14 Reacties

4 maanden geleden

Misschien handig om er nog bij te vermelden hij eet voor de rest alle maaltijden mee. Dus 6/7 uur 2 broodjes met margarine enwater. 10 uur fruit en water 12 uur 1 broodje met margarine en water 15.00 uur maisfinger 17/18 potje of met de pot mee eten

4 maanden geleden

We hebben flesjes om 7 uur 14 uur en om 20 uur , nachtvoeding heb ik de laatste keren niet helemaal uitgelaten maar minder melkvoeding erin gedaan, ipv 4 schepjes bij 120 alleen maar 2. Daardoor eet hij overdag meer en de nachtvoeding is verdwenen. Heb je dit al geprobeerd?

4 maanden geleden

Nee dat zou ik inderdaad nog kunnen doen. Hij krijgt 180+6. Dus dan kan ik er 4 in doen?

4 maanden geleden

Bijvoorbeeld ja. Dan is het grotendeels voor vocht dat hij binnenkrijgt en haalt de voedingsstoffen overdag. Bij ons ging het een paar nachten goed, dan kwam hij opeens weer ( ik vermoed vanwege tandjes)maar de nachtvoeding wordt later en later en nu zijn we 2 weken zonder nachtfles 🥳 Overdag eet hij een potje groenten+ vlees, een potje fruit en s avonds pap, die ik ook met zijn melk toebereid. Tussendoor een half broodje met wat erop of maisvingers.

4 maanden geleden

En ga je dan steeds minder scheppen in de fles doen?

4 maanden geleden

Of kleinere stappen, afhankelijk wat je kindje ok vindt. Je kan ook 180+5 proberen, de volgende dag 180+4, als de fles niet wordt leeg gedronken 150+4, dan 150+3. En zo verder.

4 maanden geleden

Reactie op nadesja

Nee dat zou ik inderdaad nog kunnen doen. Hij krijgt 180+6. Dus dan kan ik ...
Je kan eigenlijk twee dingen doen: - Verdunnen, dus steeds minder schepjes en zelfde hoeveelheid water - Of de hoeveelheid verminderen, maar wel in de gewone verhouding. Dus van 180+6 naar 150+5 naar 120+4 etc. Wij hebben een combi gedaan. Eerst de fles van 180+6 afgebouwd naar 120+4, en toen 120+3, daarna 120+2 en 120+1, tot hij alleen nog water kreeg. Ergens bij 120+1 is hij bij ons gestopt met komen voor een nachtvoeding.

4 maanden geleden

En hoelang duurde het voordat hij toen niet meer kwam. Dus hoelang moest je minder scheppen in de fles doen

4 maanden geleden

Reactie op nadesja

En hoelang duurde het voordat hij toen niet meer kwam. Dus hoelang moest je ...
Ik heb heel rustig aan gedaan met afbouwen, dus elke paar dagen een schepje minder. Daardoor duurde het wel een week of drie geloof ik. Maar volgens mij zou je het ook sneller kunnen doen...

4 maanden geleden

Maar ik hoor jullie wel beide zeggen wel actief zelf gaan afbouwen. Want wat zeggen jullie op het argument lekker zo laten. Ik vind namelijk die fles geven niet erg/vermoeiend. Weet iemand wat er voor nadelen kleven aan op deze leeftijd nog een nachtvoeding?

4 maanden geleden

Dat heb ik helaas niet opgeschreven 🥴 maar ik denk dat was ook over 1-2 weken. By the way, ons mannetje heet ook Jonathan 😜

4 maanden geleden

Reactie op nadesja

Maar ik hoor jullie wel beide zeggen wel actief zelf gaan afbouwen. Want wa ...
Ja, hier was het eigenlijk nog fles geven omdat hij wakker wordt en naar een uurtje nog geen rust kon vinden. Nadelen van nachtvoeding, dat er geen doorslapen is? Verder weet ik het eigenlijk niet. Zou ik borstvoeding geven dan is het misschien een stukje makkelijker maar omdat we op de 1ste verdieping slapen en we s avonds een package voor een (eventuele) nachtvoeding voorbereiden, is het zonder nachtvoeding minder werk

4 maanden geleden

Reactie op nadesja

Maar ik hoor jullie wel beide zeggen wel actief zelf gaan afbouwen. Want wa ...
Ik denk niet dat het nadelen heeft, dus lekker doorgaan als jou dat bevalt! Wij geven ook de fles en ik vond het zelf fijn om dat s nachts niet meer te hoeven klaarmaken en bij mijn zoontje was het ook gewoonte geworden...

3 maanden geleden

En hier zijn de nachtvoedingen weer begonnen. Mss groeispurt. Sprong. Tandjes. Of wat dan ook 😂 omdat hij overdag niet genoeg opvolgmelk drinkt, geef ik hem volle flessen. Ik ben wel bang dat hij een te kort aan iets heeft 😱