Hè iedereen,
Ik ben bijna 34 weken zwanger en nu wordt het tijd om ons matras te gaan beschermen voor het eventuele breken van de vliezen. Nu is de bevalling de vorige keer bij mij begonnen met het breken van de vliezen in bed. Op dat moment had ik er niks onder liggen, waardoor er vlekken in het matras zijn blijven zitten..
Wij hebben een bed van 160x220, dus daardoor is het erg moeilijk om een waterdichte molton te vinden. Zo'n plastic zeil vond ik de vorige keer erg vervelend ivm kraken en verschuiven.
Iemand andere tips om het toch te beschermen op een of andere manier?😬
Ik heb via medipoint een matrasonderlegger besteld, het lijkt een beetje op maandverband voor je bed. 17 laags met ook een vochtwerende laag, leek me wel wat. Volgens mij was het minder dan een tientje. Ik wilde niet 40 euro voor een waterdichte molton uit de hema betalen.
In je kraampakket zit volgens mij een soort matje die lijkt op de puppypads. Deze heb ik gebruikt en omdat mijn vliezen inderdaad ook gebroken zijn in bed (op het matje 👌) heb ik nu ook de puppypads in huis (voor mijn zoon die zindelijk is maar af en toe in de nacht een ongelukje heeft) maar nu ook weer handig voor mezelf en hij ligt er weer onder en doe elke week met het verschonen van het bed een nieuwe. Ze zijn te krijgen bij de action 😁
Ik zie ze gewoon op bol.com? Hangt wel even van de dikte van je matras af ook!
Zoek maar eens naar Unificato (eerste merk wat ik kreeg + normale prijs, ook niet geheel onbelangrijk haha)
Kan je die niet mee-meten? En dan dus gewoon een geheel…
Nee dat past helaas niet.. we hebben een topper op onze matrassen liggen, maar de matrassen zijn wel 2 aparte van elkaar. Leuk zo'n zelf op maat gemaakte boxspring 🥹
Allemaal bedankt voor het meedenken, ik ben bij de action geweest en heb daar de puppy pads gekocht. Zodra de bevalling begonnen is, ga ik gewoon het zeil gebruiken. Voor nu hopelijk een mooie thuis bevalling op de planning 👏