6 Reacties

15 uur geleden

Het advies online: Als uw kind het vaccin niet kan krijgen of een zwak immuunsysteem heeft, is de beste manier om mazelen te voorkomen om de handen goed en vaak te wassen en om niet in de buurt te zijn van mensen die ziek zijn van mazelen . Gezien je weet dat het er heerst zou ik mn baby niet meer brengen wel zou je de vaccin vervroegd kunnen aanvragen… ik maak me over weinig vaccinatie gerelateerde dingen zorgen maar mazelen en polio zou ik wel serieus nemen.

14 uur geleden

Ik zou als het mogelijk is ook mijn kindje thuis houden, en tegelijkertijd de vaccinatie vervroegd halen. Moet lukken als er mazelen heerst op de opvang.

14 uur geleden

Ik zou m’n baby weghouden bij de opvang tot het over is. Ook wellicht iets eerder de Bmr in Engeland wordt het vanaf 1 jaar gedaan. Het is extreem besmettelijk dus zal nog wel even doorgaan die besmettingen ben ik bang.. maar geen zorgen iedereen kreeg vroeger de mazelen. Niet leuk maar een gezond kind kan het goed aan. Welke regio zit je? Mijn kindje ook nog geen Bmr gehad nl.. ook nog te jong

14 uur geleden

Zou de kleine absoluut thuis houden bij mazelen. Mazelen verspreid zich makkelijker dan een virus als de griep. In het filmpje van het rivm wordt zelfs gezegd dat handen wassen vaak niet helpt omdat het zo besmettelijk is. https://www.rivm.nl/mazelen Met de kansen op een ernstiger veloop bij mazelen lijkt het me goed om te voorkomen, zodat je jezelf de vraag "wat als" nooit hoeft te stellen als je kindje het wel krijgt. Inderdaad zou vervroegd vaccineren misschien een mogelijkheid kunnen zijn? Geen idee wat daar de regels voor zijn. Kan me voorstellen dat er een specifieke reden is dat ze hem pas met 14 maanden krijgen? Vervelend hoor 😢, ook voor de kindjes op jullie kdv die het hebben. Hoop dat ze er allemaal niet te ziek van zijn. 🙏🏻

8 uur geleden

Toevallig de vorige keer met het cb hierover gehad. Als je kindje ouder is dan 12 maanden, mag je de vaccinatie gewoon krijgen. Ik zou dus zelf een afspraak maken op korte termijn. Succes! Vervelende situatie