8 Reacties

17 dagen geleden

Hier ook een kindje met koemelkallergie van 7 maanden. Wij hebben vanuit de kinderarts in het ziekenhuis een verwijzing gekregen naar een kinderdietiste om dit traject verder met haar op te pakken. Zelf hadden we ook begrepen dat we al moesten beginnen met de melkladder maar die diëtiste zei van niet. Die gaf aan dat het echt na het eerste jaar is omdat ze er vaak in het eerste jaar overheen groeien. We mochten wel eerder beginnen maar dat hoefde zeker niet. Wij wachten zo doende ook nog mooi en zijn bezig met hapjes. 😊

16 dagen geleden

Hier ook bv en KMA… Ik heb tussendoor per ongeluk weleens wat koemelk genuttigd en dat merkte ik meteen aan haar… dmv krijsen, en weer spugen. Nu heb ik haar een dikke week geleden zo een hapje van een broodje met smeerkaas gegeven en had ze enkel wat uitslag. Maar niet krijsen en of spugen. Ik ga nu ook weer beetjes bij mijn eten toevoegen, kleine hoeveelheden. Ga niet beginnen aan een melkladder… of iets dergelijks.. Mijn oudste 2 zijn er rond 7/8 mnd overheen gegroeid

16 dagen geleden

Reactie op Tjardavdd

Hier ook een kindje met koemelkallergie van 7 maanden. Wij hebben vanuit de ...
Hier hetzelfde gedaan met onze oudste. Eerste jaar zuivel zag ik geen nut van in, aangezien hij borstvoeding kreeg, ongeacht koemelkallergie. En ook met het idee dat ze er pas met een jaar overheen gegroeid zijn, als dat al gebeurd. Dus hapjes verder uitgebreid en pas na 1 jaar eens getest met bijv klein beetje normale boter of hapje kwark. Hier helaas niet over heen gegroeid. Maar af en toe, als het eens mis gaat, is de reactie heel mild gelukkig. Lijkt nu meer op een intolerantie dan allergie.

16 dagen geleden

Mijn dochter heeft kma en zijn hiervoor bij de kinder diëtist. Ze gaat wel een melkladder krijgen maar dat is pas nadat ze 1 jaar is.

16 dagen geleden

Bedankt voor jullie reacties ❤️ Totdat hij 1 jaar gaan we die melkladder niet introduceren.

16 dagen geleden

Ik heb geen ervaring maar probeer mee te denken. Ik ken de ladder niet maar zo ver ik het kan lezen zijn dit producten die je aan je kindje geeft. Zou dat ook pas bij een jaar doen. Maar als je nu al wil proberen zou je misschien ook kunnen kijken of je zelf nog melk van voor je dieet in de vriezer hebt of misschien wil enkan iemand een kleine hoeveelheid doneren om te testen.

16 dagen geleden

Wij lopen in het ziekenhuis voor allergieën en kunnen wel vanaf 6 maanden testen bij ons dochtertje of koemelk nu toch zou kunnen. Maar niet met de melkladder. Wij testen het met flesvoeding. Van nutrilon kun je een testverpakking kopen zodat je niet een hele bus in huis hebt. Van het ziekenhuis hebben we spuitjes gekregen, maar die kun je ook vast bij de apotheek kopen. En dan is het schema: dag 1 eerst 0,03 ml flesvoeding, dan minimaal een uur later 0,09 ml, dan minimaal een uur later 0,3 ml en dan weer minimaal een uur later 0,9 ml. Dag 2 start met 3ml, dan minimaal een uur later 9 ml, dan 30ml en dan 90ml. En daarna zou je hele flessen kunnen geven, of bijvoorbeeld 1 per dag om de gewenning te houden zolang het nodig is. Bij klacht uiteraard stoppen. En later nog eens proberen om te kijken of het echt hetzelfde is. Als het vage klachten zijn, kan het ook zijn dat de darmpjes moeten wennen, net zoals dat ze darmkrampjes kunnen krijgen van de groentes, dus dan gewoon nog eens en nog eens proberen. Wij hebben nu het vermoeden dat het nog niet goed gaat, maar de klachten waren wel weer net samengevallen met een virusje, dus we gaan het hier gewoon nog een derde keer proberen zo ☺️ misschien heb je hier iets aan! Ik vind het in ieder geval fijn dat niet gelijk mijn borstvoeding weer helemaal vervuild doordat ik iets met melk zou moeten eten. Oh, en ik meng het met afgekolfde melk. Ze vindt de flesvoeding niet echt lekker ;)

16 dagen geleden

Reactie op J84

Wij lopen in het ziekenhuis voor allergieën en kunnen wel vanaf 6 maanden t ...
Dit vind ik ook echt een waardevolle tip 👌🏻 Juist inderdaad omdat, wanneer ik koemelk aan mijn voeding toevoeg, het bij bv weer zolang duurt voordat het uit de voeding is