13 Reacties
3 maanden geleden
Geen tips, wel herkenning!, ik ben zelf ook een beetje zoekende. Onze meid sliep ook voorbeeldig, maar nu ook vaak 2/3x per nacht wakker voor drinken aan de borst. Vaak slaapt ze ook pas laat omdat ze gewoon niet in slaap komt, of wordt ze wakker en wilt ze weer drinken en dat een paar keer voordat wij gaan slapen. dus even een avond rust komt ook niet heel vaak voor 😅.
3 maanden geleden
Geen drinken meer s nachts geven? Voor het slapen en volle fles en daarna de “kraan” dicht? Ons zoontje werd ook ineens weer regelmatig wakker.. paar keer melk gegeven, maar toen besloten gewoon niks meer te geven.. (zodat er geen gewenning na ontstaat) Wiegen, wiegen, wiegen en na een aantal dagen sliep die door.
3 maanden geleden
Reactie op Isoldhe
Hoe laat en hoelang doet hij dutjes en van hoe laat tot hoe laat slaapt hij ...
We doen hem tussen 9 en 10 op bed en 's middags probeer ik hem tussen 2 en 3 uur op bed te doen, maar dat wil vaak niet. Dus wordt het tegen half 4 a 4 uur. Hij slaapt meestal wel tussen de 1.5 a 2 uur per keer. 's avonds rond 7 uur op bed en 's ochtend weer wakker om 6,half 7. 's nachts wordt hij vaak rond 11, 2, 4 en 6 wakker
3 maanden geleden
Reactie op Emmy2002
We doen hem tussen 9 en 10 op bed en 's middags probeer ik hem tussen 2 en ...
En dat doet hij al sinds 3 maanden oud tot nu of verschilt het per periodes? Ze kunnen natuurlijk van die fases hebben dat ze gewoon vaker om mama roepen.
Het liefst wil je natuurlijk je nachtrust zsm terug maar het is voor baby's heel normaal om meerdere keren per nacht om een voeding te vragen. Ons zoontje komt ook nog 2-3 keer om een voeding. Wat we nu doen is dat mijn man de luier doet, zodat ik me klaar kan maken voor de voeding. Die geef ik in bed bij hem (we hebben nu een apart matras op de vloer in zijn kamertje) en dan blijf ik daar ook slapen, zodat als hij weer wakker wordt, ik niet eruit hoef. Dat scheelt een hoop. Je zou je man wat meer kunnen betrekken door hem bijv. de luier te laten doen als je dat ook nog hebt. Je kunt hem ook eens 1 nachtvoeding laten doen dmv een flesje zodat jij door kan slapen.
De eerste helft van de 'nacht' (voor ons avond) slaapt hij het langst door. Dus om zelf ook zoveel mogelijk slaap te pakken ga ik ook wel eens tegelijk met hem naar bed.
Ik kan je het boek Zachte Nachten aanraden. Daar staan veel tips in hoe je met associaties e.d. aan de gang kunt en hoe je nachtvoedingen kunt afbouwen op een natuurlijke manier als je de cold turkey methodes niks vind. Wat mij ook erg hielp daaruit is dat ze uitleggen hoe baby slaap echt werkt en dat hielp mij om het beter te kunnen accepteren. Uiteindelijk stoppen kinderen uit hunzelf met voedingen vragen, maar je kunt ze een handje helpen 😊
3 maanden geleden
Het is echt ontzettend zwaar hè. Hier ook een kindje dat nog heel vaak wakker wordt ‘s nachts. We komen echt af van wel 15+ per nacht (ik telde op een gegeven moment niet meer). Maar het wordt vanzelf steeds beter. Er is onderzoek dat als ze om nacht voedingen vragen ze dit ook echt nodig hebben en dat het goed is om dit dan ook te geven. Tenzij het je draagkracht echt overstijgt dan zou je kunnen kijken of je partner hem de eerste keer weer in slaap kan krijgen bijv om zo het aantal nacht voedingen wat te verminderen. Ze groeien nog zo hard en leren zo ontzettend veel. Het is niet gek dat ze dan geen 12 uur zonder voeding kunnen. Zoals iemand anders ook zegt het boek zachte nachten is echt een aanrader! Volledig wetenschappelijk onderbouwd. Hierin staat ook een stuk over het belang van nacht voedingen. Maar er staan ook veel tips in. Het boek heeft mij heel veel rust gegeven en hierdoor ook al betere nachten 💕💕
3 maanden geleden
Reactie op Miranda95
Geldt dat ook voor flesvoeding? Ik word wel eens onzeker dat ons meisje van ...
Jazeker! De hersenen ontwikkelen gewoon heel snel en dat ook in de nacht door. Je ziet soms ook dat het tijdelijk weer even terug komt en dan weer vanzelf verdwijnt 🥰
3 maanden geleden
Reactie op Isoldhe
Haha ik was je reactie aan het lezen en dacht, die heeft hem ook gelezen! � ...
Haha ja grappig hè je leest het nu best veel bij andere dat ze hem hebben gelezen of aan het lezen zijn. Echt een goed boek. Had mij heeeeel veel stress bespaart als het een aantal maanden eerder was uitgekomen 🫢