Normaal is het in de Benelux omgekeerd - als er niet 'rauwe melk' staat, mag je er vanuit gaan dat het gepasteuriseerd is. Zo hebben ze het mij gezegd ☺️
Google zegt: Griekse feta kun je gerust eten tijdens de zwangerschap, zolang de kaas maar is gemaakt van gepasteuriseerde melk. Ook de varianten op feta die gemaakt zijn van gepasteuriseerde koemelk (witte kaas en Mediterrane kaas) kun je gerust eten als je zwanger bent.
Dus denk het wel ☺️
Geldt dat dan voor eieren ook? Soms staat er 'rauwe eieren' en soms gewoon 'eieren'.
Ik ben voorlopig voor eieren dezelfde regels als voor melk aan het gebruiken. Hopelijk klopt dit. 🙈
Dit vroeg ik mij dus ook af omdat het er niet opstaat net zoals de kruidenkaas van de Lidl staat ook niks op dat het gepasteuriseerd is dus had maar paturain gekocht omdat het daar wel op staat net zoals de brie heb ik maar de president brie gepakt omdat bij die van de Lidl het er ook niet op staat dus weet niet of het nu wel of niet gepasteuriseerd is en of ik het dus mag eten
Feta is 99% van de gevallen verhit om de structuur goed te krijgen. (Mijn man is Grieks, dus even nagevraagd.) Dit betekent dat het gepasteuriseerd is. :)
Overigens is die van Selakis bij Albert Heijn een stuk lekkerder en bijna dezelfde prijs. ;)
Dodoni is onze favoriet maar een euro duurder geloof ik. :)