetje heeft stamina, daar was maar huilen en geen rust vinden. Het was daarna erger en meer bij mama plakken de volgende twee dagen. We zijn nu 6 maanden verder en hij slaapt nu vaker in zijn ledikant de laatste maand . Kindjes zijn zo verschillend. Geen druk laten maken. Luister naar je hart. En doe wat voor je kind en jou goed voelt.

één maand geleden

Dat wil ik nog zeggen. We waren al van de nachtvoedingen af en opeens heeft hij weer ermee begonnen. Wij zijn nu 2 weken ziek en ik denk aan de ene kant vanwege ziekte, aan de andere kant misschien groeispurt.

één maand geleden

Reactie op MSM89

😅😅 heel bijzonder. Hier op de opvang begrijpen ze dat, zijn ze er 10 minu ...
Dank voor je reactie. Niet vervelend bedoeld, maar ik merk dat ik wel moeite heb met de felheid van je bericht en overtuiging van je eigen gelijk in je reactie. Alsof het 'tegen' de mensen van de opvang is. Mijn ervaring is dat dit mensen zijn die knetterhard werken en met heel veel liefde voor miin kind zorgen. 1 van de leidsters had gisteren geen pauze gehad omdat ze die ingezet had om mijn dochter in slaap te laten vallen. De opvang denkt dus zeker mee en doet hun best. Maar zij hebben meer kindjes onder hun hoede waar ze voor zorgen, en daar heb ik ook begrip en respect voor. Ik vind het dan ook fijn dat zij aangeven waar zij tegen aanlopen en wat ze nodig hebben, dan kunnen we samen proberen een middenweg te vinden die werkt voor iedereen en in de eerste plaats voor ons kindje. Dat zij daar soms andere ideeën over hebben dan wij mag en kan gebeuren, dat betekent niet dat we dat dan maar gaan doen. Wel dat we naar ze luisteren en in gesprek erover gaan. Het zijn, zoals je zegt, professionals en hebben vanuit hun rol ook heel veel ervaring met kindjes - wie weet heb je wat aan de tips die ze meegeven!

één maand geleden

Hier hetzelfde!

één maand geleden

Reactie op hester1989

Dank voor je reactie. Niet vervelend bedoeld, maar ik merk dat ik wel moeit ...
Ik ben niet ‘tegen’ de mensen van de opvang, ik ben gewoon heel sterk ‘pro’ mijn eigen kind. Maar dat is dan juist goed hoe ze handelen op jouw opvang! Uit jouw eerder bericht kwam niet naar voren dat ze zo meedenken, maar in jouw bericht geef je aan dat de opvang vindt dat de slaap van jouw kind wél een probleem is en dat ze stellig zijn op slaap trainen en laten huilen. Op deze punten kan ik fel zijn inderdaad, vooral als jij het zo verwoorde. Dan vind ik je eerste bericht ook beetje misleidend😅 Hier op de opvang gaat het prima, bedankt☺️ Zodra ze begrepen dat laten huilen geen optie was, zijn ze er altijd bij voordat hij in slaap valt. Voor de rest hebben ze geen tips voor thuis (die vraag ik ook niet want heb ik niet nodig) hij sliep vooral daar minder.

één maand geleden

Reactie op hester1989

Hier dus ook. Ik en mijn vriend vinden het zelf niet zo'n probleem om haar ...
Ach ja slaap trainen werkt uiteindelijk vaak wel omdat je je kindje gewoon “ongewenst” gedrag afleert. Je leert ze namelijk om stil te zijn ipv om jou te roepen. Ze gaan er echter niet beter van slapen en worden nog net zo vaak wakker alleen hebben geleerd dat ze niet in hun behoefte worden vervuld dus kunnen ze beter hun energie sparen en stil zijn.. Heb je het boek zachte nachten al gelezen? Echt een aanrader ❤️ Ik heb het boek ook als lees tip gegeven aan het CB 🫢🫢 Ps ik snap echt wel dat ouders af en toe radeloos zijn en dan gaan slaaptrainen. Het is namelijk ook gewoon heel vermoeiend als je kindje vaak wakker wordt of andere slaapproblemen heeft..

één maand geleden

Wat doe je als ze ‘s nachts huilt? Voedt je haar dan weer in slaap?