9 Reacties

2 jaar geleden

Persoonlijk raad ik aan dit met de verloskundige/gynecoloog of een arts te bespreken. Op internet staan vaak horror verhalen. Ik heb er zelf geen ervaring mee sorry.

2 jaar geleden

Ik lees even mee. Heb ook longrijpers gehad. Maar heb liever de voordelen dan de eventuele nadelen dus daar heb ik me niet zo in verdiept (ook niet echt de tijd voor gehad toen ik t kreeg)😅. Maar wie weet krijg ik nog nieuwe inzichten van dit topic.

2 jaar geleden

Ik lees even mee. Ik heb ook de afgelopen 2 dagen 2 injecties gehad. Ze zeiden in het ziekenhuis dat het geen gevolgen had.

2 jaar geleden

Reactie op mich0701

Ik lees even mee. Heb ook longrijpers gehad. Maar heb liever de voordelen d ...
Hier ook geen tijd gehad 🙈 “We gaan je nu longrijpers geven, ben je het daar mee eens?” Uuuh ja ik denk het? Doe maar dan 😅

2 jaar geleden

Ik heb met 25 weken longrijping gehad, ben nu 31 weken. Ik heb dit toen aan m'n gynaecoloog en erna nog aan mijn verloskundige gevraagd: het kan geen kwaad. Longrijping is puur om het kindje te helpen op het moment dat hij te vroeg geboren zou worden. Op het moment dat hij nog lekker in de buik blijft, gebeurt er niet zoveel. Ook is het maar 1 week "geldig" dus bij mij is het nu al lang en breed uitgewerkt. Ik heb, omdat ik 25 wk was, een keuze moeten maken of wij een actieve behandeling wilde of het kindje niet wilde laten behandelen mocht ie geboren worden. Daar stond ook uitgebreid dat longrijping geen effect heeft (dus ook geen nadelig) op het moment dat het kindje gewoon on terme geboren wordt. Verder eens met de eerste reactie: vraag dit soort dingen niet op een forum maar aan een arts

2 jaar geleden