45 Reacties

vorig jaar

Pfoeh..dan staan wij er zo verschillend in! Mijn dochter is 13,5 week.. en morgen is mijn eerste werkdag.. Ik kan niet wachten om te werken! Eindelijk weer wat ritme..

vorig jaar

Wellicht heb je recht op kind gebonden budget als je stopt met werken. En voordat je stopt natuurlijk eerst al je betaald ouderschapsverlof opnemen

vorig jaar

Reactie op Lotje6

Pfoeh..dan staan wij er zo verschillend in! Mijn dochter is 13,5 week.. en ...
Hier hetzelfde. Maandag begin ik officieel weer. Maar ben al een paar weken vanuit thuis wat uurtjes aant werk. Heerlijk.

vorig jaar

Hi! Ik herken je gevoel wel, moet volgende week weer gaan werken en vind het echt niks om haar naar de opvang te gaan brengen. Zelf heb ik dit met mijn partner besproken en we denken beiden dat het wel normaal is om dit te voelen als moeder. We hebben afgesproken dat ik het werken twee maandjes aankijk voordat ik beslis niet te willen werken. Ook om het even te laten wennen. Misschien is dat iets voor je? Sterkte ermee!

vorig jaar

Reactie op Lotje6

Haha, echt compleet verschillend inderdaad! 🤭 Tot nu toe (even afkloppen), gaat het ècht heel goed. Ze heeft al ritme en slaapt al goed door, dus dat maakt het wel een stukje makkelijker. Hoeveel dagen ga je werken? En hoe heb je dit geprobeerd te combineren met het ritme van je kleine? 🤗

vorig jaar

Reactie op Devenyyy

Wellicht heb je recht op kind gebonden budget als je stopt met werken. En v ...
Bedankt voor de tip! 🤩 Heb het zojuist opgezocht, maar (helaas) komen wij hier niet voor in aanmerking..

vorig jaar

Reactie op evnieuwemama

Bedankt voor de tip! 🤩 Heb het zojuist opgezocht, maar (helaas) komen wij ...
Wellicht dat je dan iets van werk zou kunnen zoeken wat je flexibel vanuit thuis zou kunnen doen?

vorig jaar

Hi! Ik herken je gevoel wel, moet volgende week weer gaan werken en vind he ...
Bedankt voor je reactie. 🫶🏼 Daar heb je zeker een punt in! Wellicht is het gewoon een kwestie van wennen, wellicht ook niet.. het even aankijken kan altijd nog inderdaad. Gaan jullie al gebruik maken van jullie ouderschapsverlof en zo ja, hoe ga je dit inzetten als ik vragen mag? ☺️

vorig jaar

Reactie op Lotje6

Hier hetzelfde! Ben er wel weer aan toe. Het kan moeilijk voelen om de zorg van je kind uit handen te geven, maar misschien moet je daar toch even doorheen. Die kleine wordt de komende tijd nog vertroeteld door je familie zo te lezen. De opvang is in het begin pittig (ik heb ook gejankt bij het wegbrengen), maar na een paar weken zal je zien dat je kindje en jij er helemaal aan gewend zijn. Werken loont niet alleen voor de financiële kant, maar ook voor de maatschappelijke en het brengt onafhankelijkheid met zich mee. Ik vind het altijd zo zonde om te zien als moeders een stapje terug doen in de maatschappij, maar ik ben me er bewust van dat dat ook een persoonlijke overtuiging is die niet iedereen deelt.

vorig jaar

Reactie op evnieuwemama

Haha, echt compleet verschillend inderdaad! 🤭 Tot nu toe (even afkloppen) ...
Ja mijn dochter doet het ook heel goed.. Maar bedoel meer ritme voor mezelf. We zijn dagen bij dat ik nog make up loos tot 12 uur in de pyjama zit.. vooral wanneer mijn oudste zoontje ook nog vakantie heeft etc.. Ik werk 3 dagen, ga geen gebruik maken van ouderschapsverlof.. Ik mag gewoon erg graag werken.. Voordat ik kinderen had werkte ik 5 dagen, vond het echt schakelen.. Mijn vriend is nu tot onze dochter 1 is op maandag vrij, door ouderschapsverlof..en de andere dagen gaan de kids naar mn schoonmoeder

vorig jaar

Reactie op Devenyyy

Wellicht dat je dan iets van werk zou kunnen zoeken wat je flexibel vanuit ...
Daar heb ik nog niet bij stil gestaan, dat is wellicht wel een fijne oplossing. Werk in de marketing dus dat zou zeker een hele goede optie kunnen zijn, bedankt! 🫶🏼

vorig jaar

Wanneer loopt je verlof af? Ik heb mijn verlof wat verlengd en daar ben ik heel blij mee! Deels ouderschapsverlof/deels gespaarde uren. Aan werken ben ik nu nog niet toe. Nu moet ik wel zeggen dat ik 2 weken geleden toen m'n zoontje 7 weken was nog totaal niet aan werk kon denken. Mijn hoofd en concentratie waren overigens ook echt nog erg slecht. Nu 2 weken later merk ik dat het al weer beter gaat. In 2 weken tijd kan er weer zoveel veranderen! Zie je vooral op tegen het werken of tegen die ene dag opvang die later volgt? Wij zijn helaas gebonden aan 3 volle dagen opvang (werken straks beide 4 dagen). Financieel hier noodzakelijk en zelf voel ik me er beter bij om 'te werken voor mijn geld'. Je kan berekenen hoe jullie uitkomen financieel als je minder gaat werken of stopt met werken en op de site van de overheid een proefberekening doen waar je qua toeslagen recht op hebt. Jouw werkgever kan ook een proef loonstrookje maken als je minder uren zou willen werken. Hou er wel rekening mee dat je ook geen/minder pensioen opbouwt dan, naast de toeslagen die je aan zou kunnen vragen. Vervolgens ook afwegen wat je belangrijk vindt; bv wil je op vakantie kunnen of stoppen met werken. Als je stopt met werken kan je niet verwachten alles te kunnen doen of kopen. Het draait echt om keuzes maken in het leven en afwegen wat het meest belangrijke is voor jullie. Uiteindelijk moet je vooral doen waar je je gelukkig bij voelt, maar neem vooral de tijd ervoor. 8 weken geleden bevallen is nog zo kort geleden... elke week is nog zo anders en alles is zo kort geleden zo ingrijpend veranderd. Het inrichten van jouw leven om de kleine heen moet nog zo z'n weg vinden..

vorig jaar

Ik snap je helemaal!! Ik had met de eerste zo'n verschrikkelìjk slecht gevoel bij de gedachte hem achter te laten. Ik ben uiteindelijk 9 maanden thuis kunnen blijven door ouderschapsverlof en borstvoeding verlof. Nu ben ik van plan om zelfstandige te worden en Lewis thuis te houden tot hij naar school kan 2,5 jaar. Alleen weet ik nog niet helemaal hoe goed het gaat gaan om te werken met hem thuis. Weet dat bij de grote broer heel moeilijk was om iets gedaan te krijgen. 😅

vorig jaar

Reactie op evnieuwemama

Bedankt voor je reactie. 🫶🏼 Daar heb je zeker een punt in! Wellicht is h ...
Ja, wij gaan wel gebruik maken van ouderschapsverlof! Ik ga de eerste twee maanden 3 dagen werken ipv 5 en dan vanaf maart waarschijnlijk 4, maar daar moet ik nog even niet aan denken😅. Mijn man gaat 4 ipv 5 dagen werken. Verder neem ik elke paar maanden een week vrij op, op aanraden van mijn baas haha. Wat was jullie plan daarin?

vorig jaar

Reactie op Marielisa

Hier hetzelfde! Ben er wel weer aan toe. Het kan moeilijk voelen om de zo ...
Bedankt voor je reactie! ☺️ Ja, het is inderdaad nog een onwennig gevoel. Wellicht dat het nu ook “zo sterk” voelt, omdat ik natuurlijk alleen maar met haar samen ben geweest — zit misschien nog té veel in die bubbel. 🫧 Ik begrijp waar je standpunt vandaan kan komen, maar het is inderdaad een overtuiging die ik niet met je kan delen. Wellicht ben ik gewoon meer van de oude stempel haha. 🤭 Ik heb altijd al heel veel gewerkt, gedacht dat carrière maken mijn ding was en zelfs een eigen onderneming gehad, maar het gaf me niet “het gevoel/rust” en sinds ik moeder mocht worden, heb ik dat wél gekregen vandaar dat ik ook zo in strijd zit. Lastig! 🙈

vorig jaar

Wanneer loopt je verlof af? Ik heb mijn verlof wat verlengd en daar ben i ...
Wat fijn dat je zo de tijd hebt genomen, waardeer ik enorm! 🫶🏼 Mijn verlof loopt maandag 22 januari af, dus heb zeker nog een paar weken waar ik nog volop kan genieten met haar. ☺️ Wat slim zeg! Daar heb ik niet eens aan gedacht, ik heb het meteen willen verspreiden over de weken. Met hoeveel heb je jouw verlof verlengd? ✨ Ik zou in aanmerking komen met een vast contract totdat ik zwanger raakte en heb ik weer een bepaald contract gekregen tot en met juni. Weet dus niet zo goed of mijn verlof nú nog verlengen strategisch gezien slim is. 😓 En inderdaad, er kan zeker veel veranderen in een paar weken tijd en wellicht dat dit ook gaat gebeuren. Het is niet zo dat ik over een paar weken al definitief zou gaan stoppen, maar het is wel een overweging die ik niet te lang wil laten liggen. Dus je tip over het maken van een proef loontrookje komt heel goed van pas voor de uiteindelijke beslissing! 🤭 En het is vooral het werken waar ik tegen op zie. Het liefste zou ik die dagen dat ik moét weken, volledig met haar zijn en de rest van de dagen iets in uren verminderen omdat ik ook wel weet dat dat weer goed zal zijn voor haar ontwikkeling om met anderen te zijn. 🥹

vorig jaar

Reactie op Jessica 925

Ik snap je helemaal!! Ik had met de eerste zo'n verschrikkelìjk slecht gevo ...
Wat fijn dat je het zo hebt kunnen regelen! En ook fijn dat je me begrijpt, het is niet zo’n populaire mening en dat is helemaal oké, sta ook voor iedereen zijn goedgemeende adviezen open. 🫶🏼 Ik heb ook nagedacht om ouderschapsverlof in één keer te gebruiken maar heb dit toen toch niet gedaan & over een aantal weken begin ik weer dus om het dan nog om te gooien… 🤷🏽‍♀️ Ik hoopte van te voren dat een combinatie van ouderschapsverlof, twee dagen naar opa en oma & na een halfjaar opvang me wel een rustig gevoel zou geven maar dat is het toch niet haha. 🙈 Wat knap dat je zelfstandige wilt worden! Mag ik vragen waarin? Het zal zeker een uitdaging zijn, maar ik geloof niet onmogelijk. Zeker als het iets is wat je graag wilt! 🫶🏼

vorig jaar

Ja, wij gaan wel gebruik maken van ouderschapsverlof! Ik ga de eerste twee ...
Dat was ook ons plan! En ik begrijp je he-le-maal haha. 😅 Momenteel heb ik nog een contract op fulltime basis en wilde daar goed gebruik van maken met het verlof. Als dit “op” is, zou ik gaan switchen naar een parttime contract — maar of dit 3 of 4 dagen zullen zijn… dat moeten we nog even ondervinden. ☺️

vorig jaar

Ik begrijp je gevoel heel goed! Ik heb al een beetje een luxe positie, moet weer werken als mijn dochter 4 maanden is en dan wordt ze naast mijn man en mijzelf opgevangen door familie. Toch vind ik het heel naar en krijg ik er echt buikpijn van. Ik moet wel zeggen dat nu het steeds dichterbij komt ik het minder verschrikkelijk vind. Dus hopelijk als het dalijk echt zover is dat het enigszins ok is haha

vorig jaar

Hé! Ik zit in hetzelfde schuitje dus reageer ook even. Ik begin de 15e weer met werken en heb er zoooooo geen zin in. 😅 Terwijl mn leven hiervoor echt voor 80% uit werken bestond, ik er van genoot en een goede carrière heb. Misschien is het ook een drempel die je weer over moet? Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik het ga proberen en altijd nog van gedachten of koers mag veranderen als ik toch thuis wil blijven. Misschien kom je er wel achter dat het je wel wat brengt, of misschien ook niet en dan is het ook oké natuurlijk. Succes! 👍🏼💪🏼