Hi mede-oktober-mama’s,
Ik vind dat mijn zoontje slecht eet, meestal gooit hij het eten dat we aanbieden om zich heen op de grond en hij weigert veel.
Het gaat soms iets makkelijker als hij speelt en we hem dan hapjes brood aanbieden ofzo. We moeten echt alle trucen uit de doos halen om te zorgen dat hij een beetje wat binnen krijgt.
Wat hij zoal eet:
7:00 - pap van 180+6 met 20 gram pap en kleine banaan (meestal bijna hop)
10:00 - fruit (knijpzakjes soms wel helemaal maar vers meestal niks of een paar hapjes)
12:00 - 1 boterham met beleg en zonder korst, (gaat nooit op en soms echt maar paar hapjes)
15:00 - snack zoals cracotte (meestal een halve op)
17:45 - avondeten met yoghurt toe (meestal van beide een paar hapjes)
18:45 - fles 180+60 (meestal op of ~40cc over)
Hij is gemiddeld qua groei (als jonge baby was hij erg fors). Dit gaat zo al een maand of 2. In de ochtend wordt hij vaak vroeg wakker omdat hij honger heeft (huilen en smakken en na zijn ontbijt is hij blij). De eet-momenten zijn niet leuk, ik wil natuurlijk dat hij wat eet en hij wil niet. En hoezeer ik probeer het vrolijk te houden en geduldig te zijn, eindigt het vaak in gedoe helaas. Ik wil eigenlijk stoppen met de flessen melk maar dat durf ik zo niet omdat dit het enige is wat hij goed eet. Hij slaapt verder wel door van 19-6/7:30 en krijgt al lang geen nachtvoedingen meer.
Iemand tips hoe eetmomenten wat leuker kunnen worden en mijn zoontje iets meer gaat eten? Of herkenning in dit verhaal en is dit gewoon wat je kunt verwachten van een 1 jarige qua eten?