37 Reacties

2 jaar geleden

Die ervaring heb ik juist helemaal niet. Heb je een maatje m? Anders gewoon proberen?

2 jaar geleden

Wij zijn van s naar m terug naar s Eerst viel hij altijd in slaap bij s waardoor hij de flessen niet leeg dronk, daarom naar m. Maar da dronk hij te snel, veel spugen en lucht in buik, fles leeg. Daarom weer terug naar s en hij drinkt ze meestal op en valt niet meer in slaap. Hij was van begin aan een moeilijke drinker

2 jaar geleden

Reactie op krs13

Wij zijn van s naar m terug naar s Eerst viel hij altijd in slaap bij s waa ...
Oké dank je! Dus met de M gaat het dus wél sneller?

2 jaar geleden

Vind ik wel

2 jaar geleden

Wauwwwww. Ik zit PRECIES met hetzelfde dilemma. Vandaag een dag 24 uur de fles geven (onder begeleiding van logopedie) en ze drinkt weliswaar goed uit de Lansinoh fles. Wel in ongeveer 7 minuten 100 ml leeg. Te snel dus. Onze logopedist gaf ook aan, grotere speen is langzamer drinken. Als ik op hun website kijk, klopt dat niet en is de maat m een snellere flow dan de maat s. Daarom dacht ik, ik ga de XS ergens kopen, die zie ik nergens te koop staan. Maar ben ook benieuwd hoe het nu zit met die maten...

2 jaar geleden

Wat heb je gedaan om haar de fles te laten pakken? Bij ons ging het beter maar hier weigert hij weer..

2 jaar geleden

Heel toevallig. Ben je ook bij volmondig logopedie geweest? Ik ben overal de XS speen aan het zoeken, maar die krijg ik niet gevonden...

2 jaar geleden

Klopt de lansinoh spenen zijn erg snel. Hier ook 150ml binnen 7 minuten leeg. Maar ik heb het maar geaccepteerd, ze houdt het binnen en krijgt er geen kramp van. Dus vind het nu eigenlijk wel chill haha, lekker snel klaar. M speen gaat vind ik wel gewoon sneller, je ziet ook echt dat het gaatje groter is. Dus ik zou gewoon bij de S blijven. XS bestaat niet bij Lansinoh.

2 jaar geleden

Reactie op deJong01

Klopt de lansinoh spenen zijn erg snel. Hier ook 150ml binnen 7 minuten lee ...
Op de website van Lansinoh staat wel dat die xs bestaat. Maar daar kun je niets bestellen... Zie foto. Hier inderdaad ook geen spugen of kramp dus ergens is het ook oke...

2 jaar geleden

Hier exact hetzelfde verhaal! Ons zoontje kon ook niet drinken van de fles. Ondertussen kan hij het nu een dikke 3 weken dankzij logopedie. De voedingen gaan hier ook heel snel. Met de Lansinoh fles speen S drinkt hij makkelijk 100 ml op enkele minuten als ik hem laat doen. Op zich lijkt hij er geen last van te hebben, wat goed is. Ik probeer zelf wel een beetje het tempo te temperen door lichtjes paced bottle feeding toe te passen. Ik let hierbij ook op zijn ademhaling. Wil hij even "bijkomen" dan doe ik de fles omlaag zodat er even geen melk uit de speen spuit. Soms haal ik de fles ook even uit zijn mondje (na 70ml ofzo) en wacht ik heel even om te zien hoe hij reageert. Als hij huilt geef ik ineens nog wat door. Is hij gewoon rustig dan wacht ik bv. 2 - 3 minuutjes. Soms drinkt hij dan verder en soms hoeft hij het niet meer. Zo lijk ik het beste te kunnen zorgen dat hij stopt als hij genoeg heeft.

2 jaar geleden

Reactie op Annmans251

Wauwwwww. Ik zit PRECIES met hetzelfde dilemma. Vandaag een dag 24 uur de f ...
Haha! Wat toevallig 🤣 Ik heb net gewoon weer de S gegeven. Op alle sites die ik bekijk staat idd dat dat de slow flow is, dus ga daar maar even vanuit. Bij welke logopedist zit je als ik vragen mag. Ga ook wel een beetje er vanuit dat zij de expertise hebben, zeker bij deze fles, dus ze zullen het ook niet zomaar bedenken.

2 jaar geleden

Reactie op Annmans251

Heel toevallig. Ben je ook bij volmondig logopedie geweest? Ik ben overal d ...
Ja! Sorry, had mn berichtje verwijderd en overlappen elkaar maar was net even een opstandige peuter in slaap aan het krijgen. Ander probleem 🤣 Dus zelfde logopedist op aanraden van iemand in een ander topic. Ik ben zo blij! Dus de speenkwestie is maar een kleinigheidje bij de acht weken tevergeefs oefenen

2 jaar geleden

Reactie op RMECK

Wat heb je gedaan om haar de fles te laten pakken? Bij ons ging het beter m ...
We hebben hulp gezocht bij Volmondig Logopedie. We hadden het consult nog niet gehad, vandaag pas. Maar dinsdag kregen we de lessen binnen die je moet volgen. Wat video’s bekijken en wat dingen vooraf het consult noteren. Aan het einde stond een hele lijst met tips. Ik had al wat tips gekregen van de lactatiekundige, maar hier stond nog wat meer bij. Zoals ingebakerd in een donkere kamer. Een half uur later werd ze wakker en is m’n man meteen naar boven gegaan om het te proberen. Hij kwam terug met een lege fles!! De stap die volgt na een succeservaring met de fles (dus echt zuig, slik, zuig, slik, ook al is het maar 30 cc) was om 24 uur lang alleen maar de fles te bieden. Dus dat hebben we meteen gedaan. Het was wel heel pittig want in de nacht weigerde ze en mocht ik absoluut niet de borst aanbieden. Dus heb d’r hongerig weer in slaap gewiegd en heeft ze lekker de hele nacht op me geslapen. Maar ik kon wel huilen, vond het zo zielig. De volgende dag lukten alle flessen. Niet allemaal even soepel, dus hebben we ‘m doorgetrokken. Nu gaat het goed. En ik heb meteen besloten alleen nog drie keer te kolven overdag, en ‘s nachts de borst te geven. Wilde sowieso afbouwen naar alleen nachtvoedingen de borst. Vind een fles maken in de nacht echt vreselijk, zeker met een slapende peuter in de kamer ernaast 😅 En wil dat momentje toch dan het liefst behouden, zolang ze voor voedingen komt in de nacht. Nu nog overleggen hoe ik dat het beste kan afbouwen, maar ben zo blij dat we de stap hebben genomen! Ik raad het je aan, Volmondig Logopedie. Dit waren iig de tips die ons hebben geholpen. Probeer het eens! ✌️

2 jaar geleden

Reactie op NikkyLL

We hebben hulp gezocht bij Volmondig Logopedie. We hadden het consult nog n ...
Bedankt voor het delen van je verhaal! Wat onwijs gaaf dat het nu zo goed gaat bij jullie! Toevallig zitten wij ook bij Volmondig Logopedie. Echt alles geprobeerd en uiteindelijk leek het bij de logopedie te werken. We waren zo goed bezig en op een dag begon het weer. Weigeren, heel weinig drinken, huilen e.d. nu zijn we weer helemaal opnieuw begonnen. Welkom flesaversie , onze nachtmerrie! Wij halen veel tips uit het boek van Rowena Bennett. Een aanrader! Hierbij worden we heel goed begeleid door de logopediste maar ik vind het heel moeilijk en slopend. Soms heb ik ook echt helemaal geen hoop meer..

2 jaar geleden

Reactie op RMECK

Bedankt voor het delen van je verhaal! Wat onwijs gaaf dat het nu zo goed g ...
Ja ben ook echt onwijs blij. Maar we zijn ook een beetje angstig dat het terugkeert, vandaar de keuze voor afbouwen. Ik merk ook dat ze meer tevreden is met de volle flessen. Heb gisteren voor het eerst een relaxed stuk gereden in de auto zonder overstuur kind, en ook in de kinderwagen gaan het zoveel beter! Heb megaveel productie, maar toch leek ze ontevreden. Ze hapt ook veel mooier aan op de fles dan op de borst. Echt heel erg beroerd dat het bij jullie weer is omgeslagen! Ik zag bij jou in een berichtje dat hij alleen moedermelk wilt, en dat jouw productie terugloopt…? Ik had je een vriendschapsverzoek gestuurd om het daar met je over te hebben.

2 jaar geleden

Jaa de s speen van lansinoh gaat heel snel! Echt jammer dat er geen xs is! Hoe kan het dat de M minder snel gaat? Dat is toch onlogisch? Ik ben wel benieuwd

2 jaar geleden

Ik heb op de website van Lansinoh het contactformulier ingevuld met de vraag waar de XS speen te koop zou zijn. Op hun website staat dat die speen bestaat. Wanneer ik een reactie van hen heb, zal ik die hier delen. Ik heb ook nog een telefonische afspraak met de logopedist aanstaande donderdag, daar toch nog eens de vraag stellen waarom zij vertelt dat maat m langzamer zou zijn..

2 jaar geleden

Vandaag de volgende reactie gekregen vanuit Lansinoh: Beste, Wij hebben rekening gehouden met uw verzoek. Wij danken u voor uw interesse in ons merk en onze producten. De spenen XS De zullen vanaf januari 2024 te koop zijn en gedistribueerd worden, dus aarzel niet om uw winkelier te vragen ze voor u te bestellen. Nogmaals bedankt voor het vertrouwen dat u in ons merk stelt. Wij wensen u een fijne dag Anita Fernandez Sales Office Benelux Lansinoh Laboratories Inc ----- Sinds kort dus pas te verkrijgen. Ik ga volgende week naar de Prenatal, ben benieuwd wat zij aangeven en of zij dit dan kunnen bestellen.

2 jaar geleden

Reactie op Annmans251

Vandaag de volgende reactie gekregen vanuit Lansinoh: Beste, Wij hebbe ...
Dankjewel! Dus nu kunnen we bijv babypark ofzo vragen om ze te bestellen?

2 jaar geleden

Ah top! Ik zag het ook op insta voorbij komen inmiddels. Wil iemand een seintje geven zodra je ze in de winkel ergens hebt zien liggen?