5 Reacties

3 maanden geleden

Ik denk niet dat je te moeilijk doet. Hier in principe een goede slaper ook bij papa, maar nu we in zuid-frankrijk in een hittegolf zitten krijg alleen ik haar in mijn armen in slaap en zelfs dat niet iedere avond. We hebben haar gisteren in de wagen in slaap gereden en daarna heel voorzichtig in haar bed gelegd. Andere afweging is, denk je dat je rustig in een restaurant kunt zitten met dit al in je achterhoofd? Ik zou echt geen lekker avondje weg hebben en het daarom dus ook niet proberen.

3 maanden geleden

Hier was het bij de oudste (10) ook en ik kon het dan lastig uit handen geven. Achteraf gezien denk ik dat ik het wel wat meer had moeten loslaten. Dus ik begrijp je echt helemaal, maar zou toch in deze je stiefmoeder een "kans" geven 😉.

3 maanden geleden

Het kan beide kanten op gaan... Bij mijn oudste maakte ik me heel druk en ging het vaak prima. Bij mijn jongste maakte ik me aanvankelijk minder druk omdat ik de ervaring van de oudste had, maar ben ik inmiddels een paar keer gebeld om terug te komen omdat ze echt overstuur was en oma of zelfs papa haar niet rustig kreeg. Ik ga nu dus minder weg 's avonds, probeer het later wel weer. Je komt erachter door het te proberen! Maar dat proberen kun je ook prima doen in een vertrouwde thuissituatie.

3 maanden geleden

Ik begrijp je helemaal! Hier een slechte slaper van 10 maanden oud. Als dingen hier anders lopen dan anders, kunnen we 's avonds laat en 's nachts 'puinruimen'. Iets met structuur en prikkelverwerking... Ik zou zelf dus helemaal niet rustig weggaan in de avond (wat wel eens jammer is natuurlijk).

3 maanden geleden

Hier ook een hele slechte slaper en ook heel erg gehecht aan bepaalde mensen. Bij de gastouder gaat het altijd goed en hij is 2 keer uit logeren bij mijn moeder geweest dat ging ook heel goed. Vorige week gingen wij naar een festival met mijn familie & moest hij dus bij mijn schoonouders logeren voor de eerste keer. Ik zat hier zo erg over in en het is ook echt niet vlekkeloos gegaan maar ze hebben hun er mee gered en hij heeft zelfs bij hun in bed geslapen omdat hij echt niet meer verder wou slapen in zijn eigen campingbedje 🥹 ik dacht de volgende ochtend echt shit wat heb ik gedaan maar ik heb het los gelaten, de volgende dag ging het even drama met alle slaapjes en structuur vinden duurde even maar het gaat nu gewoon weer goed. Wij zijn er op uit geweest dat heeft ons goed gedaan. Weet niet of je hier wat aan hebt maar soms moet je het gewoon een kans geven en anders bellen ze je wel als het echt niet gaat (mijn familie zou dat niet zo snel doen, maar is eens voorgekomen toen wij s’avonds een verjaardag hadden).