10 Reacties
3 jaar geleden
Ik ben zelf geen fan van hele verre autoritten met zo'n uk. Wat wij eerder wel hebben gedaan is dat mijn vriend met de auto ging en ik met de baby vliegen. Iets duurder maar wel veel fijner
VRIEND
3 jaar geleden
2x 6 uur lijkt me wel te doen zeker als je regelmatig stopt. Hou dan wel rekening met 2x8 uur reistijd. Dat is wel een hele zit natuurlijk. 2 uur inderdaad in de maxicosi aan een stuk. Er is oom een liggende maxicosi geloof ik. Geen idee wat het is verder maar wellixht kan je die ergens huren?
Los van de reis is het denk ik heerlijk om dan even weg te zijn. Je hebt genoeg helpende handjes om je heen, fijn ook voor wat 1op1 tijd met je partner tegen die tijd.
Wij hebben haar eerste continentale vlucht gemaakt toen ze een maand of 3.5 was en vervolgens heel veel (langere) autotripjes gemaakt. Altijd even aanpassen maar prima te doen 馃槉
3 jaar geleden
Ik zou idd gaan vliegen ipv de auto.. vliegen is max 1,5 uur ofzo. Scheelt een heeeele hoop gezeik
3 jaar geleden
Wij gaan het doen dit jaar. Hebben met de vorige bij 11w zomervakantie gedaan naar Zwitserland dus zeker ervaring. Was prima!
Dat van de maxi Cosi is 2u per keer, tussendoor even goed beentjes strekken, liggen en dan verder reizen. Incidenteel zo鈥檔 lange reis is echt geen issue. Verder hielden wij ons ook niet strikt aan die twee uur maar keken we vooral naar wakker en eettijden. Een slapende baby wakker maken vond ik geen goed idee dus soms lag hij er 3u in, soms een uurtje :-) onze ervaring was dat baby toen echt alleen maar sliep zo鈥檔 beetje. Wat wel belangrijk is is alles bij je hebben. Wees voorbereid op file en stops op plekken waar niets is. Dan kan je prima verschonen in de auto maar dat vraagt wel van je dat je alles bij de hand hebt.
3 jaar geleden
Wij zijn met onze zoon toen niet zo ver geweest maar wel een weekje weg geweest met 12 weken. Het ideale van die leeftijd vond ik wel dat we geen rekening moesten houden met zijn slaapjes. Als we aan het lopen waren sliep hij bij ons ook in de kinderwagen. Is natuurlijk wel afhankelijk van jullie kindje straks dus nu lastig in te schatten.
Wat betreft de reis, er zijn reiswiegen waarin jullie kindje helemaal plat ligt. Je zou eens kunnen zoeken of je die kan huren voor die week.
Ik zou het een lastig besluit vinden om nu al te nemen omdat je niet weet wat voor kindje je gaat krijgen.
3 jaar geleden
Wij zijn met ons zoontje ook op zomervakantie geweest toen zo jong was en later nog op wintersport. Hebben de terug weg aan een stuk doorgereden vanuit Zwitserland. Voor een keertje kan t best, als je het maar niet elke dag doet te lang, een keertje voor een vakantie kan dat prima. Je kunt er ook nog over na denken om de reis op te splitsen en een overnachting halverwege te doen 馃憤馃徏 Lekker gaan en genieten!
3 jaar geleden
Oh ik bedenk me net dat t nog wel goed is even de hoogte van t gebied te checken. Met een newborn is t soms nodig om wat langzamer te stijgen of op een lagere hoogte te verblijven.
3 jaar geleden
Onze eerste was 6 maanden toen we op wintersport gingen, was prima. Als ze lekker slapen gewoon doorrijden, een keertje zo lang in de maxi cosi kan echt geen kwaad. Verder deden we rustig aan met af en toe een tussenstop voor voedingen of verschonen. Je komt zelf alleen weinig aan ski毛n toe, maar als je welwillende familieleden hebt, kun je ook genoeg afwisselen!