14 Reacties

vorig jaar

Is die niet alleen geschikt als je borstvoeding geeft?

vorig jaar

Ik heb minipil genomen ikv borstvoeding. Je moet wel super strikt je pil rond hetzelfde moment van de dag nemen en zeker niet vergeten. Ik heb de pil doorgenomen (geen stopweek), ik denk dat dat ook de bedoeling is. Toen ik stopte met bv kreeg ik echter weken aan een stuk spotting of licht bloedverlies. Dat kon geen kwaad, maar is wel vervelend De minipil was voor mij dus te licht en ben terug overgeschakeld op gewone pil.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

vorig jaar

Ik heb hem even gebruikt na de bevalling van mijn oudste. Ik werd gewoon door de pil heen continu ongesteld. Ga hem nu alleen gebruiken vanwege borstvoeding. Maar vond het echt een rotting

vorig jaar

Ik heb de mini pil gehad tijdens borstvoeding. Ik werd ondanks deze pil behoorlijk zwaar ongesteld, vaak last van migraine en mijn moodswings waren niet te zuinig. Dit en daarnaast het op strikte tijdens innemen van de pil maakt dat ik het niet nog een keer ga nemen. Dan maar een condoom totdat ik weer ongesteld wordt, daarna spiraal laten zetten.

vorig jaar

Ik ben vanaf 3 weken na de bevalling aan de minipil gegaan (ivm borstvoeding) en ik ben tot nu toe eigenlijk wel tevreden. Voor mijn zwangerschap was ik aan de gewone pil, daar was ik niet zo blij mee. Tot nu toe nog niet ongesteld geworden, maar ik weet niet of dat door de pil of de borstvoeding komt.

vorig jaar

Ik ben toevallig vandaag gestart met de minipil. Dus ik volg even. Komt het bij deze pil strikter op de tijden van innemen dan de gewone pil? Ik nam die altijd voor het slapen gaan in, wat de ene dag eerder is dan de andere

vorig jaar

Ik ga na mijn eerste menstruatie de hormoonring proberen. Ik vind het een voordeel dat de hormonen plaatselijk zijn en direct op de juiste plek. Het bevat ook minder hormonen dan de pil en ik heb zelf de volledige controle (je plaatst en verwijderd hem zelf).

vorig jaar

Ik ben tevreden over de minipil. Ik had ook wel wat doorbraakbloedingen af en toe eens ik gestopt was met borstvoeding, maar niks extreem. De minipil neem je inderdaad door, er is geen stopweek dus op zich ook niet zo raar dat je dan af en toe wel een doorbraakbloeding krijgt. Ik heb ook nog een hormonale ring gehad. Voordeel dat je niet elke dag een op pil moet nemen en dat het een lagere dosis hormonen heeft dan de gewone pil. Het is niet zo dat dat plaatselijker is/blijft want de hormonen worden in je bloedstroom opgenomen en gaan dus door heel je lijf. Ik verkies echter nu de minipil omdat die enkel progesteron bevat en geen oestrogeen (de gewone pil, ring en eigenlijk alle andere anticonceptie buiten de koperspiraal hebben dat allemaal wel). De kans op tromboses zou toenemen door oestrogeen vandaar mijn voorkeur.

vorig jaar

Reactie op MNC2

Ik ben tevreden over de minipil. Ik had ook wel wat doorbraakbloedingen af ...
Mss nog ter aanvulling...Ik ben van plan om uiteindelijk mijn man een vasectomie te laten doen, maar hij heeft nog een beetje motivering nodig haha 😁

vorig jaar

Ik ben de minipil gestart, mijn 2de strip is weer bijna op.. tot nu toe geen klachten! 2de menstruatie was een lichte tussenbloeding, enige wat mij frustreert is het optijd innemen vooral met die kleine om mij heen.. ik heb wel een wekker elke dag om dezelfde tijd! Verder herken ik je verhaal! Ik wilde ook geen spiraal weer of DE pil slikken na jaaaren dit niet gedaan te hebben.. dus voor mij nu bevalt de minipil wel, tsja alleen het dagelijkse innemen is een irritant ding🥶🥶 mja moeten we even voor lief nemen
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: Je baby verwennen en parenting hacks

Jeugdarts Lucy vertelt je alles over de ontwikkeling van je baby en jouw invloed daarop. Verder hebben we het over veranderd babypoep, je baby verwennen (kan dat wel?), de regels binnen jouw gezin (en wat als je hierover van mening verschilt met je partner) en we delen de beste parenting hacks.

vorig jaar

Reactie op Zeester

Ik ben toevallig vandaag gestart met de minipil. Dus ik volg even. Komt he ...
Ja! Bij de minipil is het heel belangrijk dat deze altijd op hetzelfde tijdstip geslikt wordt voor een goede betrouwbaarheid! De reden dat ik er niet voor gekozen heb 🙈

vorig jaar

Door een bloedziekte mocht ik alleen de minipil als orale anticonceptie. Ik was alleen maar ongesteld, en zat helemaal onder de pukkels. Verder moet je hem inderdaad erg strikt op een vaste tijd innemen.

vorig jaar

Voor de zwangerschap gebruikte ik ook al de minipil! Sowieso vind ik hem beter dan de gewone pil. Ik ben toen gestopt en was na 3 maanden zwanger. Nu ben ik sinds 21 dagen na de bevalling weer met de minipil begonnen. Heb nergens last van, misschien soms wat gevoeliger voor hoofdpijn, maar ja er zitten toch wel iets van hormonen in. Verder nergens last van. Werd wel 4 weken na de bevalling ongesteld. Sindsdien niet meer ongesteld geweest en zijn nu al bijna 10 week na de bevalling. Ik zal hem wel aanraden, je moet hem idd wel echt op een vast tijdstip per dag nemen.

vorig jaar

Ik heb m na de eerste 4 maanden gebruikt. Ik had 3 maanden lang om de week 7 dagen bloedingen. Toen was ik er klaar mee