14 Reacties

2 jaar geleden

Ik had precies hetzelfde toen ik nog afgekolfde melk aan mijn kindje gaf. Geen idee hoe dat kan.

2 jaar geleden

Heb je wel de bodem goed uitgevouwen? Even in het zakje blazen bijvoorbeeld. Anders plat de onderkant niet af en lijkt er meer in te zitten dan er daadwerkelijk in zit!

2 jaar geleden

Reactie op Thedeffsps

Heb je wel de bodem goed uitgevouwen? Even in het zakje blazen bijvoorbeeld ...
Ik las het van het flesje af wat je vervolgens in het zakje giet, dat schreef ik op. Daar stond bijv 150cc op maar als ik het vanuit de vriezer liet ontdooien en het wilde geven, was het nog maar 130cc

2 jaar geleden

Reactie op Thedeffsps

Heb je wel de bodem goed uitgevouwen? Even in het zakje blazen bijvoorbeeld ...
Daarom lees ik het ook niet af vanaf het zakje. Want ik krijg hem vaak niet helemaal goed uitgevouwen🙈. Gekke is dat er bijvoorbeeld op het flesje staat 150ml dat schenk ik over en schrijf dus 150ml op, maar dat de leidsters dus bijvoorbeeld maar 140ml in het flesje zien, na ontdooien.

2 jaar geleden

Lees je misschien de rand met luchtbellen af?

2 jaar geleden

Komt door het overgieten, er blijven dan druppels over eerst in het flesje en dan in het zakje, dat komt meestal overeen met ongeveer 10 ml

2 jaar geleden

Reactie op Reiziger

Lees je misschien de rand met luchtbellen af?
Oehh daar heb ik nooit naar gekeken eigenlijk. Zou ik even moeten wachten met aflezen, zal dat wat verschil maken, denk je?

2 jaar geleden

Geen idee. Maar lichtbellen komen altijd iets hoger uit natuurlijk. Is trouwens het flesje waar je mee kolft anders dan de fles die gebruikt wordt om te drinken? Anders een keer direct na kolven overgieten om te kijken of het verschil misschien in de fles zit

2 jaar geleden

Reactie op Reiziger

Geen idee. Maar lichtbellen komen altijd iets hoger uit natuurlijk. Is tr ...
Het is inderdaad een ander flesje, ik heb het al eens direct overgegoten, omdat ik dit vorige week al hoorde van de leidsters. Maar met direct overgieten blijft het dezelfde hoeveelheid

2 jaar geleden

Reactie op Vosje3

Komt door het overgieten, er blijven dan druppels over eerst in het flesje ...
Ik denk dat dit het is idd

2 jaar geleden

Reactie op demixandra1

Ik denk dat dit het is idd
Want je giet het vanuit het flesje in het zakje, dus blijven er restjes in het flesje zitten, en dan giet je het later weer over van het zakje naar het andere flesje, dus blijven er restjes in het zakje… anders zou ik het ook niet weten 🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Zakjes en flesjes zijn inderdaad net allemaal anders. Ik zet niets qua hoeveelheid op de zakjes, ik niet met invriezen. Ik geef meerdere zakjes mee naar de opvang, probeer alleen verse melk mee te hebben. Zij schenken daar vanuit zakjes in een flesje, hebben de afspraak te starten met 90ml, zij lezen dit dan op het flesje af. Ook heb ik 2 zakjes in de vriezer liggen op de opvang voor het geval het te weinig is.

2 jaar geleden

Ik doe standaard iets meer erbij..😅 meet ook 150’af in de medela flesjes maar vul tot iets boven het bovenste randje. Hier nog niks gehoord dat het dan n invriezen minder is

2 jaar geleden

Grappig, ik heb het juist andersom. Als ik 50 ml aflees bij het flesje van medela, is het in de fles van lansinoh meestal 60 ml... Ik denk maar dat het niet zo nauw komt zo lang onze baby's tevreden zijn en goed groeien.