9 Reacties

2 jaar geleden

Persoonlijk raad ik aan dit met de verloskundige/gynecoloog of een arts te bespreken. Op internet staan vaak horror verhalen. Ik heb er zelf geen ervaring mee sorry.

2 jaar geleden

Ik lees even mee. Heb ook longrijpers gehad. Maar heb liever de voordelen dan de eventuele nadelen dus daar heb ik me niet zo in verdiept (ook niet echt de tijd voor gehad toen ik t kreeg)😅. Maar wie weet krijg ik nog nieuwe inzichten van dit topic.

2 jaar geleden

Ik lees even mee. Ik heb ook de afgelopen 2 dagen 2 injecties gehad. Ze zeiden in het ziekenhuis dat het geen gevolgen had.

2 jaar geleden

Reactie op mich0701

Ik lees even mee. Heb ook longrijpers gehad. Maar heb liever de voordelen d ...
Hier ook geen tijd gehad 🙈 “We gaan je nu longrijpers geven, ben je het daar mee eens?” Uuuh ja ik denk het? Doe maar dan 😅

2 jaar geleden

Ik heb met 25 weken longrijping gehad, ben nu 31 weken. Ik heb dit toen aan m'n gynaecoloog en erna nog aan mijn verloskundige gevraagd: het kan geen kwaad. Longrijping is puur om het kindje te helpen op het moment dat hij te vroeg geboren zou worden. Op het moment dat hij nog lekker in de buik blijft, gebeurt er niet zoveel. Ook is het maar 1 week "geldig" dus bij mij is het nu al lang en breed uitgewerkt. Ik heb, omdat ik 25 wk was, een keuze moeten maken of wij een actieve behandeling wilde of het kindje niet wilde laten behandelen mocht ie geboren worden. Daar stond ook uitgebreid dat longrijping geen effect heeft (dus ook geen nadelig) op het moment dat het kindje gewoon on terme geboren wordt. Verder eens met de eerste reactie: vraag dit soort dingen niet op een forum maar aan een arts

2 jaar geleden

Mij m'n vorige zwangerschap heb ik het gekregen. Ondanks de meid toch met 33 weken geboren werd. Ze is nu een vrolijke meid van 17 kilo en zaterdag word ze 3. Ze heeft met zover we kunnen zien en meemaken met niks een achterstand. Enkel is ze gevoelig voor verkoudheid dat is bij haar gelijk extreem. Volgends de kinderarts komt het niet door de longrijpers. Maar gewoon van zichzelf gevoelige longen heeft. We hebben maar 1 dosis gehad en voor de volgende was ze al geboren. Zou me er niet druk om maken anders hadden ze de gevolgen wel verteld.

2 jaar geleden

Ik heb met 25 en 27 weken longrijping gehad bij mijn vorige zwangerschap. Mijn zoon is geboren met 28 weken. Wij merken niks aan hem wat betreft de longrijpings prikken. Hij heeft hierdoor wel een betere start gehad bij de geboorte 😊

2 jaar geleden

Ik heb met 25 weken longrijping gehad, ben nu 31 weken. Ik heb dit toen a ...
Bij mij was er ook sprake van verhoogde kans op vroeggeboorte. Longrijpers zijn toen besproken en wij hebben toen navraag gedaan naar eventuele gevolgen daarvan en hetzelfde antwoord gekregen als Bo1999. Het zou nog wel een klein nadelig effect op mijn zwangerschapsdiabetes kunnen hebben, bloedsuikerwaarden kunnen er namelijk iets minder goed te reguleren door zijn.

2 jaar geleden

Reactie op Daantje4321

Bij mij was er ook sprake van verhoogde kans op vroeggeboorte. Longrijpers ...
Ik heb zwangerschapsdiabetes en afgelopen 2 dagen de longrijpers gehad ivm scheurtje in de vliezen. Bij mij gaven ze ook meteen aan dat het de suikerwaarden compleet door de war kunnen schoppen. En dat doen ze zeker! Waar ik normaal na het eten goed prik met dieet is het nu opeens 10 of 12. Ik moet dus tijdelijk kortwerkende insuline spuiten en mijn langwerkende tijdelijk verhogen. Niet geweldig maar ik denk dat de voordelen van de longrijpers in dit geval meer waard zijn dan hogere waardes die ik met insuline nu even kan bijsturen. Hopelijk gaat het snel weer terug naar normaal….